//
کدخبر: ۲۹۷۱۹۰ //

طارمی، بیرانوند و عابدزاده کاندید بهترین لژیونر آسیا

سه بازیکن ایرانی شاغل در فوتبال اروپا، برای تصاحب عنوان بهترین لژیونر حاضر در فوتبال اروپا انتخاب شده اند.

طارمی، بیرانوند و عابدزاده کاندید بهترین لژیونر آسیا

 وب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به رسم هر هفته اقدام به برگزاری یک نظرسنجی برای انتخاب بهترین لژیونر آسیایی حاضر در فوتبال اروپا کرده است که در این بین، نام مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده دیده می شود.
عابدزاده هفته گذشته به ماریتیمو کمک کرد تا در دیدار با ژیل ویسنته با یک گل به پیروزی برسد. آنتورپ (صرف نظر از بازی دو شب گذشته) با بیرانوند توانست تیم خنت را یک بر صفر از پیش رو بردارد و طارمی هم به پورتو کمک کرد تا در دیدار حساس با بنفیکا به نتیجه تساوی یک - یک برسد. البته طارمی در آن مسابقه از زمین مسابقه هم اخراج شد.

به گزارش فرتاک نیوز، سایت AFC در مورد علت انتخاب این سه بازیکن ایرانی اینگونه نوشته است:

علیرضا بیرانوند (آنتورپ)
دقیقه، 4 سیو، 2 رفلکس، 91٪ دقت پاس در پیروزی یک بر صفر مقابل خنت. 
علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران، مجبور بود در اولین فصل حضورش در رویال آنتورپ صبور باشد، اما او بدون شک بهترین عملکرد خود را در این باشگاه در روز یکشنبه ارائه داد و عنوان بهترین بازیکن مسابقه را با پیروزی 1- 0 در مقابل خنت کسب کرد. خنت به سادگی نتوانست راهی به دروازه دروازه بان سابق پرسپولیس پیدا کند که اولین کلین شیت خود را در فوتبال باشگاهی اروپا حفظ کرد.

 

امیر عابدزاده (ماریتیمو)
90 دقیقه، 2 سیو، 1 رفلکس در پیروزی یک بر صفر مقابل ژیل ویسنته
عابدزاده که یکی از بهترین دروازه بان های آسیایی در این فصل از فوتبال اروپا بوده است. او سیوهای قابل توجهی انجام داده و در پیروزی ماریتیمو در مقابل ژیل ویسنته و کسب سه امتیاز حساس، نقش مهمی داشت. عابدزاده با احتساب عملکردش در بازی ماه نوامبر تیم ملی ایران در برابر بوسنی و هرزگوین، در 8 بازی اخیر خود پنج کلین شیت عالی را به ثبت است.

 

 مهدی طارمی (پورتو)
72 دقیقه، 1 پاس گل، 78٪ دقت پاس در تساوی 1-1 مقابل بنفیکا
مهاجم خوش فرم ایرانی پورتو رسماً یک پاس گل در او کلاسیکو پرتغال ثبت کرد اما این پاس گل به اندازه یک گل، خوب بود. ضربه طارمی قبل از اینکه وارد دروازه بنفیکا شود، به پای هم تیمیش موسی مارگا برخورد کرد. طارمی اکنون در 5 مسابقه اخیر خود آمار 5 گل و دو پاس گل به ثبت رسانده است، اما به دلیل دریافت کارت قرمز که توسط کمک داور VAR به او داده شد، باعث شد تا شب طارمی مقابل بنفیکا 15 دقیقه زودتر پایان یابد.

 

علاوه بر بیرانوند، طارمی و عابدزاده، بازیکنان دیگری از کشورهای عراق، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی در این نظرسنجی که تا تاریخ 24 ژانویه (یکشنبه 5 بهمن) ادامه دارد، حضور دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان