//
کدخبر: ۲۷۷۱۵۳ //

هفت آبی ها هشت می‌شود؟با فرهاد یا بی‌فرهاد؟

از آخرین باری که استقلال در لیگ برتر قهرمان شده، بیش از ۷ سال می‌گذرد و پایان این طلسم به یکی از مهمترین دغدغه های آبی پوشان پایتخت بدل شده است.

هفت آبی ها هشت می‌شود؟با فرهاد یا بی‌فرهاد؟

از آخرین سالی که استقلالی‌ها با دستان فرهاد مجیدی به عنوان کاپیتان تیم‌شان جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر بردند دقیقاً ۷ سال و ۳ ماه می‌گذرد. خرداد سال ۱۳۹۲ در پایان فصل دوازدهم لیگ برتر این تیم با ترکیبی از بهترین بازیکنان آن دوره فوتبال کشورمان و با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی توانست سومین قهرمانی اش در تاریخ لیگ برتر را کسب کند. به گزارش فرتاک نیوز،حالا همان فرهاد مجیدی به جای کاپ لیگ برتر همه تیم را در دست گرفته و گفته می‌شود فصل بعد هم هدایت تیم محبوبش در دستانش خواهد داشت، اما پس از آن دوره (فصل ۹۲-۹۱) این تیم دیگر نتوانست طعم قهرمانی در لیگ برتر را بچشد.

لیگ سیزدهم؛ پنجم

استقلال در لیگ سیزدهم به عنوانی بهتر از سیزدهمی دست نیافت و پس از تیم‌های فولاد، پرسپولیس، نفت تهران و سپاهان در رده پنجمی ایستاد و هوادارانش را ناامید کرد.

لیگ چهاردهم؛ ششم

استقلال فصل بعد از آن را بدتر استارت زد و در حالی که همچنان داعیه قهرمانی داشت در نهایت به عنوانی بهتر از ششمی دست پیدا نکرد. گرچه تنها دلخوشی هواداران استقلال در آن فصل این بود که پرسپولیس در پایان فصل در رده هشتم ایستاد و دو رده پایین‌تر از آبی‌ها بود. آن فصل سپاهان، تراکتور، نفت تهران، ذوب‌آهن و فولاد به ترتیب اول تا پنجم شدند.

لیگ پانزدهم؛ سوم

استقلال در فصل پانزدهم اوجی دوباره گرفت و با ترکیبی از بازیکنان جوان تازه‌وارد توانست تا آخرین روز‌ها در رده دومی جدول پشت‌سر استقلال خوزستانی که با ویسی همه باشگاه‌ها را متحیر کرده بودند بایستد ولی در نهایت با تنها ۵ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین سوم شد. پرسپولیس هم در همان فصل رده دوم را به خود اختصاص داد.

لیگ شانزدهم؛ دوم

علیرضا منصوریان که با نفت تهران کارنامه قابل دفاعی داشت در فصل شانزدهم استقلال را در دست گرفت و این تیم را پس از یک نیم‌فصل بد، در دور برگشت تا مدعی بودن برای قهرمانی پیش برد ولی امتیازش به پرسپولیسی که در دور رفت بهتر نتیجه گرفته بود نرسید و پس از این تیم نایب‌قهرمان شد.

لیگ هفدهم؛ سوم

استقلال فصل هفدهم را با منصوریان شروع کرد ولی باز هم در نیم‌فصل اول نتیجه نگرفت و شفر آمد و تیم را کم‌کم از زمین بلند کرد. استقلال در آن فصل برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر به انتهای جدول رفت و رده آخر را تجربه کرد، اما در دور برگشت اینقدر خوب نتیجه گرفت که سوم شد.

لیگ هجدهم؛ سوم

استقلال در فصل هجدهم هم سوم شد. تیمی که باز هم دستخوش اختلافات داخلی بین کادر فنی با برخی بازیکنان، کادر مدیریتی با برخی بازیکنان و در نهایت کادر مدیریتی با کادر فنی بود در حالی که سرمربی اش را سه هفته مانده به پایان لیگ اخراج شده می‌دید با فرهاد مجیدی در رده سوم ایستاد و باز هم سهمیه آسیایی گرفت. آن قبل هم پرسپولیس قهرمان شده بود.

لیگ نوزدهم؛ دوم

و شاید بهترین نتیجه برای این هوادار در فصلی که فقط ساختمان باشگاه استقلال دچار آتش‌سوزی نشد همان نایب‌قهرمانی بود که باز هم پس از پرسپولیس اتفاق افتاد. حالا باید دید تاریخ تلخ ۷ ساله استقلال با کسب عناوینی غیر از قهرمانی، در لیگ بیستم به ۸ تبدیل می‌شود یا فرهاد نمی‌گذارد این اتفاق بیفتد و تیم محبوبش را در لیگ برتر بعد به عنوان قهرمانی می‌رساند. البته اگر همین کادر تا خرداد سال بعد روی کار باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۱۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان