//
کدخبر: ۲۷۰۶۹۲ //

کمیل قاسمی به مدال طلای المپیک رسید اما مشترک!

با تأیید تست دوپینگ نفرات اول و دوم کشتی آزاد سنگین وزن المپیک لندن، کمیته بین المللی المپیک رسما کمیل قاسمی و بلال ماخوف روس را به طور مشترک به عنوان طلایی‌های این وزن معرفی کرد.

کمیل قاسمی به مدال طلای المپیک رسید اما مشترک!
به گزارش فرتاک نیوز،

مدال طلای کمیل قاسمی، ملی‌پوش کشتی کشورمان در المپیک ۲۰۱۲ لندن، هم داستان جالبی پیدا کرده بود.

بعد از آنکه اعلام شد فینالیست‌های سنگین‌وزن المپیک دوپینگ کرده‌اند، کشتی‌گیر کشورمان که در آن رقابت‌ها مدال برنز را کسب کرده بود، به‌صورت اتومات صاحب مدال طلا شد؛ اما در روز‌های گذشته و با صحبت‌های علیرضا دبیر به نظر می‌رسید قوانین جدیدی در اتحادیه جهانی کشتی تنظیم شده است که طبق آن، مدال طلای این وزن به‌صورت مشترک بین ۲ ورزشکار توزیع خواهد شد.

اتفاقی که با واکنش کمیل قاسمی همراه بود و ملی‌پوش سابق کشورمان مدعی شد این قانون دسیسه روس‌هاست تا جایگاه ایران را در رده‌بندی این رقابت‌ها بگیرند و مسؤولان فدراسیون کشورمان برای این مهم هیچ تلاشی نمی‌کنند.

اما امروز با تایید مثبت بودن تست دوپینگ «آرتور تایمازوف» ازبک و «داوید مادزمانشویلی» نفرات اول و دوم کشتی آزاد سنگین وزن المپیک۲۰۱۲  لندن، کمیته بین‌المللی المپیک رسما «کمیل قاسمی» و «بلال ماخوف» روسی  را به عنوان مردان طلایی این وزن معرفی کرد.

کمیل قاسمی

اعلام مدال طلای مشترک قاسمی به همراه آزادکار روسی در حالی بود که پیش از این ادعا می‌شد که  طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی این مدال تنها به نام کمیل قاسمی ثبت شود. قاسمی به همراه بلال ماخوف روسی در المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال برنز مشترک را کسب کرده بودند.

از نکات بارز این تصمیم آن بود که مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن در این وزن حذف شد و  «دولت شعبان بای» قزاق و «دلاگنف» آمریکایی نیز به مدال های برنز مشترک رسیدند.

این موضوع اکنون در سایت کمیته بین‌المللی المپیک به صورت رسمی ثبت شده است.

کمیل قاسمی با کسب مدال طلای المپیک به پرافتخارترین آزادکار سنگین وزن تاریخ کشتی ایران تبدیل شد.

کمیل قاسمی

او در کلکسیون افتخارات خود تنها مدال طلای پیکارهای جهانی را کم دارد که پیش از این «علیرضا سلیمانی» در رقابت‌های جهانی سال ۱۹۸۹ مارتینی سوئیس اولین و آخرین مدال طلای ایران در مسابقه های جهانی را کسب کرده بود.

به گزارش فارس؛ این اتفاق در حالیست که این انتظار می‌رفت طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی این مدال تنها به نام کمیل قاسمی ثبت شود اما فدراسیون کشتی چند روز پیش اعلام کرد، قانون جدید اتحادیه جهانی تاکید دارد در صورت دوپینگ نفرات اول و دوم یک وزن، مدال طلا مشترکا به نفرات سوم می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۶۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان