//
کدخبر: ۳۱۶۱۰۳ //

سوت هایی که دیگر جای دفاع ندارند!/ لیگ در حال انفجار اشتباهات داوران

پس از گذشت سالها از مسابقات لیگ برتر به جایی اینکه داوری ها بهتر شوند و در هفته های پایانی دردسرساز نباشند، متاسفانه بدتر می شوند و در هر بازی شاهد کلی از اشتباهات داوری هستیم!

سوت هایی که دیگر جای دفاع ندارند!/ لیگ در حال انفجار اشتباهات داوران
به گزارش فرتاک نیوز،

انگاری قرار نیست که یک بازی برگزار شود و در آن شاهد جنجال داوری نباشیم؟! جنجال هایی که نشات گرفته از اشتباهات عجیب و غریب داوری هاست. اشتباهات مرگباری که دیگر جای دفاع از حق آنها باقی نمی گذارند و باید پذیرفت که سوت ها ناخواسته جهت دار می شوند و تیم ها را وارد بحران می کنند. سوت هایی که در گرفتن و از دست دادن امتیازات تیم ها تاثیرگذارند و نتیجه بازی ها را هم تغییر می دهند. سوت هایی که صدای همه را در  آورده و مشکل ساز شده اند. حال این سوت های نابخشودنی، گاهی وقت ها منجر به از دست رفتن قهرمانی تیمی می شوند و یا اینکه تیمی را به لیگ پایین تر هدایت می کنند! به طور مثال چند سال پیش ملوان بندرانزلی به دلیل یک اشتباه داور به لیگ یک سقوط کرد و هنوز هم نتوانسته به لیگ برتر بازگردد.

شاید این جمله خیلی کلیشه ای "قشر داوران از مظلوم ترین قشر فوتبال هستند"، دیگر بی معنی شده و نمی شود از آنها حمایت مظلومانه کرد! دلیلش نیز این است که هر داوری شغل دیگری دارد و یا از اداره دولتی حقوق می گیرد یا در بخش خصوصی فعالیت می کند. یا اینکه از شهرتی که از فوتبال به دست آورده، پول هم در می آورد. حال بماند که آنها از همین داوری نیز حقوق می گیرند و مجانی قضاوت نمی کنند.

 متاسفانه گاهی وقت ها، قشری از جامعه را طوری مظلوم جلوه می دهیم که شاید اگر کسی اطلاعات نداشته‌ باشد، فکر می کند؛ واقعا این افراد بدبخت ترین و زحمتکش ترین افراد جامعه هستند که باید قربان و صدقه شان برویم و برایشان کف بزنیم! گاهی وقت ها از روی احساس و البته اتفاقی که برای یک فرد می افتد، شغل او را تا بدترین و سخت ترین شغل دنیا می بریم در حالی که هر کسی در هر کاری که مشغول به کار است وظیفه اش را انجام می دهد و نباید خیلی حماس اش کنیم و به عرش ببریم. اینکه گاهی وقت ها بعضی از مشاغل را بیش از حد، حماسی می کنیم؛ این از عدم آگاهی و احساسات مان را دارد که تحت تاثیر تبلیغات افراد قرار می گیریم در حالی که خیلی از مشاغل سخت به پشت مشاغل راحت گم شده اند!

 با این تفاسیر؛ داوران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید بدانند که اگر قرار باشد هر داوری سوت به دست بگیرد، سلیقه ای داوری کند، بعد هم عده ای بیایند و بگویند؛ اشتباهات داوری جزیی از داوری است، این دیگر حمایت کور کورانه  است که مدت هاست در فوتبال بد جا افتاده و نیاز به تغییرات دارد. وقتی چندین داور در زمین مسابقه از ساده ترین قانون داوری عقب می مانند و اشتباه بزرگی‌ مرتکب می شوند، دیگر نمی شود از آنها حمایت کرد؛ به این دلیل که یک فرد عادی هم می تواند سوت به دست بگیرد و ۹۰ دقیقه بازی را هر طور که دلش خواست قضاوت کند. اگر قرار باشد، قاضی میدان هم مرتکب اشتباه و گاها تخلف شود، دیگر باید چه انتظاری از مردم عادی داشته باشیم؟! باید قبول کنیم که داوری ها در فوتبال ایران به مرز فاجعه رسیده و اگر فکری به حالش نکنند، مشکلات زیادی را درست خواهند کرد. البته این نکته را هم فراموش‌ نکنیم، تنها شانسی که داوران و البته‌ دیگر مسوولان فوتبال آورده اند، مسابقات بدون حضور تماشاگر برگزار می شوند که اگر هواداران به ورزشگاه ها می رفتند، معلوم نبود چه اتفاقاتی رخ می داد؟! فعلا این شانس بزرگ به خیلی ها رو کرده که حداقل این عده از دست تماشاگران در رفته اند و باید ممنون کرونا باشند!

علی مسعودی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۱۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان