//
کدخبر: ۲۷۵۷۶۹ //

مواردی که توسط وزیر ورزش برای پرسپولیس حلال و برای استقلال حرام شد!

به نظر می رسد وزارت ورزش و شخص مسعود سلطانی فر که عده ای به او به واسطه کمک های مادی و معنوی اش به پرسپولیس لقب بابا مسعود داده اند و خود بازیکنان پرسپولیس نیز در جشن قهرمانی این تیم به او بابا مسعود می گفتند در شرایط دشواری گیر کرده است. سلطانی فر […]

مواردی که توسط وزیر ورزش برای پرسپولیس حلال و برای استقلال حرام شد!
به گزارش فرتاک نیوز،

به نظر می رسد وزارت ورزش و شخص مسعود سلطانی فر که عده ای به او به واسطه کمک های مادی و معنوی اش به پرسپولیس لقب بابا مسعود داده اند و خود بازیکنان پرسپولیس نیز در جشن قهرمانی این تیم به او بابا مسعود می گفتند در شرایط دشواری گیر کرده است. سلطانی فر این روزها از یک سو درگیر فرار از اتهامات به واسطه قرارداد ترکمانچی مارک ویلموتس است که به نظر می رسد پای او نیز گیر است و از سوی دیگر در صدد رفع و رجوع نقش حضور آقازاده ش در عقد قرارداد آتیه داده پرداز و باشگاه پرسپولیس است که با تزریق ۱۰۰ میلیارد تومانی به موقع به این تیم، توانست بسیاری از مشکلات این تیم را حل کند.

اما با همه این تفاسیر در فصل نقل و انتقالات امسال، آزمون بزرگ وزارت ورزش و شخص وزیر ورزش فرا رسیده است چرا که پیشتر نیز شاهد این مسئله بودیم که آبی های پایتخت به واسطه پرداخت به طلبکاران خود در مضیغه مالی قرار داشتند و مسئولین وقت وزارت ورزش از جمله داورزنی و خادم مدعی بودند، پرداخت های میلیاردی به بازیکنان استقلال معنا ندارد و این تیم می بایست با پرداخت بدهی هایش به فکر کاهش هزینه ها و درآمدزایی باشد و به واسطه همین استدلال، مدیران وقت استقلال مجبور به فروش ستاره های تیم خود از جمله مجید حسینی،  الهیار صیادمنش و … شدند و با برخی از ستاره ها از جمله جبارف و پاتوسی و تیام نیز به واسطه صرفه جویی در هزینه ها، قراردادی امضا نشد تا مثلاً درامد حاصل از انتقال مجید حسینی و الهیار صیادمنش، صرف پرداخت بدهی معضلی ۶۵۰ هزار دلاری استقلال یعنی پروپییچ شود.

امروز شاهد این مسئله هستیمکه علی رغم اینکه باشگاه پرسپولیس غرق در بدهی به سر می برد، سازمان لیگ مجوز ثبت قرارداد دو بازیکن خارجی به نام های اوساگونا و استوکس را برای مدیران وقت پرسپولیس صادر کرد و مدیریت این تیم با پذیرش پردات غرامت به کالدرون او را کنار گذاشت و با آوردن یحیی به جای او، گرانترین مربی تاریخ لیگ برتر را به پرسپولیس آورد و موعد سررسید پرداخت یک میلیون و دویست هزار یورویی برانکو نیز فرا رسید تا باشگاه پرسپولیس به شدت در بحران مالی گرفتار شود اما رویه وزارت ورزش در برخورد با این باشگاه مثل رقیب سنتی نبود و به جای اینکه به مدیران این تیم یادآوری کند که در هزینه ها صرفه جویی کنند، با تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان پول از طریق شرکت آتیه داده پرداز، بسیاری از مشکلات مالی این تیم را حل کرد تا نه بحران مالی گریبان تیم در آستانه قهرمانی پرسپولیس را بگیرد و نه اینکه برای فصل آینده مجبور به فروش ستاره های خود باشند.

اتفاقی که به موجب آن، چند فصلی هست که ستاره های میلیاردی پرسپولیس در این تیم نگه داشته و همین انسجام باعث قهرمانی های پی در پی آنها شده است. نکته جالب اینکه با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس غرق در بدهی ارزی است، مجوز حضور پر قدرت آنها در نقل و انتقالات نیز صادر شده و خبری از صرفه جویی در هزینه ها برای این تیم نیست.

اکنون سوال اساسی این است که اگر تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان به پرسپولیس در قالب قرارداد اسپانسری، به همین سادگی که آقازادهوزیر ورزش انجامش داد بوده، چرا این اتفاق برای استقلال رخ نداد و آنها مجبور شدند ستاره های خود را برای درآمدزایی به فروش برسانند؟ آیا اکنون سلطانی فر پاسخی برای ادعای محمد مومنی پیشکوست استقلال دارد که مدعی شده بود، یک هوادار استقلال حاضر است کل مبلغ قرارداد استراماچونی را پرداخت کند اما وزارت ورزش با انجام اینکار مخالفت کرده است؟

پی نوشت: البته هواداران فوتبال هنوز فراموش نکرده اند که پیشتر نیز وزیر ورزش از طیق مهره در سایه خود یعنی حسین هدایتی، همه نوع هزینه را برای تیم پرسپولیس حلال کرده بود و حتی کار به رشوه او به فدراسیون فوتبال برای جذب دو بازیکن نیز کشید و برای پاک کردن آثار جرم، از پول های حسین هدایتی برای بازگرداندن اجباری مهدی طارمی از ریزه اسپور به پرسپولیس استفاده شد و دو فصل پیاپی با بالا بردن رقم قرارداد بیرانوند و علیپور، مانع از لژیونر شدن آنها شدند تا هیچ گونه ریسکی متوجه تیم محبوب وزارت نشینان نباشد. به واقع نیازی نیست او برای یک تیم در زمین مسابقه گل بزند و حمایت های اینگونه او از یک تیم در بزنگاه های خاص، خود موید بسیاری از حقایق است که برخی سعی در انکار آن دارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۷۶۹ //
ارسال نظر
 
  • اشکان

    چرا نظرات مخالف رو انتشار نمیدین میترسین 😏🤔

  • ناشناس

    وزارت ورزش پول بلیط فروشی و حق پخش را ب پرسپولیس بدهد... دیگه نیازی ب کمکشان نداریم...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان