//
کدخبر: ۲۸۰۱۰۵ //

قلعه‌نویی برای رفتن به استقلال یار نمی‌گیرد

امیرقلعه نویی در نوزدهمین سال مربیگری اش در فوتبال ایران با انتخاب گل گهر نشان داد که هنوز انرژی ماجراجویی را دارد.

قلعه‌نویی برای رفتن به استقلال یار نمی‌گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

وقتی قلعه نویی در هفته های خیلی حساس پایانی از شدت فشار و استرس کار در بیمارستان بستری شد و بعد از آن سه هفته مانده به آخر لیگ برتر از سپاهان استعفا داد ، پیش بینی در مورد آینده او دشوار به نظر می رسید.

اصولا هر زمان که قلعه نویی در خارج از استقلال مربیگری کرده ، آلترناتیوی اصلی و نامی بزرگ برای نیمکت این تیم بوده است. امسال اما ماجرای استراماچونی آنقدر شرایط را پیچیده کرد که انگار خود او هم تمایلی نداشت که نامش به عنوان یک گزینه برای نیمکت تیم محبوبش مطرح شود.

قلعه‌نویی برای رفتن به استقلال یار نمی‌گیرد

موضوع قابل توجه دیگر در مورد قلعه نویی این بود که امسال شرایط نیمکت تیم ها کاملا غیرقابل پیش بینی شده است؛ برخی از مربیانی که در دو سه فصل گذشته در میان بهترین ها بودند تیم ندارند و چهره های جدیدی نیمکت ها را گرفته اند. به همین دلیل مثل سال های گذشته نبود که بتوان پیش بینی کرد که کدام مربی به کدام تیم می رود. با این وجود قلعه نویی خیلی زودتر از زمان معمول تیمش را انتخاب کرد؛ در حالی که به نظر می رسید او گزینه دیگر تیم کرمانی مس باشد که خاطرات خوبی با آن تیم دارد ، قلعه نویی به گل گهر پیوست.

گل گهر لیگ بیستم چه شکلی است؟

قلعه نویی با انتخاب گل گهر تیمی را انتخاب کرده که گفته می شود یکی از بهترین پتانسیل ها از نظر امکانات و ساختار حرفه ای است. موضوع اصلی این است که او در گل گهر با مشکلاتی مثل اعتصاب بازیکنان و پرداخت نشدن دستمزدها و نبود امکانات روبرو نیست. همچنین او تیمی را گرفته است که قصد بلند پروازی دارد؛ گل گهر با انگیزه رتبه های بالای جدول شروع می کند اما حضور در میان شش تیم می تواند حکم موفقیت را برای این تیم داشته باشد.

اما باتجربه ترین مربی این فصل رقابت های لیگ برتر اینروزها آرام و بی سر و صدا در حال جمع و جور کردن یک تیم متفاوت است. او در سال های اخیر همواره مربی تیم های بزرگ و پرسر و صدا بود و بازیکنان سرشناس را هم می گرفت اما امسال در گل گهر بازیکنانی را گرفته که می توانند در ترکیب این تیم تبدیل به ستاره شوند. کاری که در سال های قبل کم انجام نداده و در سپاهان با وجود ستاره های پراسم و رسم او بازیکنانی مثل محمد محبی را به تیم ملی معرفی کرد.

در گل گهر او اما خریدهای پرسرو صدایی به غیر از علیرضا حقیقی نداشته اما لیست او که احتمالا امروز فرزاد جعفری مدافع راست فولاد نیز به آن اضافه می شود ، نشان می دهد در حال ساختن یک تیم چغر و خطرناک برای لیگ بیستم است. تا الان محمدمیری، نوید عاشوری از نساجی، علیرضا علیزاده از نفت مسجد سلیمان و علیرضا آرتا را به خدمت گرفته است و تمرینات آماده سازی را با این فلسفه که :" هر جلسه تمرینی یک مسابقه است که باید در آن پیروز شد. یک پیش‌فصل موفق را با همین پیروزی‌های کوچک می‌سازد تا بعد از آن پیروزی‌‌های بزرگ از راه برسند."

عکس هایی که منتشر شده چهره شاداب و پر از آرامشی را نشان می دهد که تمام تمرکزش روی ساختن یک تیم است.

درست است که گل گهر در هفته پایانی برای فرار از سقوط جنگید اما عملکرد این تیم در نیم فصل دوم و بخصوص شش هفته پایانی نشان داد که گل گهر بازیکنان خوب و بدرد بخوری در اختیار دارد. مجموعه ای که قلعه نویی اغلب آن ها را حفظ کرده است. تیمی که در فصل گذشته 27 گل به ثمر رسانده و در خط حمله اش بازیکنان باتجربه ای مثل منشا ، شاکری و برزای را دارد.

قلعه‌نویی برای رفتن به استقلال یار نمی‌گیرد

به نظر می رسد قلعه نویی در حال رفع نقاط ضعف و تقویت تیم فصل گذشته گل گهر است؛ روشی که هدف آن ارتقا از رتبه دهم و حضور در جمع مدعیان باشد.

آیا حضور در گل گهر را می توان رنسانس کارنامه بیست ساله مربیگری قلعه نویی دانست. قلعه نویی گل گهر بیشتر از همیشه شبیه به مربی جوانی است که برای اولین بار به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد. او امسال هم تا الان به فکر ساختن تیمی تازه و متفاوت است؛ بدون ستاره ها و با اتکا به بازیکنان مستعد و با انگیزه ای که می خواهند ستاره باشند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۱۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان