//
کدخبر: ۳۰۳۶۲۷ //

سپاهان؛ تیمی که میخواهد قهرمان لیگ شود

صعود به صدر جدول با گل زده بیشتر، پاداش تیمی بود که قدر فرصت هایش را دانست و حالا جدی‌ترین خطر برای گرفتن قهرمانی از پرسپولیس محسوب می‌شود.

 سپاهان؛ تیمی که میخواهد قهرمان لیگ شود

چند لحظه پیش از این‌که پیام حیدری در سوتش بدمد و بازی را ۲-۰ به نفع سپاهان تمام کند، خط دفاعی تراکتور زیر پرسینگ سنگین طلایی‌پوشانی قرار داشت که انگار نه انگار ۹۰ دقیقه سخت و سنگین را مقابل یکی از مدعیان لیگ برتر سپری کرده‌ و پیش از آن هم نبردی ۱۲۰ دقیقه ای را مقابل مس رفسنجان گذراندند.

به گزارش فرتاک نیوز،این حد از تلاش بازیکنان سپاهان آمادگی بدنی بالایی را نشان می‌دهد که از تمرینات بسیار سخت بدنسازی با علیرضا ربانی، مربی بدنساز سابق استقلال و کنونی سپاهان به وجود آمده و آن‌ها را در زمره دونده‌ترین تیم‌های لیگ قرار داده است.

سپاهان در فصل جاری پس از چهار سال توانست تراکتور را دبل کند و این برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر است که طلایی پوشان بدون دریافت یک گل از تراکتور، این تیم را مغلوب کرده‌اند. اگر این را بگذارید کنار نمایش سزاوارانه مقابل پرسپولیس در پایتخت و غلبه بر تیم آبی پوش تهران، باید به این نتیجه برسید که نه تنها تکرار قهرمانی برای سرخپوشان آسان نیست بلکه آن‌ها خطر سقوط امپراطوری شش ساله خود را بیش از هر زمان دیگری حس می‌کنند.

سپاهان در دو سال گذشته نیز یکی از مدعیان قهرمانی بود اما آنچه که طلایی پوشان را به جدی ترین تهدید برای پرسپولیس تبدیل کرده، مسئله دیگری است. باوجود شیوع ویروس کرونا، هر بازی تعداد زیادی از هواداران در مقابل هتل محل اقامت سپاهان تجمع می‌کنند و با همراهی تیم تا ورزشگاه، اتفاق جالبی را رقم می‌زنند و این اتفاق روز گذشته با شور و شوق بیشتری دنبال شد چرا که یک نام جدید در بین بازیکنان حضور داشت؛ احسان حاج صفی.

او احتمالا بازیکنی است که از نظر سپاهانی‌ها، آمده تا قهرمانی لیگ برتر را برایشان رقم بزند و پرسپولیس را مغلوب کند. کار نیمه تمامی که در ۱۷ سالگی تا آستانه انجامش پیش رفت اما گل دقیقه ۹۰+۶ سپهر حیدری مانع از این اتفاق شد. این اولین باری هم هست که احسان نقش کاپیتانی را در تیم سپاهان دارد و در میانه میدان، می‌تواند یک مهره موثر باشد.

حاج صفی در اولین بازی اش، یک پاس گل تماشایی را به شهباززاده داد و نرخ ۸۵٪ پاس صحیح را به ثبت رساند تا باتوجه به کنش های دفاعی پرتعداد، بهترین بازیکن تیمش در مقابل تراکتور باشد؛ برنده در نبرد حیثیتی.

اما برای یک مربی ایده آل گرا نظیر محرم نویدکیا، برتری نسبت به پرسپولیس با گل زده بیشتر، به هیچ عنوان قابل اعتنا نیست. او همانطور که روز گذشته هم گفت، آمده تا حتی نگذارد یک دقیقه هم تیم حریف نمایش بهتری را نسبت به سپاهان ارائه کند.

او در این مدت انتقادات را پشت سر گذاشته و از بازیکنان، نمایش موردنظرش را می‌گیرد. شاید کسی تصور نمی‌کرد که زوج پورقاز - نژادمهدی، زوج خط دفاعی تیم صدرنشین لیگ برتر باشند یا محمدرضا خلعتبری در میانه چهارمین دهه زندگی اش این چنین بدرخشد و در قامت ستاره ظاهر شود.

برای پرسپولیسی ها، این بزرگترین زنگ خطر از زمان به راه انداختن امپراطوری جدید است؛ این که یک مربی بیاید و فرمول قهرمانی آن ها را اجرا کند. در تمام این سال‌ها هواداران پرسپولیس می‌گفتند تا زمانی که حریفانشان به دنبال بهانه‌گیری باشند، پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد بود. اما حالا در اصفهان کسی پیدا شده که فرمول قهرمانی چهار ساله سرخپوشان را بلد است و آن را اجرا می‌کند: تمرین سخت، عطش پیروزی و بهانه گریزی. این چیزی است که ما از زمین نقش جهان دریافتیم و پیامش را احتمالا ستاره های سرخ هم گرفته‌اند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۶۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان