//
کدخبر: ۱۸۲۵۸۱ //

روزهای سخت برانکو و پرسپولیس فرا رسید

پرسپولیس فصل گذشته توانست با کوهی از مشکلات خود را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند اما سرخ‌پوشان در فصل جدید این رقابت‌ها هیچ نشانی از نایب قهرمان آسیا نداشته‌اند و با کسب فقط 4 امتیاز از 4 بازی، در قعر‌جدول گروه خود قرار گرفته‌اند.

روزهای سخت برانکو و پرسپولیس فرا رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

شاگردان برانکو بعد از شروع ضعیف در لیگ قهرمانان آسیا، در هفته سوم توانستند الاهلی را شکست دهند و تکرار این برد در بازی برگشت می‌توانست راه صعود را تا حد زیادی هموار کند؛ اتفاقی که در‌نهایت رخ نداد و پرسپولیس با شکست 2- یک مقابل نماینده عربستان به قعر‌جدول گروه چهارم سقوط کرد. بعد از این شکست نظرات متفاوتی درباره دلیل شکست سرخ‌پوشان مطرح شده که خستگی، واژه مشترکی است که در اکثر نظرات و تحلیل‌ها دیده و شنیده می‌شود. از 4 اسفند سال گذشته تا روز بازی مقابل الاهلی که دوم اردیبهشت بود، سرخ‌پوشان 12 بازی رسمی داشته‌اند که 8 بازی در چارچوب لیگ برتر و 4 بازی در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. یعنی برانکو و شاگردانش در بازه زمانی 59 روزه، 12‌بار به مصاف رقبای خود رفته‌اند و به‌طور میانگین هر 5 روز یک بازی داشته‌اند که در این تقویم فشرده بازی‌های سختی همچون بازی مقابل السد، استقلال، سایپا و الاهلی نیز به چشم می‌خورد. مسلما سختی مسیری که پرسپولیس در این بازه زمانی طی کرده را نمی‌توان نادیده گرفت و نکته نگران‌کننده برای برانکو، بازیکنان و هواداران پرسپولیس اینجاست که این مسیر سخت و دشوار همچنان ادامه دارد و تا پایان اردیبهشت ماه سرخ‌پوشان 6 بازی سرنوشت‌ساز را پیش‌روی خود می‌بینند. پرسپولیس از 6 اردیبهشت تا 30 اردیبهشت، باید 4 بار در لیگ برتر به مصاف تیم‌های سپاهان، تراکتور، ماشین‌سازی و پارس‌جنوبی برود و 2 بازی هم در لیگ قهرمانان مقابل پاختاکور و السد خواهد داشت؛ یعنی 6 بازی در 25 روز و به طور میانگین هر 4 روز یک بازی آن هم بازی‌های سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده. البته این پایان این مسیر سخت نیست و سوم خرداد ماه نیز سرخ‌پوشان در اصفهان به مصاف سپاهان می‌روند تا تکلیف دومین فینالیست جام حذفی مشخص شود. پرسپولیسی‌ها برای طی کردن این روزهای سخت باید بعد از بازگشت از دبی خودشان را برای سفر به تبریز، ازبکستان، جم و در نهایت اصفهان آماده کنند و اضافه شدن این سفرهای زمینی و هوایی سختی‌های برانکو و شاگردانش را دوچندان می‌کند.
 
با این تفاصیل یک راه سخت و پر پیچ‌و خم یک ماهه پیش‌روی پرسپولیس قرار گرفته که البته به راه‌های مختلفی منتهی می‌شود. اگر پرسپولیس در مسیر خوشبختی قرار بگیرد، می‌تواند برای سومین بار قهرمان لیگ شود، برای نخستین بار با برانکو به قهرمانی جام حذفی برسد و به اولین تیم ایرانی تبدیل شود که 3 بار پیاپی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند. در مسیر منطقی پرسپولیس می‌تواند از حالا آسیا را فراموش کند و برای قهرمانی در لیگ و اولین قهرمانی با برانکو در جام حذفی تلاش کند تا با یک دبل شیرین داخلی ناکامی در آسیا را به دست فراموشی بسپا‌‌رد. شاید هم در پایان این مسیر فقط یک جام در انتظار سرخ‌ها باشد. البته این مسیر سخت یک بیراهه هم دارد که می‌تواند به از دست رفتن لیگ، جام حذفی و حذف از مرحله گروهی آسیا منجر شود و تلخ‌ترین فصل سرخ‌ها با برانکو را رقم بزند.
 
مسلما خیلی از هواداران پرسپولیس با توجه به موفقیت‌های اخیر این تیم هنوز به آینده تیم خود خوش‌بین هستند و از بین راه‌هایی که در بالا به آن اشاره شد، هنوز هم مسیر خوشبختی را برای تیم خود انتخاب می‌کنند و امیدوارند تیم محبوبشان علاوه بر قهرمانی در لیگ و جام حذفی، یک بازگشت رویایی را هم در لیگ قهرمانان تجربه کند. اما نگاه برانکو به فوتبال و تیمش، یک نگاه حرفه‌ای است و این مربی باتجربه از حالا راه تیمش را انتخاب کرده و شاید حدس زدن انتخاب پروفسور چندان هم سخت نباشد. تعویض مهدی ترابی، احمد نوراللهی و بشار رسن در جریان دیدار دوشنبه شب مقابل الاهلی نشان داد که برانکو امیدی به تغییر نتیجه بازی ندارد و از طرفی هم دوست ندارد که لیگ و جام حذفی را فدای لیگ قهرمانان کند. برانکو دوست نداشت ستارگان تیمش از این خسته‌تر شوند و در بازی سرنوشت‌ساز مقابل سپاهان و بعد از آن تراکتور کارایی لازم را نداشته باشند. برانکو مرد منطق است و از همین حالا راه منطقی‌تر را برای تیمش در پیش گرفته است. با فرمول پروفسور پرسپولیسی‌ها در این روزهای سخت و پرفشار تمرکز خود را روی لیگ و بازی‌های حساس باقی‌مانده خواهند گذاشت و بعد از سپری کردن این روزهای سخت نوبت به جام حذفی می‌رسد؛ جایی که با توجه به بازی نسبتا آسان در فینال مقابل داماش، چالش اصلی برانکو و شاگردانش بازی در نیمه‌نهایی مقابل سپاهان خواهد بود. مسلما برانکو خیلی دوست دارد با قهرمانی در جام حذفی، تنها جای خالی کلکسیون افتخارات خود را پر کند و شاید با یک دبل شیرین به کار خود در این فصل پایان دهد. البته در این بین برانکو و شاگردانش سعی می‌کنند از اندک شانس خود برای صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان هم استفاده کنند و با صعود از مرحله گروهی رویایی‌ترین فصل را برای خود و هواداران سرخ رقم بزنند. پرسپولیس دوشنبه هفته آینده و سی‌ام اردیبهشت ماه، 2 بازی سرنوشت‌ساز مرحله گروهی را در پیش دارد. این تیم ابتدا میهمان پاختاکور است. مسابقه‌ای که شاید سرنوشت تیم‌های صعودکننده را مشخص کند. پس از آن‌هم در ورزشگاه آزادی میزبان ژاوی و هم‌تیمی‌های او در تیم السد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان