//
کدخبر: ۲۸۰۰۵۸ //

واکنش باشگاه پرسپولیس به اتفاقات دیدار با الدحیل

باشگاه پرسپولیس با صدور اطلاعیه ای به اتفاق های بازی شب گذشته این تیم با الدحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا واکنش نشان داد.

واکنش باشگاه پرسپولیس به اتفاقات دیدار با الدحیل

به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعتراض به اتفاقاتی که پیش از بازی با الدحیل و در حین برگزاری مسابقه روی داد، شرحی از اقدامات انجام شده از قبل مسابقه را که تاکنون ادامه دارد، به اطلاع افکار عمومی رساند.

در این اطلاعیه آمده است: متاسفانه در روزی که با یکی از نمایندگان میزبان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 روبرو شدیم، شاهد ظلم مضاعفی بودیم که نسبت به پرسپولیس روا شد و بی‌تردید از کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسوولان برگزاری مسابقات انتظاری غیر از این را داشتیم. هر چند قبل از این مسابقه و بعد از شکستی که الدحیل در دیدار قبلی خود متحمل شد، نگرانی‌هایی در این ارتباط وجود داشت.

این حوادث به نوعی یادآور اتفاقات دوره قبلی رقابت‌ها یعنی 2019 ACL بود. تیم فوتبال پرسپولیس در دو دوره قبل از آن به موفقیت‌های خوبی دست یافته بود تا خود را به عنوان نماینده فوتبال ایران با وجود شکاف مالی و امکاناتی به عنوان یکی از تیم‌های برتر منطقه غرب آسیا معرفی کند.

در نتیجه آن موفقیت‌ها بود که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2018 با حذف هر دو نماینده فوتبال قطر به فینال رقابت‌ها رسید و پس از آن به رقابت‌های سال 2019 وارد شد. رقابت‌هایی که در جریان آن به گواه نظرات کارشناسی داوری، اشتباهات مکرر داوری در چند مسابقه که با وجود تمام اعتراض‌ها و درخواست‌ها رفع نشد، از راهیابی به مرحله یک هشتم پایانی باز ماند. پیش از آن در فینال رقابت‌های سال 2018 نیز به نوعی قربانی اشتباهات داوری شده بودیم.

نماینده اول فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان و هواداران پرشمار آن که همواره زبانزد آسیا بوده است، وارد رقابت‌های این فصل شدیم به امید آن که شاهد نگاهی برابر و عدالت در تمام عرصه‌ها باشیم، اما دوشنبه شب در بازی با الدحیل شاهد رویدادهای تلخی بودیم.

مهدی بن عطیه بازیکن تیم الدحیل دو ساعت مانده به مسابقه، مجوز بازی دریافت می‌کند و کارت قرمز او برگردانده می‌شود. باشگاه پرسپولیس با توجه به زمان کمی که در اختیار داشت با استفاده از ارتباط‌های خود، اعتراض شفاهی خود را به مقامات کنفدراسیون اعلام کرد، هر چند محرز بود که این تصمیم را بر نمی‌گردانند.

بعد از مسابقه نیز به این امید که در ادامه رقابت‌ها شاهد این مساله نباشیم مراتب در یک نامه اعتراضی و رسمی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد. متاسفانه روند کنونی که بر مسابقات حاکم است، به فوتبال قاره و اعتبار لیگ قهرمانان آسیا آسیب جدی خواهند زد. عدالت، برابری و نگاه یکسان به تیم ها از وظایف اصلی برگزار کنندگان هر مسابقه ای است.

جدای از نامه‌های رسمی، در قالب این بیانیه نیز، آن را به کنفدراسیون فوتبال آسیا یادآور می شویم. متاسفانه اتفاقات روز 21 سپتامبر 2020 (31 شهریور 1399) به قبل از بازی محدود نشد و پرسپولیس با وجود برتری فنی که نسبت به حریف داشت، متاثر از اشتباهات داوری، نتیجه را به نماینده میزبان رقابت‌ها واگذار کرد که از یک سو یادآور خاطرات گذشته و از سوی دیگر ظلمی مضاعف بود. چرا که پیش از این با توجه به شرایط و جبر پیش آمده و تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، هر دو بازی خود برابر الدحیل را در قطر و تمام بازی‌های این دوره را خارج از خانه برگزار کرده‌ایم.

کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به نتیجه‌ای که تصمیم‌های قبلی آن برای ما رقم زد، توجه داشته باشد و با وجود همه این‌ها، باشگاه پرسپولیس و میلیون‌ها هوادار آن از متولی اول فوتبال در قاره پهناور آسیا هیچ چیز جز عدالت و انصاف در تصمیم‌گیری‌ها و داوری‌ها نمی‌خواهد.

بی‌تردید توسعه فوتبال در قاره که کنفدراسیون فوتبال برای آن تلاش در خور توجهی کرده است، بدون رعایت این اصول ممکن نیست. باشگاه پرسپولیس به اطلاع هواداران می‌رساند؛ پس از اعتراض شفاهی که قبل از بازی با توجه به کمی زمان صورت گرفت، پس از مسابقه در نامه و گزارشی در اعتراض به اتفاقات روی داده برای کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته مسابقات ارسال شد.

نامه اول بلافاصله بعد از مسابقه در ارتباط با صدور مجوز بازی برای بازیکن الدحیل بود که هر چند بر اساس اختیارات قانونی صورت گرفت ولی اختیار قانونی و عدالت دو بحث جدای از هم هستند، همچنین شب گذشته، منامه اعتراضی جدی همراه با گزارش دقیقه به دقیقه اشتباهات داوری، همراه با ویدیویی که ضمیمه شد تنظیم گردید که صبح امروز ارسال شد.

تردیدی نیست در روزی که پرسپولیس با وجود آسیب‌دیدگی‌های پیش آمده و اقدام کمیته مسابقات به برگرداندن بن عطیه به مسابقه، برتری خود را به حریف که در خانه خود بازی می‌کرد، تحمیل کرده بود، عملکرد داور در هر دو بخش تاثیر مستقیم بر بازی و همچنین تصمیم‌هایی که برای بازیکنان حریف حاشیه امنیت ایجاد می‌کرد و تاثیر روحی و روانی منفی روی بازیکنان پرسپولیس می‌گذاشت و روند بازی آنها را مختل می‌کرد، محل ایراد بود. باشگاه پرسپولیس در این نامه، خواهان رعایت انصاف، عدالت و اصول بازی جوانمردانه در ادامه رقابت‌ها شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۰۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان