//
کدخبر: ۲۸۰۲۴۸ //

برتری قاطع استقلال با ۳ گل مقابل الاهلی عربستان / آبی پوشان حریف الهلال شدند

تیم فوتبال استقلال با برتری مقابل الاهلی عربستان در هفته پایانی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا جواز صعود به مرحله بعد را کسب کرد.

برتری قاطع استقلال با 3 گل مقابل الاهلی عربستان / آبی پوشان حریف الهلال شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم فوتبال استقلال از ساعت 18:30 امروز (چهارشنبه) در هفته هفته پایانی گروه A لیگ قهرمانان آسیا 2020 در ورزشگاه الجنوب دوحه قطر به مصاف الاهلی عربستان رفت و با نتیجه 3 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. مهدی قائدی (29)، علی کریمی (39) و شیخ دیاباته (54) برای استقلال موفق به گلزنی شدند.

استقلال با این پیروزی 5 امتیاز شد و به عنوان تیم دوم باید در مرحله بعد با تیم صدرنشین گروه B یعنی الهلال عربستان رقابت کند. این دو تیم طی سال‌های اخیر بارها با یکدیگر بازی کرده‌اند. الاهلی با وجود این شکست با 6 امتیاز از قبل صعودش را قطعی کرده بود. الشرطه عراق با 5 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر از صعود بازماند و الوحده امارات نیز پیش از حضور در ادامه مسابقات در قطر انصراف داده بود.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، وریا غفوری (46 - محمد دانشگر)، روزبه چشمی (66 - فرشید باقری)، عارف غلامی، هروویه میلیچ، علی کریمی (72 - میلاد زکی‌پور)، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری، مهدی قائدی (84 - علی دشتی) و شیخ دیاباته (84 - شیخ دیاباته).

ترکیب الاهلی: محمد العویس، سعید المولد، محمد الفطیر، عمر السوما (75 - مازن ابوشراره)، مارکو مارین، طلال العبسی، حسین عبدالغنی سلیمانی، عبدالرحمان عبدالله غریب، هانی اسماعیل الصبیانی، یوسف سعد الحربی و هیثم محمد عسیری.

نیمه اول
دقیقه 4: مهدی قائدی در محوطه جریمه الاهلی سرنگون شد، اما داور اردنی اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 7: قائدی از گوشه محوطه جریمه الاهلی نفود کرد که ضربه علی کریمی از بالای دروازه نماینده عربستان به بیرون رفت.

دقیقه 12: نفوذ دوباره استقلالی‌ها از جناح چپ این بار دیاباته را صاحب موقعیت کرد که ضربه محکم و روپای مهاجم استقلال را العویس دفع کرد.

دقیقه 22: روی ضربه ایستگاهی وریا غفوری باز هم دروازه‌بان الاهلی مانع گل خوردن تیمش شد.

دقیقه 23: الاهلی در یک ضدحمله صاحب موقعیت شد که اشتباه مدافعان استقلال عبدالرحمان غریب را در موقعیت تک به تک با سیدحسین حسینی قرار داد که ضربه این بازیکن را دروازه‌بان استقلال به خوبی دور کرد.

دقیقه 25: ارسال توپ از روی نقطه کرنر را علی کریمی می‌توانست تبدیل به گل کند، اما توپ او به تیر دروازه خورد.

دقیقه 29: شوت محکم و از پشت محوطه قائدی بالاخره قفل دروازه الاهلی را باز کرد تا استقلال پیش بیفتد.

دقیقه 30: هروویه میلیچ مدافع کروات استقلال به دلیل خطا با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 35: توپ ارسالی به محوطه جریمه الاهلی را فرشید اسماعیلی به سختی به شش قدم رساند که دیاباته در آخرین لحظه به توپ نرسید.

دقیقه 36: ضربه سر قریب از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 39: قائدی که در این نیمه یکی از بهترین بازیکنان زمین بود توپی را نزدیک نقطه کرنر ارسال کرد که با ضربه سر علی کریمی تبدیل به گل شد.

دقیقه 44: ضربه سر ارلان مطهری از روی توپ ارسالی را دروازه‌بان الاهلی گرفت.

دقیقه 45: فرشید اسماعیلی توپ دیگری را به محوطه جریمه الاهلی ارسال کرد که با ضربه سر دیاباته وارد دروازه شد، اما کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برده بود.

نیمه دوم
دقیقه 49: موقعیت خوب دیگری برای گلزنی استقلال به وجود آمد که ارسلان مطهری موفق به این کار نیز شد، اما گل او در موقعیت آفساید به ثمر رسید تا داور مسابقه این گل را مردود اعلام کند.

دقیقه 49: حسین عبدالغنی سلیمانی از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 50: استقلال بار دیگر صاحب موقعیت شد که شوت پشت محوطه علی کریمی را دروازه‌بان الاهلی مهار کرد.

دقیقه 54: کار ترکیبی بازیکنان استقلال باز هم با ارسال توپ این بار توسط علی کریمی همراه بود تا نوبت به شیخ دیاباته برسد که با ضربه سر سومین گل استقلال را به ثمر برساند.

دقیقه 63: ضربه بازیکن الاهلی با اختلاف از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه 79: شوت از راه دور حسین عبدالغنی را حسینی راهی کرنر کرد.

دقیقه 82: ارسلان مطهری توسط مدافع الاهلی سرنگون شد که باز هم داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۲۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان