//
کدخبر: ۳۱۲۳۰۴ //

بازی با بوسنی را یادت نیست آقای طارمی؟

همین آقای طارمی حتی در مسابقه دوستانه با بوسنی که مطابق تقویم فیفا برگزار شد هم حضور نیافت و بهانه گرفت که مایل است با شرایط تیم باشگاهی‌اش هماهنگ شود. حالا خود او از برگزارنشدن مسابقات دوستانه انتقاد می‌کند.

بازی با بوسنی را یادت نیست آقای طارمی؟
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه همشهری نوشت: «تیم ملی در حالی برای حضور در مسابقات انتخابی جام‌ جهانی در جزیره کیش به سر می‌برد که برخی بازیکنان از روند آماده‌سازی تیم رضایت ندارند. به‌ عنوان مثال مهدی طارمی مدعی شده بهتر بود برای تیم ملی بازی تدارکاتی در نظر گرفته می‌شد. کریم انصاری‌فرد هم به حمایت از هم‌تیمی خود برخاسته و در اظهار نظری جالب گفته: «لابد برای آقایان برگزاری لیگ مهم‌تر از مسابقات ملی بوده است.»

صدالبته خود ما هم از این شرایط چندان راضی نیستیم. با این همه بهانه‌گیری در مورد مسابقات تدارکاتی از سوی لژیونرها چندان منطقی به‌ نظر نمی‌رسد. به هر حال در طول هفته‌های اخیر تمامی بازیکنان لژیونر در لیگ‌های خود مشغول کار بودند و نمی‌توانستند در مسابقات تدارکاتی ترتیب داده شده، شرکت کنند. هم خود طارمی و هم جناب انصاری‌فرد تا همین چند روز پیش در تیم‌های پورتو و آ.ا.ک آتن درگیر مسابقات حساس هفته‌های پایانی بودند. بدیهی است که باشگاه‌های این بازیکنان با درخواست فدراسیون فوتبال برای حضور در مسابقات دوستانه خارج از تقویم فیفا موافقت نمی‌کردند. مثلا چطور امکان داشت باشگاه پورتو در کورس قهرمانی لیگ پرتغال به طارمی اجازه بدهد در یک بازی دوستانه‌ خارج از تقویم حاضر شود؟ اصلا چنین چیزی با عقل جور درمی‌آید؟

جالب اینجاست که همین آقای طارمی حتی در مسابقه دوستانه با بوسنی که مطابق تقویم فیفا برگزار شد هم حضور نیافت و بهانه گرفت که مایل است با شرایط تیم باشگاهی‌اش هماهنگ شود. حالا خود او از برگزارنشدن مسابقات دوستانه انتقاد می‌کند. به علاوه اگر قرار بود تیم ملی در تاریخ پرت و بدون لژیونرها بازی داشته باشد، طبیعتا چنین مسابقه‌ای برابر رقبای ضعیف‌تر ترتیب داده می‌شد. این برنامه چقدر می‌توانست به سود تیم ملی باشد؟ از سوی دیگر شاکله تیم ملی بیشتر از بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی تشکیل می‌شود. به این ترتیب بازی بدون آنها نمی‌توانست فایده فنی چندانی داشته باشد. فرض کنید که تیم اسکوچیچ در یک بازی دوستانه با خط حمله‌ای متشکل از مهدی قائدی و سجاد شهباززاده به میدان می‌رفت، این بازی چه سودی می‌توانست برای مربی کروات داشته باشد، وقتی می‌دانیم در مسابقات رسمی و حساس قرار است بازیکنانی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون در ترکیب تیم ملی به میدان بروند؟ برگزاری چنین مسابقاتی فقط باعث ایجاد وقفه در لیگ برتر می‌شد که این هم با توجه به تقویم فشرده پیش‌ رو فقط کار را سخت‌تر می‌کرد. بنابراین بهتر است دوستانی مثل جناب طارمی به جای ایرادگرفتن تلاش کنند لااقل در مسابقات روزهای فیفا حاضر باشند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۳۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان