//
کدخبر: ۲۷۵۹۶۹ //

این ۵ عامل کار آبی ها را در بوشهر سخت می کند

آبی پوشان تهران در آخرین بازی فصل خود مقابل تیمی به میدان می‌روند که سقوط این حریف به لیگ دسته یک از قبل قطعی شده است.

این 5 عامل کار آبی ها را در بوشهر سخت می کند

استقلال تهران در آخرین هفته از رقابتهای لیگ برتر از ساعت ۲۰:۴۵ پنجشنبه در بوشهر به مصاف تیم شاهین می‌رود. شاهینی که سقوطش به لیگ دسته اول از قبل قطعی شده و این بازی برای آنها یکدیدار تشریفاتی به حساب می‌آید. آبیها درحالی به این میدان قدم می‌گذارند که بر خلاف شاهین نه تنها این دیدار برای آنها تشریفاتی نیست، بلکه به دلیل حساسیت‌های بالای جدول به شدت به امتیازات آن نیاز دارند.

به گزارش فرتاک نیوز،شاید نگاهی به جایگاه دو تیم در جدول و اعداد مقابل گلهای زده و خورده آنها این شائبه را پیش بیاورد که شاگردان مجیدی می‌توانند دیداری راحت پیش رو داشته باشند و ۳ امتیاز بازی را به سادگی به حساب خود واریز کنند. اما این بازی شرایطی دارد که می‌تواند معادلات از پیش تعیین شده را بر هم بزند.

استقلال و شاهین می‌تواند تحت تاثیر برخی اتفاقات باشد که کار را برای آبی پوشان دشوار تر از آنچه تصور می‌شود خواهد کرد. این بازی که در هفته پایانی رقابتهای لیگ برتر است، برای تیم میزبان به لحاظ جدولی کاملا تشریفاتی و برای آبیها کاملا حساس است. جایگاه جدولی دو تیم نشان از یک دیدار ساده برای استقلال و یک پیروزی احتمالی دارد. اما این بازی شرایطی دارد که ممکن است کار را برای آبی پوشان دشوار کند.

۱- آب و هوا

آب و هوای بوشهر شاید رقیبی دشوار برای آبی پوشان پیش از شاهین باشد و شاگردان مجیدی باید ابتدا بر شرایط آب و هوایی این شهر ساحلی غلبه کند.

بوشهر در این فصل از سال گرم ترین آب و هوا را دارد بازی دو تیم با این که در ساعات پایانی روز است، اما باز هم در دمای بالای هوا خواهد بود. شرجی بودن و رطوبت بالای بوشهر را هم به گرمای آن اضافه کنید تا مشخص شود کار تیم میهمان در این بازی چقدر می‌تواند دشوار باشد.

۲- استرس و فشار روانی

شاگردان مجیدی بر خلاف تیم میزبان به شدت به امتیازات این بازی نیاز دارد و این موضوع فشار روانی مضاعفی را بر آنها وارد می‌کند که این استرس و فشار روانی می‌تواند از عوامل بازدارنده تیم میزبان در این بازی باشد.

بر خلاف آبی پوشان، بوشهری‌ها بدون کمترین استرس و فشار روانی در این بازی حضور پیدا می‌کنند و می‌توانند با تمرکز بیشتری کارشان را دنبال کنند.

۳- انگیزه بازیکنان بوشهر

با این که این بازی برای تیم بوشهر حاصلی ندارد، اما برای بازیکنان این تیم چندان هم بی تاثیر نیست. بازیکنانی که در این بازی کوچکترین استرس و فشار روانی ندارند، می‌توانند در دیداری که پخش مستقیم دارد و با دقت از سوی رسانه ها و کارشناسان رصد می‌شود خودی نشان دهند تا برای فصل آینده با تیم های لیگ برتری قرارداد های بهتری ببندند.

این موضوع یک عامل انگیزشی بالا برای بازیکنان بوشهر ایجاد می‌کند و می‌تواند یکی از عواملی باشد که کار آبی پوشان را سخت کند.

۴- انگیزه های پاشازاده

جدا از بازیکنان بوشهر، مهدی پاشازاده سرمربی شاهین که خود کاپیتان سالهای نه چندان دور استقلال بوده و از خانواده این تیم به حساب می‌آید هم می‌تواند یک عامل انگیزشی دیگر برای این تیم باشد.

پاشازاده برای اثبات شایستگی‌های خودش هم که شده انگیزه زیادی برای پیروزی در این بازی خواهد داشت.

۵- غیبت دو بازیکن کلیدی

فرهاد مجیدی برای این بازی دو بازیکن کلیدی‌اش در خطوط دفاعی و میانی را در اختیار ندارد که این هم یکی از مشکلات آنها برای این بازی خواهد بود.

روزبه چشمی و علی کریمی که از جمله بازیکنان ثابت و تاثیر گذار این تیم بود بودند، به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نخواهند داشت.

دیدار دو تیم استقلال و شاهین از هفته سی ام رقابتهای لیگ برتر از ساعت ۲۰:۴۵ روز پنجشنبه ۳۰ مرداد در بوشهر برگزار می شود و آبی پوشان در صورت پیروزی در این بازی قطعا لیگ را با عنوان نایب قهرمانی تمام کرده و به سهمیه آسیا برای فصل آینده خواهند رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۹۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان