//
کدخبر: ۲۸۵۰۱۰ //

استقلال، کامل‌ترین تیم لیگ بیستم

نگاهی به ترکیب استقلال نشان می دهد این تیم در هر پست دو بازیکن آماده حضور در ترکیب اصلی دارد.

استقلال، کامل‌ترین تیم لیگ بیستم
به گزارش فرتاک نیوز،

بیستمین دوره‌ رقابت‌های لیگ برتر با فرقی اساسی نسبت به فصول گذشته برای آبی‌های پایتخت آغاز خواهد شد؛ آنها برای اولین بار در سالیان اخیر اسکلت اصلی تیم خود را حفظ کرده و با ترکیبی ایده‌آل پای به رقابت‌ها خواهند گذاشت. از میان بازیکنانی که تا به اینجا از جمع آبی‌ها جدا شده‌اند، تنها روزبه چشمی جزو مهره‌های ثابت استقلال بوده اما نکته اینجاست که استقلال قبل از جدایی روزبه، جانشین او را جذب کرده بود؛ محمد حسین مرادمند. مدافعی که مطابق آمار «متریکا» فصل گذشته دقت پاس ۹۰/۵درصد را از خود به جای گذاشته بود.

دقت پاس بالا همان ویژگی مثبتی بود که در بازی چشمی هم وجود داشت و به شکستن خط پرس حریفان کمک شایانی می‌کرد. حال به نظر می‌رسد در فصل آتی این مسئولیت روی دوش مرادمند باشد. به جز روزبه، دو تن از چهره‌های مهم فصل گذشته آبی‌ها، میلیچ و علی کریمی هم هنوز تکلیفشان با باشگاه مشخص نیست اما نکته حیرت‌انگیز باز هم آنجاست که استقلال جانشینان این دو را هم از قبل جذب کرده است؛ محمد نادری برای بازی در پست دفاع یا حتی پیستون چپ (درست مشابه میلیچ) و البته مهدی مهدی‌پور که همانند علی کریمی می‌تواند نقش «Depp lying playmaker» یا بازیساز عقب زمین را برعهده بگیرد. البته شاید این دو توانایی‌های پایین‌تری نسبت به میلیچ و کریمی داشته باشند اما همین که استقلال توانسته جانشینانی با ویژگی‌های بسیار مشابه برای شماره ۳۴ و ۶ خود پیدا کند، خبر خوبی است. به غیر از این سه نفر، استقلال رشید مظاهری را به عنوان یکی از برترین گلر‌های ایران جذب کرده تا همانند بسیاری از فصول گذشته‌ لیگ، کار را با دو دروازه‌بان سطح بالا آغاز کند و بار دیگر شاهد جدالی تماشایی درون قفس توری استقلال باشیم.

احمد موسوی، مدافع راست فصل گذشته گل‌گهر که در تساوی ۳-۳ مقابل پرسپولیس نمایش درخشانی داشت، دیگر خرید هوشمندانه آبی‌ها بود که می‌تواند در روز‌های مصدومیت و‌ محرومیت وریا به داد آبی‌ها برسد و دیگر نیازی به استفاده از دانشگر یا غلامی در پست دفاع راست نباشد. متین کریم‌زاده و بابک مرادی دو خرید دیگر و کمتر شناخته‌شده‌ استقلال هستند که اولی از پارس جم و دومی از ماشین‌سازی آمده‌اند.

مهم‌ترین ویژگی دو‌خرید جوان استقلال، چند پسته بودنشان است؛ کریم‌زاده توانایی بازی در پست‌های دفاع چپ، وینگر راست و چپ و هافبک پشت مهاجم را دارد و مرادی هم می‌تواند در تمامی پست‌های تهاجمی بازی کند. در این میان کریم‌زاده فصل گذشته توانسته ۷ پاس کلیدی را ثبت کند که آمار چندان بدی در فوتبال ایران نیست و بابک مرادی هم ۳ گل و ۱ پاس گل را به ثمر رسانده است.

استقلال امسال بعد از مدت‌‌ها کامل‌ترین اسکواد لیگ را در اختیار دارد. لیست آنها از بازیکنان بلااستفاده پر نشده و تراکم بیش از حد در یک پست هم وجود ندارد. آبی‌ها توانستند در اتفاقی حیرت‌انگیز که احتمالاً فقط در فوتبال ما می‌افتد، در روز‌هایی اکثر این چهره‌ها را به ترکیب خود اضافه کنند که نه سرمربی داشتند، نه مدیرعاملی. با این حال آنها بسیار منطقی و‌ منطبق با نیاز‌هایشان خرید کرده‌اند. از اینجا به بعد به هنر محمود فکری برمی‌گردد که چگونه از این اسکواد کامل بازی بگیرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۰۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان