//
کدخبر: ۱۸۲۴۳۲ //

روش های تنبیه متفاوت استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی

روش های تنبیه متفاوت استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی
به گزارش فرتاک نیوز،

فرشید باقری، هافبک کلیدی استقلال که پس از دربی کنار گذاشته شده بود به درخواست شفر بخشیده شد.
در روزهای گذشته دو بازیکن دیگر هم از دو تیم مطرح و مدعی لیگ محروم شدند که در مورد آنها روش‌های متفاوتی اجرا شد. اولی امید عالیشاه، هافبک پرسپولیس که به خاطر مصاحبه علیه کادر فنی برای چند بازی از فهرست 18 نفره کنار گذاشته شد ولی اجازه تمرین داشت. ماجرای محسن فروزان هم که جنجال زیادی به پا کرد، مورد دیگر است. او پس از نمایش ضعیف مقابل سپیدرود از سوی مالک باشگاه اخراج شد.
این سه روش تنبیه انضباطی متفاوت این سوال را به‌وجود می‌آورد که کدام روش مناسب‌تر است؟ البته مشکلات این سه بازیکن تا حدودی متفاوت است. عالیشاه و باقری علیه باشگاه مصاحبه کردند، در حالی که فروزان از سوی زنوزی به اتهام کم‌کاری کنار گذاشته شد ولی اگر مالک باشگاه تراکتورسازی کمی تحمل می‌کرد و اسیر موج شبکه‌های اجتماعی نمی‌شد، می‌توانست از روش‌های منطقی‌تر استفاده کند.
تصمیمی که برانکو در مورد عالیشاه گرفت، روشی منطقی، حرفه‌ای و کم‌هزینه است. او بازیکنش را از چرخه تمرینات کنار نگذاشت و تنها با حذف نامش از فهرست 18 نفره به بازیکنان یادآوری کرد که مصاحبه علیه باشگاه یا کادر فنی چه عواقبی دارد. او پس از چند بازی تصمیم گرفته عالیشاه را آرام آرام به تیم برگرداند.
تصمیم باشگاه استقلال سختگیرانه‌تر بود و باقری را برای مدتی نامعلوم از تمرینات کنار گذاشت. بالاخره اصرار شفر بود که باشگاه را وادار به عقب‌نشینی کرد و او به تیم اضافه شد.
مربی آلمانی عقیده دارد که کنار گذاشتن بازیکن به تیم آسیب می‌زند و جریمه مالی روش مناسب‌تری برای تنبیه است. استدلالی که شفر مطرح کرد، در فوتبال ایران نسبتا جدید است. عموما این باور وجود دارد که بهترین راه حل برخورد شدید است و به سایر بازیکنان اخطار می‌دهد که سراغ رفتار مشابهی نروند. حالا فرمولی که شفر به زبان آورده روش مرسوم را به چالش می‌کشد. تجربه‌ای که مربی آلمانی تلاش کرده به فوتبال ایران منتقل کند، شایسته تامل است و برای تیم هزینه کمتری دارد، به شرطی که جریمه با اشتباه بازیکن متناسب باشد.
 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان