//
کدخبر: ۲۹۰۱۲۰ //

واکنش مهدی تارتار به دفاع اتوبوسی جلوی استقلال

سرمربی پیکان تهران می‌گوید تیمش مقابل استقلال منطقی و هوشمندانه بازی کرده و ناراحتی استقلالی‌ها بابت از دست دادن امتیاز طبیعی است.

واکنش مهدی تارتار به دفاع اتوبوسی جلوی استقلال

پیکان تهران روز گذشته مقابل استقلال نمایش خوبی داشت و توانست یک امتیاز ارزشمند را نیز به دست بیاورد. خودروسازان که برای لیگ بیستم با مدیریت اکبر محمدی و سرمربیگری مهدی تارتار شرایط بهتری را پیدا کردند و از آن تیمی که هر ساله کاندیدای سقوط به دسته اول بود فاصله گرفته‌اند، حالا بعد از متوقف کردن استقلال به روزهای بهتری فکر می‌کنند.


بعد از بازی پیکان و استقلال اما در فضای مجازی و در مصاحبه های برخی اعضای استقلال به بازی بسته و تدافعی خودروسازان تهرانی اشاره شده است. مساله ای که مهدی تارتار سرمربی پیکان آن قبول ندارد و اعتقادش بر این است تیمش بابرنامه و منطقی مقابل استقلال قرار گرفته است.


به گزارش فرتاک نیوز، تارتار درباره بازی روز گذشته، عملکرد پیکان، حرف و حدیث ها درباره بازی بسته تیمش و برخی مسائل دیگر صحبت‌هایی را انجام داد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:


فکر می‌کنم بازی خوبی را مقابل استقلال انجام دادیم. دو تیم فوتبال جانداری را به نمایش گذاشتند. ما از استقلال شناخت کافی داشتیم و در نیمه اول پابه پای استقلال کار کردیم. می‌دانستیم در نیمه دوم استقلال با توجه به داشتن ارسلان مطهری و مهدی قایدی فشار را زیاد می‌کند اما سعی کردیم فضاها را ببندیم که موفق بودیم. اگر کل 90 دقیقه را نگاه کنید، ما موقعیت خاصی به استقلال ندادیم و در نهایت هم یک امتیاز از یک تیم مدعی قهرمانی گرفتیم. ما می‌دانستیم استقلال در ضد حملات خطرناک تر از زمانی است که توپ را در اختیار دارد. به همین خاطر توپ را در اختیار استقلال قرار دادیم و فضاها را بستیم.


از روز گذشته در فضای مجازی گروهی از هواداران استقلال و حتی برخی اعضای این تیم ما را مورد لطف خود قرار دادند و اهانت هایی نیز انجام شد. ما باید واقع‌بین باشیم. تیم پیکان یکی از ارزان ترین تیم های لیگ برتر است و ما هیچ مهره کلیدی نتوانستیم جذب کنیم. شما نمی‌توانید استقلال را با پیکان مقایسه کنید. اگر قرار باشد در مصاف با تیم های بزرگ فوتبال و مدعیان قهرمانی مثل آنها بازی کنیم که دیگر پیکان نیستیم. ما که برای قهرمانی نمی‌جنگیم و طبیعی است کارمان را طوری جلو ببریم که نتیجه مد نظرمان را بگیریم.


اگر شما در همین بازی دیروز نفر به نفر بازیکنان را بررسی کنید به خوبی متوجه همه چیز می‌شوید. استقلال بازیکنانی را در ترکیب خودش دارد که قیمت یکی از آنها به اندازه کل بودجه ما برای یک فصل است. این جنگ برابر نیست و در چنین شرایطی شما باید آنقدر هوشمندانه کار کنید تا به نتیجه ای که می‌خواهید برسید.

 

واقعیت این است که من و همکارانم پلن های مختلفی را امتحان می‌کنیم و در هر بازی با توجه به شرایط حریف آنطور که باید تیم را به زمین می‌فرستیم. طبیعی است ما طوری که مقابل ذوب آهن و شهرخودرو بازی کردیم، مقابل استقلال بازی نمی‌کنیم. ما تاکتیک ویژه‌ای را انتخاب کردیم و بسیار هوشمندانه هم کارمان را جلو بردیم.


شما فیلم بازی های استقلال در مسابقات قبلی را تماشا کنید، ببینید بازیکنان خلاقی مثل قایدی، مطهری، غفوری ، میلیچ و ... چقدر خطرساز هستند. آیا در بازی دیروز عملکرد آنها به چشم آمد؟وقتی این نفرات تاثیرگذار از روند بازی خارج می‌شوند و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند،‌ نشان می‌دهد تیم ما با برنامه و خوب کار کرده است.


اگر به ترکیب تیم ما نگاه کنید می‌بینید که دیروز 5 بازیکن جوان که از محصولات آکادمی خودمان هستند را به زمین فرستادیم. آرش قادری، محمد خدابنده لو، اسماعیل بابایی، نادر محمدی و امیر روستایی 5 بازیکنی بودند که از رده های پایه پیکان رشد کردند و دیروز در ترکیب ما به میدان رفتند. این نشان می‌دهد که ما می خواهیم به جوان های خودمان بها بدهیم و بازیکنان جوانی را به فوتبال معرفی کنیم. انتظار نداشته باشید با این ترکیب جوان شبیه به استقلال بازی کنیم.



شما فراموش نکنید که نتیجه در ذهن همه می ماند. ما با استراتژی خاصی دیروز مقابل استقلال قرار گرفتیم تا نتیجه بگیریم و از نتیجه به دست آمده هم راضی هستیم.

 

شما یکبار دیگر فیلم بازی را تماشا کنید و ببینید آیا استقلال به غیر از آن توپ آخر که به دانشگر رسید، موقعیت گل دیگری داشت؟ آیا اجازه نفوذ به نفرات کلیدی و توانمند و گرانقیمت استقلال داده شد؟ آیا اینکه شما تیم حریف را آنالیز کنید و اجازه ندهید نفرات شان مثل همیشه بازی کنند،‌نامش ضد فوتبال است؟ به نظرم اینها بی انصافی است.


بسیار خوشحالم که با عملکرد خوب بازیکنانم عملکردی منطقی و خوب داشتیم. از بچه ها ممنونم که خواسته هایمان را در زمین به خوبی اجرا کردند. به حواشی ایجاد شده از شب گذشته در فضای مجازی توجهی نداریم. ما کار خودمان را جلو می‌بریم و مطمئن باشید از این پس هم بنا به شرایط هر بازی از تاکتیکی که باید استفاده خواهیم کرد.


حدود یکماه از حضور ما در پیکان می‌گذرد. تمام هدفمان این است که پیکان دیگر مثل سال های گذشته دغدغه سقوط نداشته باشد و مطمئن باشید این تفکر را به بازیکنان غالب خواهیم کرد. ما سال گذشته در نفت مسجدسلیمان که هر سال گزینه سقوط بود، این کار را کردیم و با ارائه فوتبال مالکانه می‌توانستیم از پس هر تیمی بربیاییم. حالا هم سعی داریم تفکرات مان را در پیکان جا بیندازیم و امیدوارم روزهای خوبی در انتظارمان باشد. البته پیشرفت خوبی در این مدت داشتیم اما هنوز کار داریم و باید شرایط بهتری پیدا کنیم.


من هیچ قولی به مدیران باشگاه برای آینده ندادم و فقط قول دادم با تمام وجود برای این باشگاه کار کنم. از وقتی به پیکان آمدیم شرایط سختی داشتیم، چند بازیکن جذب کردیم اما هنوز در برخی پست ها از نظر کمیت دچار مشکل هستیم. باید تا نیم فصل به همین روند ادامه بدهیم و در نقل و انتقالات نفرات جدیدی را جذب کنیم تا شرایطمان برای ادامه رقابت‌ها بهتر هم بشود.



من سرمربی پیکان هستم و به قراردادم با این تیم پایبند هستم. هیچ صحبتی درباره مذاکره با باشگاه های دیگر نمی‌کنم و بهتر است این مسائل را از باشگاه پیگیری کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۱۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان