//
کدخبر: ۲۹۷۷۳۵ //

چرا پرسپولیس باخت؟

«عدم تمرکز کادر فنی، بلای جان پرسپولیس در هفته‌های اخیر شده است»

چرا پرسپولیس باخت؟

پوریا منصوری،تیم پرسپولیس در هفته دوازدهم لیگ برتر به مصاف تیم آلومینیوم اراک رفت و اولین باخت خود را در بیستمین دوره این مسابقات تجربه کرد.

قهرمان چهار دوره اخیر رقابت‌های لیگ برتر در این فصل با حواشی عجیبی روبرو شد و فصل نقل‌وانتقالات این تیم با جدایی‌های تلخ همراه بود و ناکارامدی مدیران سابق، مهره‌های کلیدی همچمون ترابی، علیپور، خلیل‌زاده و بشار رسن را از این تیم دور کرد و محرومیت آل‌کثیر هم شرایط را برای پرسپولیس سخت‌تر کرد.

پرسپولیس لیگ را خوب شروع نکرد و در گلزنی مشکل داشت و با عدم موفقیت در فینال لیگ قهرمانان از نظر روحی هم افت پیدا کرد و بعد از چهار تساوی پیاپی هفته گذشته موفق به پیروزی در مقابل تیم بسیار خوب فولاد خوزستان شد.

به گزارش فرتاک نیوز،آنچه در پرسپولیس این فصل متفاوت از سال‌های اخیر این تیم بوده؛ عدم ثبات و عملکرد بدون افت و خیز آنها است.بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا  پرسپولیس در مقابل تیم‌های نساجی، ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال به تساوی دست پیدا کرد، اما هرچقدر در مقابل نساجی و استقلال عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه کرد، در مقابل تیم‌های اصفهانی بسیار دور از انتظار ظاهر شد، اتفاقی که در دیدار مقابل آلومینیوم هم مشهود بود.

کمبود نفرات، نیمکت خالی، جدایی ستارگان، مصدومیت‌ و محرومیت‌ها و  البته هجمه‌های ناجوانمردانه علیه پرسپولیس توسط رقبایی که تاب اقتدار ۵ ساله پرسپولیس در لیگ برتر را نداشتند، همگی می‌تواند دلایل مهمی برای عدم عملکرد پر فراز و نشیب شاگردان یحیی باشد اما سوال مهم این است که اگر تیم با مشکل مهره مواجه است چرا در برخی بازی‌ها شگفت انگیز ظاهر می‌شود؟

به نظر می‌رسد مشکلات پیرامون باشگاه موجب عدم تمرکز ، ابتدا کادر فنی و سپس بازیکنان این شده و‌ عملکرد سینوسی پرسپولیس از این موضوع نشأت می‌گیرد.

هیچ کس انتظار نداشت یحیی در بازی که سه امتیاز آن می‌توانست شرایط سرخپوشان بسیار مطلوب کند، از مهدی شیری در قلب خط دفاع استفاده کند و در دوگل خورده در بازی امروز اشتباه مدافعان میانی تیم اظهر من الشمس بود.

گل دوم آلومینیوم که بروی تعلل مهدی شیری که به هیچ‌وجه فاکتور‌های یک دفاع میانی را ندارد، به ثمر رسید و کمر تیم پرسپولیس را خم کرد.

اینکه چرا همانند نیم دوم از ابتدا سرلک به عنوان دفاع میانی، سوالیست که کادر فنی باید پاسخگوی آن باشد.

بدون شک تصمیمات اشتباهات یحیی دلیل اصلی شکست در اراک بود که این اشتباهات از عدم تمرکز او سرچشمه می‌گیرد.

سیامک نعمتی در بازی امروز دو ضربه خطرناک‌به سمت چهارچوب اراکی‌ها روانه کرد که اگر واکنش

خوب دروازه‌بان این تیم نبود، می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند، اما به جز این دو صحنه بی انگیزه‌گی ، عدم شرکت در نبردها و خستگی در جریان بازی و‌خصوصا نیمه دوم در ساق‌های نعمتی دیده شد و یکی از بدترین نمایش‌های شماره ۸۸ پرسپولیس را شاهد بودیم، اما در کمال تعجب احسان پهلوان و امیری جنگنده از زمین بیرون کشیده شدند.

اینها گوشه‌ای از اشتباهات لحظه‌ای گل‌محمدی در این هفته‌ها است که امتیازات زیادی را از پرسپولیس گرفته است، نمونه آن عوض کردن برد با تساوی در دقایق پایانی دیدار مقابل ذوب‌آهن و استقلال است که در بازی شهرآورد یک تعویض در وقت‌های تلف شده می‌توانست بازی را نگاه دارد و نتیجه بازی به سود سرخپوشان به پایان برسد.

پرسپولیس با تمام آنچه که گفته شد و با وجود شکست مقابل آلومینیوم، هنوز هم از جدی‌ترین مدعیان رقابت‌ها و کاندید قهرمانی نیم فصل بوده و وظیفه کادر مدیریتی باشگاه و تیم است که شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که کادر فنی با تمامی تمرکز  به مسائل فنی بپردازد.

اتفاقات این هفته‌ها می‌تواند درس و تجربه بزرگی برای آینده یحیی‌گلمحمدی در عرصه مربی‌گری باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۷۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان