//
کدخبر: ۳۱۱۵۲۷ //

راهکار فرهاد مجیدی برای حل مشکل خط حمله

پیش از بازی استقلال با ذوب‌آهن در جام حذفی، گل نزدن مهمترین دغدغه فرهاد مجیدی و دستیارانش بود. خط حمله استقلال در شروع لیگ قهرمانان با گل‌های پرشمارش همه را شگفت‌زده کرد، ولی با نزدیک شدن به روزهای آخر این مسابقات آمار گل‌ها هم افت کرد.

راهکار فرهاد مجیدی برای حل مشکل خط حمله
به گزارش فرتاک نیوز،
استقلال پیش از بازی با ذوب‌آهن در جام حذفی در چهار بازی تنها یک گل زده بود، از جمله دو شکست متوالی مقابل ذوب‌آهن و پرسپولیس که به قیمت از دست رفتن بخت قهرمانی این تیم در لیگ برتر تمام شد. 
این رویه در نیمه اول بازی با ذوب هم دیده شد و دو تیم بدون گل زده به رختکن رفتند. استقلال در این بازی شیخ دیاباته را نداشت و ارسلان مطهری هم مثل چند بازی قبلی گلزن همیشگی نبود. به نظر می‌رسید برنامه‌های آبی‌ها که بیشتر متکی به سانترهای بلند بود به بن‌بست رسیده، تا اینکه در شروع نیمه دوم استقلال با روش متفاوت و غیرمنتظره‌ای به گل رسید. قایدی که از سمت چپ فرار کرده بود، توپ را روی زمین به دهانه دروازه فرستاد تا اسماعیلی با یک بغل پای ساده کار را تمام کند. 
امید استقلالی‌ها برای صعود با اشتباه آماتوری حسینی و گل تساوی ذوب خیلی زود جایش را به اضطراب قبلی داد ولی استقلال که راه گل زدن را پیدا کرده بود، بلافاصله گل دوم را زد.
کادر فنی با دیدن نمایش کم‌اثر مطهری، رضاوند را به زمین فرستاد و فرشید اسماعیلی یک خط جلوتر رفت تا زوج قایدی در خط حمله شود.  گل دوم دقایقی بعد با پاس‌های کوتاه در عمق و حرکات ترکیبی رضاوند، قایدی و اسماعیلی زده شد. استقلال روی همکاری دو مهاجم سریع و تکنیکی‌اش می‌توانست به گل سوم هم برسد، ولی شوت زمینی اسماعیلی بعد از همکاری با قایدی با فاصله کمی بیرون رفت تا هت‌تریک آماده‌ترین بازیکن هفته‌های گذشته تیم کامل نشود.
استقلال به فاصله ده روز دو بار با ذوب‌آهن بازی کرد که در این مدت خط حمله‌اش کاملاً متحول شد. مجیدی در نیمه دوم بازی اول برای جبران گل‌های خورده از مهاجمان بلندقامتش استفاده کرد، ولی زوج دیاباته – رمضانی که از طرف مطهری هم حمایت می‌شد، نتوانست حریف مدافعان بلندزن تیم اصفهانی شود. این بار استقلال در لحظات کلیدی نیمه دوم با زوج قایدی – اسماعیلی بازی کرد که هیچکدام سرزن نیستند، در عوض توان عبور از فضاهای کوچک مدافعان حریف را دارند. استقلال بعد از دو شکست متوالی در لیگ تصمیم گرفت حملاتش را از هوا به زمین بیاورد و نتیجه‌اش حذف ذوب‌آهن و خروج از بحران بود. 
استقلال امشب میهمان صنعت نفت آبادان است و انتظار می‌رود که کادر فنی الگوی نیمه دوم بازی با ذوب را پیاده کند. در غیاب دیاباته احتمالاً مطهری باز هم مهاجم نوک استقلال خواهد بود، ولی نزدیک شدن اسماعیلی به خط حمله، بهترین راهکار برای باز کردن خط دفاع میزبان خواهد بود.
فصل گذشته دیاباته و مطهری که از طرف قایدی حمایت می‌شدند از بهترین‌های استقلال بودند و هواداران برای این فصل هم حساب زیادی روی آنها باز کردند، ولی با افت ناگهانی آنها در بازگشت از عربستان، کادر فنی حالا مجبور شده برنامه‌هایش را تغییر دهد و نقشه حملات تیم را بر اساس داشته‌هایش بچیند. 
این اتفاق یادآور روزهای شروع کار استراماچونی در استقلال است که پس از عملکرد ضعیف تبریزی و پیش از اضافه شدن دیاباته و مطهری تصمیم گرفت از زوج اسماعیلی – قایدی استفاده کند. یک سال و نیم بعد از آن روزها مجیدی و دستیارانش هم برای بازگشت به رده سوم لیگ و کم کردن فاصله با صدر جدول بیش از همه روی این دو بازیکن سریع و تکنیکی حساب می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۵۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان