//
کدخبر: ۲۹۹۱۰۷ //

مورد حیرت انگیز و جالب درباره باشگاه اسپانیایی

باشگاه آلاوس تحت مالکیت یک گروه سرمایه گذاری قرار دارد که اقدامات ویژه ای در حوزه ورزش انجام می دهند.

مورد حیرت انگیز و جالب درباره باشگاه اسپانیایی

از ویتوریا گاستیز به دنیا. این یک ماجراجویی است که خوزه کویرجتا هنگام تأسیس Grupo Baskonia(گروه باسکونیا) آن را آغاز کرد. این گروه در شهری با کمتر از 250،000 نفر تاسیس شده و هم اکنون سالانه بیش از 100 میلیون یورو گردش مالی دارد و پایتخت باسک را بر روی نقشه ورزش بین المللی قرار داده است.  وقتی صحبت از مدیریت نهادهای ورزشی می شود به سطح جدیدی رسیده ایم.

به گزارش فرتاک نیوز،این گروه در چهار کشور و دو قاره مختلف حضور دارند و تیم های آن ها یک مطالعه موردی موفق را در دنیای رقابتی فوتبال و بسکتبال ارائه می دهند. تیم فوتبال آلاوس در لالیگا حضور دارد و تیم بسکتبال Baskonia در Liga ACB اسپانیا و یورو لیگ رقابت می کند. باشگاه های دیگری در کرواسی و ژاپن بازی می کنند و این گروه انتظار دارد که در بازارهای موجود مانند انگلیس، پرتغال، چین و ایتالیا رشد خود را ادامه دهد.

باسکونیا، تیم بسکتبال، اولین پروژه مهم گروه بود. این تیم در سال 1959 تاسیس شد و به یکی از تیم های قدرتمند در اروپا تبدیل شده است.  آنها سه عنوان قهرمانی لیگ اسپانیا، شش عنوان قهرمانی کوپا دل ری، چهار قهرمانی سوپرجام اسپانیا را کسب کرده اند و پنج بار در مرحله نیمه نهایی یورو لیگ حضور داشته اند.  این تیم همچنین تا سال 2026 به شکل قطعی در یورو لیگ حاضر خواهد بود.

با ظرفیت 15،544 تماشاگرFernando Buesa Arena میزبان تورنمنت فاینال فور 2019 بین رئال مادرید، زسکا، فنرباغچه و افس بود. از نظر حضور متوسط تماشاگران این سالن ​​در اروپا در رتبه چهارم قرار دارد.  این یک مرکز کلاس جهانی است که دارای مناطق VIP، صندلی های عالی در حیاط و فضای لذت بردن از تجربه روز مسابقه حتی فراتر از آنچه در زمین برگزار می شود، است.

باسکونیا در طول سال های گذشته استعدادهای زیادی در عرصه جهانی رشد داده است؛ بازیکنانی مانند خوزه کالدرون، لوئیس اسکولا، تیاگو اسپلیتر، میرزا تله تویچ و پابلو پریگیونی در NBA به ستاره تبدیل شدند.

اما گروه باسکونیا باشگاه آلاوس را در سال 2011 خریداری کرد.در کمتر از 10 سال گروه باسکونیا بدهی باشگاه را تسویه کرد و به نقطه ای رسید که اکنون سودآور است. آلاوس در حال حاضر پنجمین فصل متوالی خود در لالیگا را پشت سر می‌گذارد و الگوی مدیریت چند وقت اخیر نشان می دهد که آنها می توانند جایگاه خود را در این رده تثبیت کنند.  آنها حتی از آخرین صعود خود در سال 2016 به مقام نهم جدول نیز رسیده اند و به فینال کوپا دل ری هم راه یافتند.

با این حال آلاوس فقط به گذشته و حال فکر نمی کنند.  با ساخت یک محل اقامت جدید برای بازیکنان جوان، آنها به دنبال اطمینان از ادامه حضور استعدادها در تیم اول هستند.  فضای جدید 1800 متر مربعی در حال حاضر 56 جوان از 17 ملیت مختلف را در خود جای داده است.

از طرف دیگر این نهاد در کرواسی نیز فعالیت گسترده ای داشته و 85 درصد سهام باشگاه NK Istra را خریداری کرده و در کنار کاگوشیما یونایتد در دسته سه فوتبال ژاپن از سرمایه های این گروه محسوب می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۱۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان