//
کدخبر: ۳۰۳۷۰۹ //

حملات رسانه‌ای دورتموند به سیتی پس از قرعه چمپیونزلیگ

دورتموند و منچسترسیتی طبق قرعه در دور یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ به مصاف هم خواهند رفت و به همین زودی کری‌خوانی‌های قبل از بازی و اتهامات و انتقادات از یکدیگر شروع شده است.


حملات رسانه‌ای دورتموند به سیتی پس از قرعه چمپیونزلیگ
به گزارش فرتاک نیوز،

جدای از بازی فوتبالی که سیتیزن ها ارائه می دهند، رکوردهایی که شکسته اند و تلاش هایی که برای دوست داشته شدن کرده اند، چیزهایی در مورد سیتی وجود دارد که بعضی از مردم نمی پسندند.

این مسئله بیشتر به پولداری و توان مالی سیتی بر می‌گردد و برخی از فوتبال‌دوستان و روزنامه‌نگاران، معتقدند که این باشگاه به طریقی در مسیر رسیدن به موفقیت دست به تقلب زده است. البته این نظریه ای قابل بحث است اما هواداران دورتموند پس از اینکه در قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ مشخص شد که باید به مصاف سیتی بروند، با اشاره به این موضوع مشغول کوبیدن حریف قدرتمند خود شده اند.

در مقاله ای با عنوان: گوندوگان، گواردیولا و شیخ متقلب، که در نشریه رور ناخیشتن منتشر شد، توضیح داده شده که چگونه سیتی در پانزده سال گذشته رویای قهرمانی در چمپیونزلیگ را در سر داشته است. با وجود قهرمانی در دیگر رقابت ها، بزرگترین و پرافتخارترین جام اروپایی تاکنون روی خوش به سیتیزن ها نشان نداده است و آنها این فصل این شانس را دارند تا بالاخره به آرزوی دیرینه خود در چمپیونزلیگ برسند.

این البته تنها به لطف رییس بزرگ، شیخ منصور بن زاید آل نهیان، که این روزنامه آلمانی به او لقب شیخ متقلب را داده است، محقق خواهد شد. به نظر می رسد که رییس بزرگ سیتی این عنوان را پس از اینکه سیتیزن ها محکوم به نقض مکرر فیرپلی مالی شدند، به دست آورده است.

این روزنامه آلمانی گزارش کرده است که از سال 2008 که شیخ منصور مالیکیت سیتی را به دست آورد، میلیون ها یورو در این باشگاه خرج کرده است و به لطف همین ریخت و پاش ها، سیتیزن ها 14 عنوان قهرمانی به دست آورده اند اما تنها جامی که همواره از دسترس شیخ متقلب دور بوده، جام قهرمانی در چمپیونزلیگ است.

به همین دلیل است که هیمشه مبالغ هنگفتی در سیتی خرج شده است؛ در تلاش برای پایان دادن به این ناکامی... اما سال گذشته و وقتی سیتیزن ها توسط یوفا به دلیل آنچه معاملات مالی نامشخص و مجهول نامیده شد، محروم شدند، مشخص شد که باید اندکی بیشتر برای قهرمانی در چمپیونزلیگ صبر کنند. در آن زمان ادعا شد که شیخ منصور مخفیانه مبالغی را انتقال داده و مبالغ دریافتی مجهولی از حامیان مالی را برای پنهان کردن این موضوع به دفاتر مالی سیتی اضافه کرده است.

هر چند این اتهام بعداً توسط CAS، دادگاه عالی ورزش، رد شد. با این وجود منچسترسیتی در سال 2014 نیز به همین دلیل با محرومیت دو ساله و 30 میلیون یورو جریمه که در نهایت به 10 میلیون یورو کاهش یافت، مجازات شده بود. روزنامه آلمانی بخشیده شدن سیتی را لکه ننگی بر دامن یوفا و پایان فیرپلی مالی و دادن چراغ سبز و اختیار تام به سرمایه گذاران بزرگ در فوتبال بین المللی دانست.

به بیان دیگر سیتیزن ها پسران خلاف فوتبال اروپا هستند که توسط شیخ متقلب اداره می شوند و بهتر است حتی خواب مورد استقبال گرم قرار گرفتن در آلمان را نبینند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۷۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان