//
کدخبر: ۳۰۶۷۳۷ //

لیگ قهرمانان آسیا و تهدیدی بزرگ برای تیم‌های ایرانی

« عدم ثبت کلین‌شیت و عادت به گل خوردن تهدیدی بزرگ برای تیم‌های ایرانی است»

لیگ قهرمانان آسیا و تهدیدی بزرگ برای تیم‌های ایرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

هفته اول فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و نمایندگان کشورمان نتایج خوب و قابل قبولی را کسب کردند.

سرخابی‌های پایتخت در اولین دیدار خود سه امتیاز را کسب کرده و فولاد و تراکتور هم با کسب تساوی در مقابل رقبای قدرتمندشان هفته راضی کننده‌ای را برای نمایندگان کشورمان رقم زدند.

اما نتایج این هفته مسابقات نباید موجب شود نمایندگان ایران در خواب غفلت بروند و در کنار نکات مثبت، نکات نگران‌کننده بسیاری وجود دارد که باید بررسی شود.

اینکه هر چهار نماینده کشورمان در دیدار‌های خود از رقبا پیش افتادند و گل‌های اول را به ثمر رساندند خبر بسیار خوبی برای فوتبال باشگاهی ایران است، اما با نگاه دقیق‌تر به بازی‌ها متوجه ضعف در سازمان دفاعی آنها  می‌شویم.

نتیجه‌ای که تیم استقلال بدست آورد بی شک یک نتیجه درخشان و شایسته است و استقلال تحت حمایت فرهاد مجیدی فوتبالی بسیار با برنامه را در فاز هجومی ارائه میدهد و در در دقایقی متوالی تیم الاهلی عربستان را  در محوطه جریمه‌‌اش گرفتار کرده بود.

استقلال در این دیدار دو گل را دریافت کرد که هر دو گل روی اشتباهات فردی رقم خورد؛ ابتدا اشتباه ملیچ در دادن خطای پنالتی و دوم تأثیر بی موقع ریگی رو توپ ارسالی که موقعیت را در اختیار مهاجم حریف قرار داد موجب گلزنی تیم عربستانی شد و اگر خوش‌شانسی نبود گل سوم را هم روی اشتباه مظاهری دریافت می‌کردند.

علت تعدد این اشتباهات فردی نداشتن سازمان دفاعی مطمئن در یک تیم است، جایی که پس از دراختیار گرفتن توپ توسط حریف هر بازیکن در هر پستی و در هر نقطه‌ای از زمین شکل دفاعی به خود بگیرد و وظایف دفاعی‌اش مشخص باشد.

این اتفاق را در تیم تراکتور هم مشاهده کردیم که شاگردان خطیبی در کمتر از ۲۰ دقیقه در  بازی که با دو‌گل از حریف پیش بودند، سه گل دریافت کردند و به راحتی در پشت محوطه جریمه به حریف اجازه شوت‌زنی دادند.

عدم پرس در نقاط مختلف و دادن فرصت و فضا به  بازیکنان خطرناک رقبا در این دو دیدار از سوی استقلالی‌ها و تراکتور مشخص بود و این موضوع در بازی‌خای بعدی می‌تواند خطر آفرین باشد.

تیم جواد نکونام در بحث دفاع تیمی عملکرد بهتری داشت و درست است که بازی برده را با تساوی به پایان رساند اما در مقابل السد قدرتمند تحت هدایت ژاوی نظم دفاعی بسیار خوبی داشت و دفاع از نقطه‌ای که توپ از دست می‌رود اجرا می‌شد اما فولاد هم باید متوجه باشد اگر بدنبال موفقیت است باید قدر گل‌هایی که به ثمر می‌رساند را بیشتر بداند، اتفاقی که در سال‌های اخیر در تیم پرسپولیس افتاده و این تیم علاوه بر اینکه در ایجاد موقعیت گل خوب عمل کرده ، در چند فصل اخیر حساسیت به گل نخوردن در این تیم جا افتاده است و چه در بازی‌های داخلی و  چه آسیایی گل نخوردن برگ برنده سرخپوشان بوده که این موضوع و سازمان دفاعی درست میراث بزرگ جامانده برانکو است که توسط گل‌محمدی به خوبی در تیمش حفظ شد.

چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از شرایط بسیار مطلوبی برخوردارند و این امیدواری وجود دارد که در بدترین حالت سه تیم به دور بعدی صعود کنند اما باید پذیرفت فوتبال در آسیا در حال پیشرفت است و همیشه شانس با ما یار نخواهد بود و باید علاوه بر خط حمله زهردار یاد بگیریماز داشته‌های خود محافظت کنیم و دفاع تیمی را به خوبی در زمین اجرا کنیم و حداقل موقعیت را در اختیار رقبایی که از بازیکنان زهردار اروپایی و آمریکایی برخوردارند قرار دهیم.

این نقطه قابل ذکر است که کار دفاعی فقط وظیفه چهار مدافع یک تیم نیست و سازمان دفاعی هم در لاک دفاعی فرو رفتن نیست و امیدواریم هر چهار نماینده کشورمان روز‌های درخشانی را در ادامه مسابقات تجربه کنند.

پوریا منصوری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۷۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان