//
کدخبر: ۲۷۵۷۱۵ //
محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی:

ایران با سوریان صاحب کرسی اتحادیه جهانی کشتی خواهد شد

محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: به دنبال کسب کرسی جهانی با هزینه‌های خارج از عرف نیستیم.

ایران با سوریان صاحب کرسی اتحادیه جهانی کشتی خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

انتخابات اتحادیه جهانی کشتی(UWW) برای تعیین رئیس و ۶ عضو این اتحادیه درحالی قرار است نیمه دوم سال 99 برگزار شود که حمید سوریان نابغه اسبق کشتی فرنگی ایران نماینده ایران در این انتخابات مهم خواهد تا بلکه بتواند ایران را صاحب یک کرسی مهم و تاثیرگذار جهانی کند.

unnamed

اتفاقی که به قول سوریان، رقم خوردنش نیازمند حمایت‌های زیادی است. اما این که تاکنون در راستای حمایت از سوریان برای رای آوردن در انتخابات آتی اتحادیه جهانی کشتی چه اقداماتی صورت گرفته، سوالی است که محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به آن به آخرین خبر گفت: «رایزنی‌هایی که بایستی از سوی فدراسیون کشتی به صورت منطقی انجام بشود، انجام شده و دیپلماسی لازمی که باید ایجاد بشود، ایجاد شده است. در این راستا وزارت ورزش هم رایزنی‌هایی را انجام داده و دیپلماسی لازم را برقرار نموده. ضمن این که کمیته ملی المپیک هم وارد عمل شد که تا دفاع و رایزنی لازم را از سوریان داشته باشد.

وی افزود: هرچند که ما برای کسب کرسی در اتحادیه جهانی کار سختی در پیش داریم اما سوریان به عنوان یک چهره شناخته شده، یک قهرمان و یک نخبه که مورد تایید جهان کشتی است.

سخنگوی فدراسیون کشتی ادامه داد: چرا که هم به لحاظ عنواین قهرمانی و هم از بعد قهرمانی، تمام دنیا حمید سوریان را قبول دارد و از این جهت ما امیدوار هستیم که سوریان بتواند در اتحادیه جهانی کشتی صاحب کرسی شود.»

امامی  به رقابت تنگاتنگ برای کسب کرسی در اتحادیه جهانی هم اشاره کرد و افزود: «در حال حاضر 14 نفر بر سر 6 کرسی اتجادیه جهانی در حال مبارزه با هم هستند. از این 14 نفر، 9 نفرشان کاندیدای جدید و 5 نفر هم عضو سابق اتحادیه هستند. البته اعضای سابق باید 6 نفر باشند ولی چندی پیش زنو زنوف(نایب رئیس اتحادیه جهانی کشتی) به رحمت خدا رفت. در هر صورت برای کسب 6 کرسی اتحادیه جهانی، 14 رقیب وجود دارد که همگی در حال تلاش هستند. حمید سوریان هم با حمایت فدراسیون کشتی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در حال تلاش برای کسب جهانی است.

ویدر پاسخ این سئوال که اگر فدراسیون کشتی ایران بتواند در اتحادیه جهانی صاحب کرسی شود، می‌توانیم در کمیسیون‌های اتحادیه جهانی کشتی هم صاحب جایگاه شویم، اما این که کشتی ایران برای رسیدن به کرسی جهانی تا چه اندازه باید به لحاظ مالی قوی باشد تا بتواند این جایگاه را به تصاحب خود درآورد، چنین گفت: «نمی‌دانم منظورتان از قوی بودن به لحاظ مالی چیست اما باید بگویم که ما در حال حاضر به دنبال آن هستیم که به صورت منطقی بحث تصاحب کرسی در اتحادیه جهانی را پیش می‌بریم و نمی‌خواهیم هزینه‌های خارج از عرف انجام بدهیم. چرا که در گذشته هزینه‌های مالی هم شد و کرسی جهانی هم به دست آمد اما همان‌طور که در جریان هستید، خیلی راحت کرسی جهانی را هم از دست دادند.

امای در پایان گفت: بنابراین به دنبال آن هستیم که به صورت منطقی به نتیجه برسیم.» گفتی پیش بینی می‌شود انتخابات اتحادیه جهانی کشتی همزمان با مسابقات جوانان و بزرگسالان جهان که آذرماه در صربستان برگزار می‌شود، انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۷۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان