//
کدخبر: ۳۱۰۰۴۷ //

دربی ۹۵/کفه ترازو به سمت استقلال با طلسم ۴۴ساله

استقلال در شهرآوردهای اردیبهشتی بردهای بیشتری داشته اما از آخرین برد این تیم مقابل پرسپولیس در این ماه ۴۴ سال می‌گذرد.

دربی 95/کفه ترازو به سمت استقلال با طلسم ۴۴ساله
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم‌های پرسپولیس و استقلال از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه روز جمعه در چارچوب هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باید در ورزشگاه آزادی به مصاف هم بروند تا نود و پنجمین شهرآورد پایتخت را به انجام برسانند.

این مسابقه پنجمین دوئل سرخابی‌های پایتخت در اردیبهشت‌ماه است که باید به انجام برسد. در چهار رویارویی قبلی ۲ برد برای استقلال، یک تساوی و یک برد برای پرسپولیس به ارمغان آمده است.

اولین جدال اردیبهشتی این ۲ تیم به شهرآورد شماره ۱۷ مربوط می‌شود. جایی که استقلال با نتیجه سه بر یک از سد حریف خود گذشت. غلامحسین مظلومی مرد اول میدان بود و موفق شد ۲ گل به ثمر برساند. گل دیگر هم به وسیله مسعود مژدهی وارد دروازه پرسپولیس شد. در سوی مقابل تک گل سرخپوشان تهرانی به وسیله صفر ایرانپاک وارد دروازه آبی‌پوشان شد.

۲ سال بعد و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت، بار دیگر دربی تهران در ماه دوم سال برگزار شد و این بار هم این استقلال بود که به برتری رسید. این بازی که مانند دیدار قبلی در جام تخت جمشید به انجام می‌رسید با برتری سه بر صفر استقلال تمام شد. محرم عاشری، حسن روشن و سعید مراغه‌چیان گلزنان این دیدار بودند.

سومین شهرآورد اردیبهشت‌ماهی در سال ۱۳۸۱ و در روز نوزدهم برگزار شد. جایی که نتیجه صفر بر صفر مساوی حکمفرما شد تا در اولین دوره لیگ برتر شاهد نخستین تساوی بین استقلال و پرسپولیس در ماه دوم سال باشیم. علیرضا واحدی نیکبخت از استقلال توسط پائولو مانوئل گومز کاستا اخراج شد.

نهایتا دربی شماره ۸۱ و چهارمین شهرآورد اردیبهشتی که به اولین برد پرسپولیس منجر شد. تک گل علی علیپور در ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴، پایانی خوش بر سال نه چندان خوب پرسپولیسی‌ها داشت. تیمی که فصل بعد با برانکو اوج گرفت و ۲ سال بعد قهرمانی‌هایش شروع شد. در این مسابقه هدایت استقلال با امیر قلعه‌نویی بود.

حالا پس از ۶ سال بار دیگر یک بازی دربی پایتخت قرار است در اردیبهشت‌ماه برگزار شود. تا به اینجا کفه ترازو به سمت استقلال است اما از آخرین برد این تیم ۴۴ سال می‌گذرد. تا به اینجا در دیدارهای اردیبهشتی ۶ گل برای استقلال و ۲ گل توسط پرسپولیس زده شده است تا میانگین ۲ گل برای این چهار بازی تا به اینجا به ثبت برسد. باید دید این بار تکلیف شهرآورد پایتخت در دومین ماه سال به کجا خواهد انجامید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۰۰۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان