//
کدخبر: ۲۷۵۱۸۷ //
اختصاصی/ دوره دو فوق ستاره دنیای فوتبال به پایان رسید؟

مسی- رونالدو.؛ آغاز عصر جدید فوتبال، پایان حکومت آقایان اراده و استعداد

«با حذف بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، مرحله نیمه‌نهایی هیچ‌یک از دو فوق ستاره سالهای اخیر، رونالدو و مسی را نمیبیند»

 مسی- رونالدو.؛ آغاز عصر جدید فوتبال، پایان حکومت آقایان اراده و استعداد

پوریا منصوری؛ شاید برای نسلی که فوتبال را با کریستیانو رونالدو و مسی شناخته است، سخت باشد از دلبری‌های زیدان، فیگو، هانری، باجو، رونالدو برزیلی و... سخن بگویی.

به گزارش فرتاک نیوز، دهه ۹۰ میلادی و اوایل قرن ۲۱ روزگاری بود که فوتبال زیبایی‌هایش  را  با هلند  دارای هافبک‌های دوست‌داشتنی‌ ، ایتالیای محکم، فرانسه تازه متولد شده، برزیل کهکشانی، آلمان ماشینی، انگلیس جوان، آرژانتین پر ستاره، پرتغال خلاق و ...به معرض نمایش گذاشته بود.

 

به تمام اینها تک ستارهایی همچون  ندوود و باروش از چک، استوویچکوف از  بلغارستان،  گئورکی حاجی از رومانی، خورخه کامپوس و هرناندز از مکزیک،  آموکاچی از نیجریه، امبوما از کامرون،  پدراگ میاتوویچ از یوگوسلاوی،  شوکر و بوبان از کروواسی، والدراما از کامبیا، سالاس و زامورانو از شیلی و بسیاری دیگر را اضافه کنید تا ببینید چقدر ستاره در دنیای فوتبال حضور داشتند.

اما با رسیدن به نیمه دوم دهه اول قرن بیست‌ویکم ستاره در فوتبال معنایش دچار تغییر شد و ظهور دو ابر فوتبالیست به نام‌های مسی و رونالدو، انحصار محبوبیت را از آن این دو‌بازیکن کرد.

فوتبال دنیا به دو بخش تقسیم شد، رونالدو و مسی و به جز این دو هیچ ستاره‌ای دیده نمی‌شد.

عصر این دو ستاره که بیش از یک دهه بر فوتبال دنیا حکومت کردند قربانیان زیادی را داشت.

زلاتان، ژاوی، اینیستا، داوید ویا، تورس، مولر، روبن، ریبری، روونی، روبینیهو، لواندوفسکی و حتی نیمار و  ... بازیکنانی بودند که این پتانسیل را داشتند اگر در عصر این دو  بازیکن عجیب‌و غریب تاریخ فوتبال نبودند، افتخارات فردی بسیاری را کسب کنند، اما سطح بالای درخشش رونالدو و مسی و همچنین افزایش عجیب قدرت رسانه و تبلیغات ، تأثیر برخی مسائل غیر فوتبالی اجازه دیده شدن دیگر ستارگان را نمی‌داد.

شاید اگر این دو فوق ستاره هم عصر نبودند درخششان به این حد بهت آور نبود و باید پذیرفت این دو برای رقابت با یکدیگر و ثبت دوره‌‌ای تکرار نشدنی در تاریخ فوتبال خلق شده‌اند.

اما آنچه واقعیتی تلخ و دلهره آور خصوصاً برای نسل اولی‌های فوتبال بود، پایان حکومت و افول این دو ستاره کهکشانی است.

هیچ ستاره‌ای تا ابد روشن نمی‌ماند و روز افول هم سر می‌رسد.

پایان حاکمیت مسی و رونالدو بر فوتبال جهان خبری تلخ و در عین حال امیدوارکننده است.

تلخ از این جهت که به سالهای پایانی حضور آنها در چمن سبز رسید‌ه‌ایم دیگر کمتر شاهد دلبری‌هایشان در رمین فوتبال خواهیم بود و پاهای معجزه‌گرشان دیگر برای نجات یک تیم کافی نیست.

اما آدمی به امید زنده است و امیدواریم فوتبال به روزهایی برسد که تعدد ستارگان مانع از آن شود که بتوانیم همه آنها را بخوبی بشناسیم و به روزگاری همچون جام‌جهانی ۹۸ بازگردیم.

اینکه بعد از نزدیک به ۱۴ سال عصر رونالدو و مسی به پایان نزدیک می‌شود و هیچ یک از آنها در  نیم‌نهایی معتبرترین مسابقات باشگاهی جهان حضور ندارند، تداعی کننده حسی غریب و باور نکردنی برای فوتبال دوستان است.

دوران پسا مسی_رونالدو به همان اندازه که می‌تواند وحشتناک باشد، توانایی زیبا شدن را هم دارد.

خیلی‌ از ستارگان فوتبال با تمام شدنشان داغی بزرگ بر دل هواداران بر جای نهادند اما فوتبال این پدیده عجیب اجتماعی همواره در غیر قابل پیش‌بینی‌ترین حالت ممکن هدایای زیادی را به عاشقانش هدیه داده است.

سوپرایز یا سوپرایزهای نسل جدید ستارگان فوتبال چه کس یا چه کسانی خواهند بود؟

فقط باید منتظر ماند...

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۱۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان