//
کدخبر: ۳۰۹۱۴ //

متاسفانه این حرف‌ها در تاریخ ثبت شده آقای منصوریان!

متاسفانه این حرف‌ها در تاریخ ثبت شده آقای منصوریان!
به گزارش فرتاک نیوز،
استقلال فصل را به بدترین شکل ممکن به پایان برد؛ آنقدر بد که شاید خیلی از هواداران این تیم آرزو می‌کردند در ضربات پنالتی به السد قطر می‌باختند و هرگز وارد مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نمی‌شدند. آبی‌ها در این 9ماه خیلی فراز و نشیب داشتند و منصوریان بارها بین خاک و افلاک جا عوض کرد. حالا اما سرمربی استقلال باید چند ماهی انتقادات شدید را تحمل کند، چرا که او سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ایران در سطح بین‌المللی را تجربه کرده و طبیعی است که در چنین لحظه‌ای، کسی به یاد دستاوردهای مثبت او نباشد. یکی از سوژه‌های انتقاد از منصوریان این است که او در روزهای خوشحالی‌اش حرف‌هایی زده و وعده‌هایی داده که هرگز عملی نشدند و فرسنگ‌ها از واقعیت دور ایستادند. برخی از این ادعاهای عجیب و غریب را با هم مرور می‌کنیم.

 

تلفیق بایرن‌مونیخ و اتلتیکو مادرید

نفت تهران در زمان مربیگری علیرضا منصوریان بیش از حد تدافعی بازی می‌کرد و بیشتر روی ضدحملات برنامه داشت. وقتی منصوریان به استقلال آمد، برخی‌ها نگران تکرار این اتفاق در باشگاه آبی پایتخت شدند، اما منصوریان می‌گفت نوع بازی تیمش را عوض خواهد کرد. سرمربی استقلال به هواداران وعده داد نمایش این تیم تحت هدایت او، تلفیقی از بازی بایرن‌مونیخ و اتلتیکو مادرید باشد! با این حال هر چه زمان گذشت، فهمیدیم استقلال منصوریان هم مثل نفت او تیمی است که «ضدتوپ» بازی می‌کند و علاقه‌ای به مالکیت ندارد.

 

پیشنهاد انگلیسی

علیرضا منصوریان هم یکی از چندین مربی ایرانی بود که پیشنهاد «سرکاری» انگلیسی دریافت کرد. با این وجود علیمنصور بیش از سایر همکارانش این موضوع را جدی گرفت و به صراحت ادعا کرد از یک باشگاه لیگ یکی انگلستان پیشنهاد مربیگری دارد! بعد که رسانه‌ها با باشگاه برایتون تماس گرفتند و معلوم شد چنین پیشنهادی جدی نیست، منصوریان عصبی شد و در مصاحبه‌ای گفت: «ظاهرا پیشنهاد خارجی من به بعضی دوستان فشار آورده است!» نکته قابل توجه اینکه برایتون در آغاز فصل جدید لیگ برتری شد، فقط حیف که علیمنصور در جشن صعود باشکوه آنها حضور نداشت!

 

آقای «ابر دفاع»

داستان‌های مربوط به جذب محمدحسین کنعانی‌زادگان هم جالب بود. علیرضا منصوریان در حالی روی این مدافع دست گذاشت که پرسپولیسی‌ها مدعی بودند با وی قرارداد دارند. استقلال اما او را قاپید و 900میلیون تومان هم دستمزد به وی داد. بعد از جذب کنعانی، منصوریان به شدت از این بازیکن تمجید کرد و مدعی شد او در آینده تبدیل به یک «ابر دفاع» خواهد شد! کنعانی‌زادگان اما فصل را افتضاح شروع کرد، بعد مصدوم شد و از لیست بیرون رفت و در نهایت علیه شخص منصوریان مصاحبه کرد!

 

مهدوی‌کیای آینده چه شد؟

بهنام برزای در دو بازی رفت و برگشت برابر العین یک دقیقه هم بازی نکرد که این مساله به محور بخشی از انتقادات علیه سرمربی تیم تبدیل شد. منصوریان امسال در فاز هجومی با ترافیک بازیکن روبه‌رو بود و بدش نمی‌آمد از برزای یک مدافع کناری جدید بسازد. او در بازی حذفی با صبای قم از بهنام در این پست استفاده کرد و بعد از پایان مسابقه در مورد او گفت برزای می‌تواند یک مهدوی‌کیای جدید در فوتبال ایران باشد! مهدوی‌کیا هم فوتبالش را ابتدا در پست‌های تهاجمی شروع کرد، اما بعد از آن دفاع راست شد و طی بیش از یک دهه، عملکردی خیره‌کننده داشت. با این حال ظاهرا خود منصوریان به سرعت متوجه شد قیاسش دور از حقیقت است. به همین دلیل هم دیگر برزای را در پست دفاع راست به بازی نگرفت و این بازیکن رفته رفته از ترکیب استقلال کنار رفت.

 

غائله تیم دوم پایتخت

در نشست خبری پیش از بازی رفت استقلال و العین، علیرضا منصوریان خیلی بیخود و بی‌جهت یک دعوای الکی راه انداخت و مدعی شد پرسپولیس تیم دوم پایتخت است! بعضی‌ها فکر کردند شاید او منظورش را اشتباه رسانده، اما سرمربی استقلال هیچ توضیحی در این مورد ارایه نداد تا معلوم شود واقعا در این زمینه قصد و اراده داشته است. این اظهارنظر او سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت و اردوگاه پرسپولیسی‌ها را تحریک کرد. در نهایت هم دود این غائله توی چشم خود منصوریان و تیمش رفت و استقلال بدجوری مقابل العین حذف شد.

 

تحقیق در مورد دفاع یووه!

بعد از پایان بازی رفت استقلال و العین و پس از آنکه آبی‌ها در تهران توانستند برادران عبدالرحمن را مهار کنند و بدون گل خورده از میدان خارج شوند، تعریف و تمجیدهای زیادی از خط دفاع این تیم به عمل آمد. درست در همین شرایط بود که علیرضا منصوریان در اظهارنظری عجیب مدعی شد در حال تحقیق روی ساختار دفاعی یوونتوس است تا از آن الگوبرداری کند. البته که مطالعه روی تیم‌های بزرگ و موفق اروپایی اصلا کار بدی نیست، اما بهتر است چنین اموری در خفا انجام بگیرد و زیاد جنبه رسانه‌ای و تبلیغاتی پیدا نکند. به‌خصوص که ممکن است چندی بعد بزرگترین شکست تاریخ باشگاه در چهار دهه اخیر رقم بخورد و همه یاد همان مصاحبه بیفتند!

منبع: روزنامه گل
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۹۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان