//
کدخبر: ۲۸۸۹۲۲ //

به یاد ‌همه‌ی چپ‌های پرسپولیس/ آقایی_انصاری‌ زوجی مطمئن

«آیا دفاع چپ پرسپولیس پس از سال‌ها به نقطه اتکا کادر فنی تبدیل می‌شود؟»

به یاد ‌همه‌ی چپ‌های پرسپولیس/ آقایی_انصاری‌ زوجی مطمئن
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم پرسپولیس در طول تاریخ همواره دفاع چپ‌های بسیار خوبی را در اختیار داشته که اکثر آنها در تیم‌ملی هم در این پست صاحب نام و‌نشان بوده اند.

مجتبی‌محرمی سرآمد تمام دفاع چپ‌های فوتبال ایران بعد از انقلاب بود و چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی هیچگاه بازیکنی در قامت محرمی و در پست دفاع چپ دیده نشد.

رضا شاهرودی که به او لقب مالدینی هم داده بودند، از دیگر دفاع و گوشه چپ‌های کلاسیک پرسپولیس بود که در تیم ملی هم درخشان ظاهر شد و شاید اگر در زمان محمد‌مایلی‌کهن آن مشکلات پیش‌نمی‌آمد، تعداد بازی‌های ملی‌اش بسیار بیشتر می‌شد.

مهرداد میناوند هم دیگر چپ‌پای پرسپولیس بود که در سمت چپ این تیم و البته تیم ملی حضور داشت و سال‌ها در این پست بازی کرد و سابقه حضور در قاره‌ سبز و لیگ قهرمانان اروپا را نیز در کارنامه دارد.

شاید جالب باشد بدانید علی‌کریمی اسطوره فوتبال کشور هم زمانی که در عضویت تیم پرسپولیس بود، مقطعی در پست دفاع چپ تیم ملی بازی کرد و اتفاقاً عملکرد درخشانی را به نمایش گذاشت.

جواد منافی، مهرداد پولادی و رضا وطنخواه، محمد برزگر و محمد حسن‌انصاری‌فردهم دیگر پرسپولیسی‌هایی بودند که در این تیم یا تیم‌ ملی در دفاع چپ خوش درخشیدند.

اما از اواسط دهه ۸۰ پرسپولیس در دفاع چپ با معضل روبرو شد.

ساها، پژمان‌نوری، مجتبی‌شیری، حمید‌علی‌عسگر،ابراهیم شکوری، میثم حسینی، مهرداد پولادی، وحید حیدره، بابک حاتمی و ...بازیکنانی بودند که از آن زمان تا اواسطه دهه ۹۰ بازی در دفاع چپ پرسپولیس را تجربه کردند و با وجود درخشش‌های مقطعی، هیچگاه به صورت چند فصل مداوم نتوانستند، آنطور که باید‌ و شاید چپ پرسپولیس را بیمه کنند.

در سال‌ اول حضور برانکو درخشش محمد انصاری در سمت چپ نوید حضور یک دفاع چپ مطمئن را پس از سالها در این تیم داد، اما استفاده از انصاری در قلب خط دفاع بازهم دفاع چپ را با کمبود یار مواجه کرد، جایی که شایان مصلح و محسن ربیع‌خواه هم نتوانستند در این پست آرامشی ۱۰۰ درصدی را برای هواداران این تیم بوجود بیاورند.

خرید محمد‌نادری جوان و خوش‌تکنیک هم مدتی اندک جوابگوی نیاز سرخپوشان بود، اما مصدومیت‌های پیاپی و دور‌ ماندن او از ترکیب سرخپوشان را اذیت کرد و‌در نهایت این بازیکن در فصل نقل‌وانتقالات به اردوگاه رقیب پیوست.

پرسپولیسی‌ها با نظر گل‌محمدی در نقل‌وانتقالات سعید آقایی دفاع چپ فصل گذشته سپاهان را به خدمت‌ گرفتند.

آقایی در یکی دو‌ دیدار اول خود در لیگ قهرمانان آسیا نتوانست عملکرد چشم نوازی را ارئه دهد، اما در ادامه آن مسابقات در ترکیب تیم جا افتاد و بازی به بازی امیدوار کننده‌تر ظاهر شد.

آقایی در دیدار هفته دوم لیگ برتر هم آماری بسیار خوب به جای گذاشت و نشان داد می‌تواند به نقطه‌اتکا گل‌محمدی در این پست تبدیل شود.

آقایی که در هر دو فاز دفاع و‌ حمله توانایی‌های بسیار خوبی دارد با استفاده از سرعت و تکنیک خوبش در بازی‌های پرسپولیس تأثیر‌گذار بوده است.

قطعا با ادامه این روند توسط سعید آقایی در ادامه فصل و همچنین بازگشت محمد انصاری به ترکیب تیم، چپ پرسپولیس بعد از مدت‌ها دوباره بیمه و خاطر گل‌محمدی و هواداران از سمت چپ تیمشان آسوده می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۹۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان