//
کدخبر: ۲۸۵۱۵۴ //

استقلال، متخصص از دست دادن هافبک دفاعی!

تیم فوتبال استقلال در چند سال اخیر هافبک دفاعی‌های با ارزش و یاکیفیتی را را از دست داده است که حضور آن‌ها می‌توانست نتایج را برای استقلال به کلی تغییر دهد.

استقلال، متخصص از دست دادن هافبک دفاعی!
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم فوتبال استقلال در چند سال اخیر هافبک‌ دفاعی‌های با ارزش و یاکیفیتی را را از دست داده است که حضور آن‌ها می‌توانست نتایج را برای استقلال به کلی تغییر دهد.

خبری که شاید هواداران استقلال آن را دوست نداشتند بشنوند بالاخره رسید و طبق ادعای روزنامه استاد الدوحه قطر، علی کریمی به تیم اف‌سی قطر پیوست. هافبک تاثیر گذار فصل گذشته تیم فوتبال استقلال که خودش تمایل چندانی به بازگشت به جمع آبی‌پوشان نداشت در نهایت مقصد خود را پیدا کرد و دیگر نباید امیدی به بازگشت این بازیکن به استقلال داشت.

یکی از نقاط مثبت استقلال در چند سال اخیر، حضور هافبک دفاعی‌های قدرتمند و با کیفیت بوده و در مقاطع مختلف، برگ برنده آبی‌پوشان در رقابت‌های مخلتف بوده است اما مساله‌ای که باعث شده استقلال دچار خلأ شود، جدایی این بازیکنان تاثیرگذار در بزنگاه‌های مهم تیم بوده است که موجب شده این تیم دچار اتفاقات چندان خوبی نشود.

با این وجود، آبی‌پوشان در حالی که می‌توانستند روزهای خوبی را رقم بزنند، با رفتن مهره‌های کلیدی خود به خصوص در پست هافبک دفاعی، از آن روزهای خوب دور شدند. در این گزارش می‌خواهیم از هافبک‌ دفاعی‌های چند سال اخیر استقلال نام ببریم که اگر در جمع آبی‌پوشان می‌ماندند شاید استقلال به موفقیت‌های قابل توجهی می‌رسید.

* جواد نکونام

کاپیتان وقت تیم ملی فوتبال ایران در فصل ۹۲-۹۱ لیگ برتر به استقلال پیوست و با این تیم قهرمان لیگ برتر شد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. در فصل دوم حضور نکونام در استقلال، این بازیکن به علت اختلافاتی که با امیرقلعه‌نویی داشت، در اوایل نیم فصل دوم،‌ پس از جلسه‌ای ۶ ساعته با حضور فتح‌الله‌زاده، قلعه‌نویی و نظری جویباری، از استقلال جدا شد و رضایت‌نامه‌اش را برای جدایی از این تیم دریافت کرد. استقلال در برهه حضور نکونام در آن فصل صدرنشین لیگ برتر بود اما رفته رفته این تیم امتیازات مهمی را از دست داد و در نهایت با رتبه پنجم، فصل را پایان برد.

استقلال، متخصص از دست دادن هافبک دفاعی!

* آندرانیک تیموریان

آندو دو برهه مخلف زمانی به استقلال آمد. او در ابتدا در فصل ۹۱-۹۰ به جمع آبی‌پوشان پیوست و یک فصل در این تیم بازی کرد. آندو بار دیگر در سال ۹۲ به استقلال آمد و یک فصل و نیم برای استقلال بازی کرد. او در فصل ۹۴-۹۳، در نیم فصل مسابقات به دلیل اختلافاتی بین او و تیم پیش آمده بود قید حضور در استقلال را زد. استقلال پس از رفتن آندو تیموریان در آن فصل در شرایط خوبی قرار نگرفت رو به روز با نتایج بدی روبرو شد و در نهایت فصل را با ۴۷ امتیاز در رتبه ششم پایان داد. استقلال در این فصل دو داربی پایتخت را با شکست پشت سر گذاشت.

استقلال، متخصص از دست دادن هافبک دفاعی!

* امید ابراهیمی

امید ابراهیمی در فصل ۹۴-۹۳ به استقلال پیوست و شاگرد امیرقلعه‌نویی در این شد. این بازیکن هم مثل دیگر هافبک دفاعی‌های تاثیرگذار استقلال در اواخر حضور خود در استقلال به اوج دوران بازی خود رسید و در فصل آخر حضور در این تیم به یکی از مهم‌ترین مهره‌های آبی‌ها تبدیل شد. فصل آخر حضور در ابراهیمی در استقلال با حضور درخشان این بازیکن در جام جهانی ۲۰۱۸ مصادف شد و این مساله باعث شد تا او به قطر و به تیم الاهلی برود. شاید یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی که در آن جای خالی ابراهیمی احساس شد، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۸ بود که استقلال در ورزشگاه آزادی شکست سنگینی را مقابل السد قطر تجربه کرد و در نهایت از این رقابت‌ها کنار رفت.

استقلال، متخصص از دست دادن هافبک دفاعی!

* علی کریمی

این بازیکن در فصل ۹۸-۹۷ به استقلال پیوست. کریمی در فصل اول حضور خود و در اوایل کار خود نتوانست کیفیت ایده‌آلی داشته باشد اما رفته رفته در ترکیب استقلال جای خود را پیدا کرد و توانست در اواخر فصل به یکی از مهره‌های مهم استقلال تبدیل شد. فصل دوم حضور این بازیکن در استقلال با حضور آندره‌آ استراماچونی مصادف شد و کریمی در نیم فصل اول، یکی از ستون‌های اصلی ترکیب استرماچونی بود. در نیم فصل دوم و در تیم فرهاد مجیدی، کریمی به عملکرد خوب خودش ادامه داد اما استقلال در آن فصل به خاطر حاشیه‌های فراوانی که داشت، نتوانست نتیجه مطلوبی را به دست بیاورد.

استقلال، متخصص از دست دادن هافبک دفاعی!

پایان ماجرا

این روند تقریبا برای استقلال یک عادت شده است و این باشگاه هر سال در این پست نفرات مهم را به راحتی از دست می‌دهد در حالی که حضور آن‌ها می‌توانست در نتیجه‌گیری تیم بسیار تاثیرگذار باشد. دیگر نمی‌توان به بازگشت علی کریمی امیدوار بود و این بازیکن آینده فوتبال خود را در تیم دیگری رقم خواهد زد و الان چشم استقلالی‌ها به حضور بازیکنی مثل مهدی مهدی‌پور دوخته شده که توانایی بازی در پست هافبک دفاعی را دارد و کیفیت خوبی از خودش نشان داده است. باید دید این بازیکن چه عملکردی از خودش ارائه می‌دهد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۱۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان