//
کدخبر: ۳۰۵۶۱۲ //
نقشِ سپاهان در شرایط سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان؛

لیگِ بیستم تحت تاثیر حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا

از بیست و پنج فروردین ماه و با آغاز مسابقات آسیایی، نمایندگان ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریف‌هایشان می‌روند.

لیگِ بیستم تحت تاثیر حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا
به گزارش فرتاک نیوز،

درحال حاضر استقلال، پرسپولیس و تراکتور به عنوان سه نماینده فوتبال ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و در صورت پیروزی فولاد خوزستان در برابر العین امارات، تعداد نمایندگانِ ما به عدد ۴ خواهد رسید.

اما باتوجه به جدول لیگ‌برتر، از این چهار نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، سرخابی‌های پایتخت از اصلی‌ترین مدعیان کسب جام در لیگ بیستم هم هستند، با وجود اینکه تراکتور و فولاد هم از جایگاه مناسبی در جدول لیگ‌برتر برخوردارند، اما با شرایط موجود از نمایندگان فعلی ایران در آسیا، می‌توان برای استقلال و پرسپولیس شانس بالاتری برای کسب  قهرمانی در لیگ برتر قائل بود.

البته بدون شک از حسرت‌های فوتبالِ ما، عدم حضور سپاهانه آماده محرم نویدکیا در رقابت‌های لیگ قهرمانان این فصل است.

حالا طی گزارشی قصد داریم سایه روشن‌های مسیر سرخابی‌های پایتخت باحضور در لیگ قهرمانان آسیا و وضعیت احتمالی این دو تیم در لیگ برتر را بررسی کنیم:

در ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا می‌تواند شرایط قهرمانی در لیگ‌برتر را هم تحت تاثیر قرار دهد.

از طرفی حضور موفق یا ناموفق این دو تیم در شرایط روحی استقلال و پرسپولیس برای ادامه مسابقات لیگ‌برتر تاثیرگزار خواهد بود، اما نکته‌ مهم در تعیین سرنوشت قهرمان لیگ، شرایط بهتر شاگردان نویدکیا از دو رقیب دیگر است، زیرا با این نحوه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و با این حجم از فشردگی رقابت‌ها برای استقلال و پرسپولیس، بدون شک خستگی و فشار روی بازیکنان این دو تیم بیشتر خواهد بود، باوجود اینکه سپاهانی تنها در لیگ و حذفی شرکت می‌کنند و استقلال و پرسپولیس رقابت‌های سنگین آسیایی را هم در پیش خواهند داشت، با این وجود حضو‌ر سرخابی‌های تهران در لیگ قهرمانان آسیا، می‌تواند یک فرصت مناسب برای استفاده بهینه سپاهانی‌ها برای بییشتر کردن فاصله و نزدیک شدن به جام بیستم خواهد بود.

باتوجه به این فرضیه، حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا یک فرصت خوب برای شاگردان نویدکیا خواهد بود، البته احتمال اینکه سرخابی‌ها با یک عملکرد خوب از رقابت‌های آسیایی بازگردتد و با ترکیبی هماهنگ‌تر و تیمی آماده‌تر برای ماندن در کورس قهرمانی لیگ ‌تر تلاش کنند.

اما در آخر با رخ دادن هر یک از این دو احتمال، لیگ بیستم، رقابت‌های جذابی در پیش خواهد داشت، جایی که حالا با شکل گرفتن مثلث قهرمانی، کورس مدعیان کسب لیگ بیستم دیدنی خواهد بود.

در نهایت باید دید، ور این فصل از مسابقات لیگ برتر، سپاهانِ نویدکیا به عنوان قهرمانی خواهد رسید یا جام به یکی از سرخابی‌های پایتخت اهدا خواهد شد.

محمدرضا ولی زاده

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان