//
کدخبر: ۲۷۴۵۵۶ //

دهه‌ی آقای مربی گذشته است؟ مرگ تدریجی یک رویا / چالش جدید امیر قله نویی

«امیر‌قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان پس از شکست مقابل تیم استقلال در جام‌حذفی از سمت خود استعفا کرد»

دهه‌ی آقای مربی گذشته است؟ مرگ تدریجی یک رویا / چالش جدید امیر قله نویی

امیر‌قلعه‌نویی که همچنان لقب پر افتخارترین سرمربی لیگ‌برتر را یدک می‌کشد، مدت‌هاست که موفق به کسب مقام قهرمانی نشده‌است.

به گزارش فرتاک نیوز، این مربی ۵۷ ساله در فصل ۹۲-۹۱ آخرین قهرمانی خود را به همراه تیم استقلال کسب کرد.

  قلعه نویی در طی هشت سال گذشته هدایت تیم‌های تراکتور‌سازی(در دو‌ مقطع) استقلال، ذوب‌آهن و سپاهان را بر عهده داشته و خیلی دوست داشت با کسب یکی دو عنوان قهرمانی دیگر، رسیدن به رکورد قهرمانی‌هایش را سخت‌تر کند.

قلعه‌نویی در تیم‌هایی که هدایتش را به عهده داشته معمولاً ستاره‌ و بازیکنان گران‌قیمتی را هم به خدمت گرفته و تیم‌هایی که او با آنها هم موفق به قهرمانی شده معمولاً تیم‌های پر ستاره‌ای بوده‌اند.

اما در هشت ساله گذشته با توجه به هزینه‌های زیاد و داشتن بازیکنان گران قیمت و تیم‌های پر مهره و البته پر هوادار موفقیت چندانی را کسب نکرد.

قلعه‌نوعی در فوتبال ما یکی از  نمادهای مخالفت با مربیان خارجی بود همواره از نوع برخورد با مربیان خارجی گلایه داشت و مدعی بود فرصت‌ها و برخورد‌های بهتری شکل می‌گیرد. اما او از فرصت سرمربی‌گری تیم‌ملی هم بهره نبرد نتوانست در دوران حضورش در تیم ملی موفقیتی را بدست آورد.

سیستم مربی‌گری امیر‌خان شباهت بسیاری به خلقیات مربی‌گری علی پروین در دهه هفتاد دارد. اما بزرگترین اشتباه امیر قلعه‌نویی تغییر ندادن سبک مربی‌گری خود در سالهای اخیر بود.

حتی نحوه چینش بازیکنان توسط او و  به طور مثال استفاده از یک مهاجم مرکزی با قدرت سرزنی بالا و دو‌ مهاجم_وینگر در طرفین، در تمامی این سالها بدون تغییر مانده است و قلعه‌نویی انتظار داشت روشی که ۱۰ پیش با آن سپاهان را قهرمان لیگ برتر کرده است، اکنون هم برایش کارساز باشد.

موفقیت در فوتبال روز دنیا نیازمند همگام شدن با تغییرات است و قلعه‌نویی برای رسیدن به رؤیاهایش این مهم را نادیده گرفت. قلعه‌نوعی برای سومین بار جدایی را از تیم‌های تحت هدایتش با نارضایتی هواداران(استقلال_تراکتور_سپاهان) تجربه کرد.

هوادارانی که از پرافتخارترین سرمربی لیگ و تیم پر مهره‌شان جز قهرمانی توقعی نداشتند، عدم موفقیت ژنرال را تاب نیاوردند و به شکل خوبی او را بدرقه نکردند.

قلعه‌نوعی که تا چندی پیش از او به‌عنوان سرمربی فصل آینده استقلال نامبرده می‌شد، ناگهان روی دیگر سکه را دید، پیش از پایان فصل مجبور به استعفا از تیم فعلی‌اش شد.

حالا باید دید قلعه‌نوعی که از لحاظ سلامت جسمی هم با مشکلاتی روبرو شده است آیا مجدداً سودای ‌سرمربی‌گری در لیگ برتر را در سر می‌پروراند و بدنبال چالش جدیدی خواهد رفت یا خیر؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۵۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان