//
کدخبر: ۳۱۱۵۴۷ //

بیرانوند، شماره یک آنتورپ با زبان انگلیسی

تیم آنتورپ که علیرضا بیرانوند را در اختیار دارد در این فصل و در پست دروازه بانی بی ثباتی عجیبی را تجربه کرد.

بیرانوند، شماره یک آنتورپ با زبان انگلیسی
به گزارش فرتاک نیوز،

با توجه به فصلی که آنتورپ پشت سر گذاشت می‌توان گفت که این تیم نتوانست جانشین مناسبی برای سینان بولات در ترکیب تیمش داشته باشد. سه دروازه‌بان شامل ژان بوتز، علیرضا بیرانوند و ارتوین دی ولف برای جا افتادن در ترکیب آنتورپ تلاش کردند اما هیچ کدام موفق عمل نکردند.
ویم دی کانیک، تحلیلگر فوتبال و دروازه‌بان سابق در این باره می گوید: "آنتورپ نتوانست جایگزین مناسبی برای بولات پیدا کند."

 

در آغاز سال 2020 آنتورپ و بولات پس از سه فصل و 35 کلین شیت در 117 بازی از یکدیگر خداحافظی کردند. حالا بعد از گذشت بیش از یک سال هواداران تیم آنتورپ دل شان برای این دروازه‌بان تنگ شده است.

 

ویم دی کانیک در این باره گفت: " اگر آمار و ارقام را بررسی کنید می بینید که آنتورپ به خاطر دروازه بان ها امتیازات زیادی را از دست داده است.  بوتز ثابت کرد که از نظر ذهنی برای حضور در یک باشگاه سطح اول اصلا آماده نیست و بازی در یک تیم سطح پایین‌تر برای او ساده‌تر از حضور در اینجاست.

 

 

بیرانوند به لحاظ بدنی فوق العاده است و به دنبال این بود که آن را نشان دهد اما او نمی تواند به خوبی انگلیسی صحبت کند و همین موضوع کار او را با مشکل مواجه کرد. دی ولف نیز بعد از جدایی از یوپن شروع خوبی داشت اما نهایتاً در ادامه جایگاه خود را از دست داد.

 

در این فصل شاهد این بودیم که دروازه بان های آنتورپ به شکل غیر منتظره ای جای خود را به دیگری داده اند. دی کانیک در این باره می گوید: " تعویض دی ولف و بوتز در بازی جام حذفی یک حرکت عجیب بود و من نمی توانم تصور کنم که این یک انتخاب فنی بوده که مربی انجام داده است. خصوصاً بعد از اینکه دی ولف در چند بازی عملکرد مثبتی از خود به نمایش گذاشته بود. دقیقا مانند ماه دسامبر که بیرانوند در بازی برابر کلوپ پروژه درون دروازه ایستاد. در واقع همین تعویض دروازه‌بان‌ها نشانه ناآرامی باشگاه است."

 

دی کانیک در مورد واکنش هواداران و تاثیر آنها بر روی عملکرد دروازه بان های آنتورپ نیز گفت: "شما می توانید خود را در برابر این واکنش‌های منفی محافظت کنید اما همیشه کسی وجود دارد که درباره آنها به شما بگوید. به عنوان مثال در مورد بولات همه از او ستایش می‌کردند و او این موضوع را متوجه شده بود. آنتورپ باید او را حفظ می‌کرد و با جدایی اش یک اشتباه فاحش را مرتکب شد."

 

اما با این همه سرنوشت شماره یک آنتورپ برای فصل آینده چه خواهد بود؟ دی کانیک در این مورد گفت: " بوتز، بیرانوند و دی ولف مطمئنا دارای خصوصیات خوبی هستند و حتی می‌توانند در اینجا زندگی حرفه ای خوبی داشته باشند اما نه در آنتورپ. من تعجب نمی کنم که این باشگاه به دنبال یک شماره یک جدید باشد. اما چه کسی؟"

 

گفتنی است روند تغییرات درون دروازه آنتورپ کاملاً نشان می دهد که این تیم در این فصل هیچگاه نتوانسته ثبات را در این منطقه از زمین تجربه کند.

 

1- 13 دسامبر 2020؛ بیرانوند جانشین بوتز شد
مسابقات شروع به فشرده شدن کرده بود و به همین خاطر سرمربی آنتورپ به چند بازیکن اجازه داد در بازی مقابل تاتنهام به میدان بروند. بیرانوند در جریان شکست دو گله مقابل تاتنهام درون دروازه ایستاد و پس از آن لکو انتقادات تندی را نسبت به او مطرح می‌کند. بعدها مشخص شد که سرمربی آنتورپ خواهان حضور بوتز در ترکیب تیمش مقابل تاتنهام بود اما با فشار رسانه‌ها بیرانوند را در ترکیب قرار داده است.

 

2- 16 دسامبر 2020؛ بازگشت بوتز به جای بیرانوند
حضور دروازه‌بان ایرانی در ترکیب آنتورپ خیلی دوام نمی آورد و سه روز بعد از دیدار برابر تاتنهام جای خود را در ترکیب اصلی به بوتز می دهد. بوتز بعد از بازگشت به ترکیب چند عملکرد خوب را از خود به نمایش گذاشت تا با روحیه مناسب پا به تعطیلات زمستانی بگذارد.

 

3- 10 ژانویه 2021؛ بیرانوند جایگزین بوتز
سال 2021 برای بوتز خیلی خوب آغاز نمی شود. این دروازه‌بان فرانسوی از ناحیه مچ پا آسیب می‌بیند و جای خود را دوباره به علیرضا بیرانوند می‌دهد. بازگشت دروازه بان ایرانی اما کابوس وار بود چرا که او سه گل مقابل میلشن دریافت کرد.

 

4- 1 مارس 2021؛ دی ولف جایگزین بیرانوند
بعد از اینکه علیرضا بیرانوند دو عملکرد ناامید کننده را از خود ارائه داد سرمربی آنتورپ تصمیم گرفت دی ولف را به جای او در ترکیب قرار دهد و این بازیکن شروع خود را در این تیم جشن بگیرد اما اولین حضور این دروازه بان با شکست 2-0 تیمش همراه شد.

 

 

5- 30 آوریل 2021؛ بوتز به جای دی ولف
دی ولف همچنان به محافظت از دروازه ادامه می دهد و عملکرد خوبی هم دارد اما جای تعجب داشت که سرمربی این تیم تصمیم به بازگشت بوتز به ترکیب اصلی می‌گیرد تا مشخص شود که بی‌ثباتی درون دروازه به یک عادت عجیب در آنتورپ تبدیل شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان