//
کدخبر: ۲۷۴۰۴۱ //

سرخابی‌ها در ورزشگاه‌های جام‌جهانی

ورزشگاه‌های ۴ نماینده ایران در مسابقات آسیایی معرفی شد.

سرخابی‌ها در ورزشگاه‌های جام‌جهانی
به گزارش فرتاک نیوز،

لیگ قهرمانان آسیا از روز 24 شهریور ماه با دیدارهای گروه یک و دو که شهرخودرو و استقلال در آن قرار دارد آغاز خواهد شد اما به ترتیب در گروه های بعدی هم تیم های ایرانی به مصاف حریفان خواهد خواهند رفت. نمایندگان ایران که وضعیت آنچنان خوبی در جدول ندارند، پس از دو بازی خارج از خانه حالا دوباره در قطر به مصاف رقبا خواهند رفت و حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان و مکان دقیق مسابقاتشان را مشخص کرده است.

چند نکته درباره برنامه ریزی ای اف سی وجود دارد که جالب توجه است؛ نخست این که به جز بازی های پایانی، هر گروه صاحب یک استادیوم است که بازی های خود را در آن برگزار خواهد کرد. بازی ها در دو زمن 19:30 و 22:30 به وقت ایران خواهد بود و در واقع در هر استادیوم دو بازی پشت سر هم برگزار می‌شود و بین هر بازی حدود یک ساعت چمن ورزشگاه استراحت خواهد داشت. همچنین زمان بازی نمایندگان ایران در هیچ کدام از بازی ها باهم یکی نیست و مشکلی برای پخش زنده و تماشای همه بازی ها وجود نخواهد داشت.

* استقلال: ورزشگاه بین‌المللی خلیفه/ الجنوب

استقبال هر 4 بازی خود را در ورزشگاه بین المللی خلیفه برگزار خواهد کرد. این استادیوم یک مرکز ورزشی است که در سال های ابتدایی قرن بیستم افتتاحی شد اما در سال 2017 مورد باسازی قرار گرفت و حالا به ورزشگاهی شیک و مجهز تبدیل شده است. استادیوم خلیفه 45615 صندلی دارد که البته در بازی های استقلال بدون استفاده خواهد ماند. همچنین پیشتر این ورزشگاه میزبان بازی های مهم و جذاب از جمله جام ملت های 2011 بوده و ایران هم در یک بازی دوستانه توانسته قطر را در خلیفه استادیوم 2-1 از پیش رو بردارد. بازی آخر استقلال هم در ورزشگاه الجنوب خواهد بود که با طراحی یک بریتانیایی ساخته شده است. همچنین استادیوم خلیفه در جام جهانی 2022 میزبانی برعهده خواهد داشت.

دوشنبه 24 شهریور/ الوحده امارات - استقلال/ ورزشگاه بین المللی خلیفه/ 22:30

پنج شنبه 27 شهریور/ استقلال - الوحده امارات/ ورزشگاه بین المللی خلیفه/22:30

یکشنبه 30 شهریور/ استقلال - الشرطه عراق/ ورزشگاه بین المللی خلیفه/ 22:30

چهارشنبه 2 مهر/ استقلال - الاهلی عربستان/ ورزشگاه الجنوب/ 19:30

* شهرخودرو: ورزشگاه الجنوب

تمام بازی های شهرخودرو در ورزشگاه الجنوب خواهد بود. ورزشگاهی تحت تملک فدراسیون فوتبال قطر است و از وضعیت بسیار خوبی هم بهره می‌برد. این ورزشگاه هم در جام جهانی 2022 مورد استفاده قرار می‌گیرد و مراحل ساخت آن در سال های 2014 تا 2019 به پایان رسید و حالا آماده بهره برداری است. بعد از جام جهانی 2022 ورزشگاه الجنوب در اختیار تیم الوکره قرار می‌گیرد تا این تیم قطری صاحب استادیومی مجهز و جدید باشد. اما پیش از آن شاگردان سهراب بختیاری زاده شانس بازی در این ورزشگاه جام جهانی را خواهند داشت.

دوشنبه 24 شهریور/ شباب اهلی - شهرخودرو/ ورزشگاه جنوب/ 19:30

پنج شنبه 27 شهریور/ شهرخودرو - شباب اهلی/ ورزشگاه جنوب/ 19:30

یکشنبه 30 شهریور/ شهرخودرو - الهلال عربستان/ ورزشگاه جنوب/ 19:30

چهارشنبه 2 مهر/ شهرخودرو - پاختاکور ازبکستان/ ورزشگاه جنوب/ 22:30

* پرسپولیس: ورزشگاه Education و جاسم بن حمد

استادیوم Education میزبان اصلی پرسپولیس در این رقابت هاست. ورزشگاهی که یکی از 8 استادیوم جام جهانی است و مراحل ساخت آن چند ماه پیش به پایان رسید و حالا در اولین گام میزبان شاگردان یحیی گل محمدی خواهد بود. این ورزشگاه 45350 هزار نفر را در خود جای می‌دهد که اگر ویروس کرونا وجود نداشت، میتوانست میزبان خوبی از هواداران ایرانی باشد. آخرین بازی پرسپولیسی ها در استادیوم جاسم بن حمد خواهد بود؛ استادیوم اختصاصی تیم السد قطر که پرسپولیسی ها در سال 2018 یک پیروزی دلچسب را با غلبه بر یاران ژاوی ارناندس و با گل علی علیپور در آن به دست آوردند.

سه شنبه 25 شهریور/ پرسپولیس - التعاون/ Education استادیوم/ 22:30

جمعه 28 شهریور/ التعاون - پرسپولیس/ Education استادیوم/ 22:30

دوشنبه 31 شهریور/ پرسپولیس - الدحیل/ Education استادیوم/ 19:30

پنج شنبه 3 مهر/ پرسپولیس - شارجه/ ورزشگاه جاسم بن حمد/ 22:30

* سپاهان: جاسم بن حمد

میزبان اصلی سپاهان استادیوم جاسم بن حمد، ورزشگاه خانگی تیم السد قطر است. ورزشگاهی 15 هزار نفری که شاگردان امیر قلعه نویی در بازی دوم لیگ قهرمانان در آن به میدان رفتند و حالا دوباره در این ورزشگاه باید میهمان السد باشند. سپاهانی ها در این ورزشگاه با سه گل مقابل شاگردان ژاوی ارناندس شکست خوردند و حالا به دنبال انتقام در جاسم بن حمد خواهند بود. این ورزشگاه اگرچه ظرفیت پایینی دارد اما کاملا شیک است و آماده میزبانی از بازی های گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۰۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان