//
کدخبر: ۲۶۹۱۸۷ //

سعادتمند: ماجرای بازی با پارس را به فیفا می‌کشانیم

مدیرعامل باشگاه استقلال می‌گوید بازی سختی با پارس جنوبی نداشته که بخواهند عمدا به بهانه کرونا به جم نروند.

سعادتمند: ماجرای بازی با پارس را به فیفا می‌کشانیم
به گزارش فرتاک نیوز،

دیرعامل باشگاه استقلال می‌گوید بازی سختی با پارس جنوبی نداشته که بخواهند عمدا به بهانه کرونا به جم نروند.

احمد سعادتمند بعد از پایان جلسه امروز هیات مدیره باشگاه استقلال در جمع خبرنگاران حاضر شد و صحبت‌هایی را درباره مسائل روز این باشگاه انجام داد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

**نظری در شورای شهر جلسه داشت، نیامد

سعادتمند در ابتدای صحبت‌هایش گفت: امروز اعضای جدید هیات مدیره به جمع این هیات اضافه شدند. از زحمات آقای منزوی تشکر می‌کنیم و در خدمت آقای عبدیان و آقای زبده هستیم. آقای حجت نظری جلسه ای در شورای شهر داشتند و گفته بودند که به این جلسه نمی‌رسند. امروز مباحث کلی را با دوستان مطرح کردیم. ظرفیت هیئت مدیره به سمت و سوی اقتصادی و حل مشکلات مالی رفته و راهکارهایی داده شد که مورد موافقت عزیزان قرار گرفت.

**سلامتی خانواده بازیکنان و کادر مهم‌تر از لیگ است

مدیرعامل استقلال درباره ابتلای اعضای این تیم به ویروس کرونا بیان کرد: در بحث کرونا، بازیکنان استقلال اذیت شدند و اولین سؤالی که می‌شود سلامتی بازیکنان و دومی سلامتی خانواده‌های‌شان است.آنقدر که نگران خانواده‌های بازیکنان هستیم، نگران لیگ و بازی‌ها نیستیم. این بازیکنان هر شب کنار خانواده‌های‌شان هستند.

**ما آماده سفر به جم بودیم اما کرونا اجازه نداد

وی درباره تست مجدد بازیکنان استقلال خاطرنشان کرد: این سؤال را باید از عزیزان در سازمان لیگ بپرسید. شما می‌دانید برای اعزام به جم هواپیمای اختصاصی چارتر گرفتیم و برای برگشت نیز شرایط همین بود. ما تدارکات لازم را اندیشیده بودیم. حفاظت فیزیکی دو روز زودتر به جم رفته بود تا محل استقرار تیم ضد عفونی شود. این اتفاق در اهواز هم افتاد. با توجه به اینکه خوزستان وضعیت قرمز بود، خواهش کرده بودیم که بازی در جای دیگری برگزار شود اما پذیرفته نشد. برای دیدار با پارس نیز این درخواست را مطرح کردیم اما جای سؤال این است که چرا وقتی شورای تامین استان اجازه اقامت تیم در هتل را نمی‌دهد، ما باید در این شهر بازی کنیم. مسئله نشان می‌دهد نه فقط برای استقلال بلکه برای تیم حریف هم خطرناک است. با این حال، هزینه رفت و برگشت هواپیمای چارتر را پرداخت کردیم. بدون اینکه برگشت داشته باشد. 12 بازیکن نیز در فرودگاه حضور داشتند اما نمونه تست دوم کرونای بازیکنان از سوی بیمارستان مسیح دانشوری مثبت اعلام شد.

**راستی آزمایی فقط برای تست‌های مثبت است؟

سعادتمند ادامه داد: در بالاترین مرجع یعنی بیمارستان مسیح دانشوری تست دادیم. یک مواقعی است که بازی سخت با سپاهان در اصفهان یا تراکتور در تبریز داریم اما در نهایت احترام به تیم پارس جنوبی جم که درگیر مسائل حاشیه‌ای است، باید بگویم اگر می‌خواستیم بازی نکنیم، هواپیمای چارتر نمی‌گرفتیم و هزینه نمی‌کردیم. در مرحله دوم تست بازیکنانی چون محمد دانشگر، مهدی قائدی، آرش رضاوند و یکی دو بازیکن دیگر مثبت شده است. من آنجا خودم خواستم که تیم به جم نرود، چون یک بازی فیزیکی در پیش داشتیم و سلامت دو تیم مهم‌تر است. دوستان در سازمان لیگ اصرار دارند که برحسب پروتکل‌ها راستی‌آزمایی شود. سؤال این است که این راستی‌آزمایی برای تست‌های منفی است یا مثبت؟ طی نامه‌ای به بهاروند اعلام کردیم که از همه بازیکنان باید تست گرفته شود نه بازیکنانی که فقط نمونه تست‌شان مثبت شده است.

**مستندات‌مان را به فیفا می‌فرستیم و کوتاه نمی‌آییم

مدیرعامل استقلال درباره احتمال رفتن پرونده دیدار پارس جنوبی و استقلال به کمیته انضباطی خاطرنشان کرد: شما زیرنویس شبکه خبر را دقت کنید. الان وضعیت طوری است که هر 9 دقیقه یک نفر جانش را از دست می‌دهد. وقتی شورای تأمین استان بوشهر می‌گوید وضعیت قرمز است، چه ضرروتی دارد که آنجا بازی کنیم؟ من خودم با فرماندار شهر جم آقای مهندس حسینی صحبت کردم و گفتم وقتی باید 40 کیلومتر از جم دور شویم تا درگیر کرونا نشویم، چرا اصرار برای بازی در جم داشته باشیم؟ ما از منافع باشگاه دفاع خواهیم کرد و شاید عزیزانی دلخور شوند اما مستنداتی داریم که قطعا برای دفاع از منافع استقلال به فیفا ارسال کرده و کوتاه نمی‌آییم.

**حجت نظری درباره پرسپولیس منظوری نداشت

سعادتمند درباره اظهارنظر حجت نظری عضو هیات مدیره استقلال علیه باشگاه پرسپولیس درباره جام اسنپی تاکید کرد:اجازه دهید درباره مسائل بزرگتر صحبت کنیم. همه باشگاه‌ها قابل احترام هستند. پرسپولیس یکی از باشگاه‌های بزرگ است و ایشان (نظری) منظوری نداشته است.

**با شفر و استراماچونی صحبت می‌کنیم

وی درباره مطالبات شفر و استراماچونی گفت: تصمیم باشگاه این است که با آنها صحبت کرده و در بحث اقاله موارد پیش‌بینی شده در شکایت و اعتراض به فیفا را کاهش دهیم.

**هیات مدیره در بحث فنی ورود نمی‌کند

مدیرعامل استقلال در رابطه با عدم نتیجه‌گیری تیم فوتبال استقلال در دو دیدار اخیر و اینکه آیا بحثی در این مورد در هیئت مدیره مطرح شد یا نه، گفت: هیئت مدیره خیلی در مسائل فنی ورود پیدا نمی‌کند. بیشتر دنبال منافع باشگاه در بخش مالی هستیم.

**سفر دیاباته با نظر کادرفنی بود

سعادتمند در خصوص اینکه چرا به دیاباته اجازه داده شد که به فرانسه برود که اکنون آمادگی نداشته باشد، گفت: فوتبالیست‌ها در برخی مواقع دوران اوج دارند و برخی مواقع مصدوم هستند. این مسئله به کادر فنی ارتباط دارد. ضمن اینکه دیاباته برای سفر به جم همراه تیم حضور داشت.

**میکروب وارد ریه شده، چطور تمرین کنند؟

وی درباره اینکه سازمان لیگ اعلام کرده بازیکنان کرونایی تمرینات خود را ادامه بدهند، گفت:‌ما تمرینات را تعطیل کرده‌ایم. سازمان لیگ چیزی در این زمینه به ما اعلام نکرده است. در بحث گرفتن تست، مسئله ریاضی نیست که بگویید دو دو تا، چهار تا می‌شود! وقتی میکروب وارد ریه می‌شود، ممکن است توسط تست PCR دیده نشود. راستی‌آزمایی سازمان لیگ به صلاح نیست و باید از همه بازیکنان و اعضای تیم تست گرفته شود. سلامت خانواده‌های بازیکنان برای ما مهم است.

**واکنش به میهمانی 50 نفره قائدی

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود مهدی قائدی مهاجم جوان استقلال میهمانی ترتیب داده که حدود 50 نفر در آن شرکت کرده بودند، گفت: این مسائل نه ثبت شده و نه کسی دیده است. با این صحبت‌ها، هوادار نگران می‌شود و بهتر است وارد حاشیه نشویم. ما باید وارد زیرساخت‌های بزرگ باشگاه شویم و بدانید اتفاقات خوبی قرار است برای باشگاه بیفتد. در این رابطه، نه چیزی شنیده‌ام، نه دیده‌ام نه اطلاعاتی دارم.

**12 نفر در استقلال کرونا گرفتند

سعادتمند درباره آمار دقیق کرونایی های استقلال اظهار کرد: 12 نفر از بازیکنان و اعضای تیم کرونا گرفته‌اند. پیش از شروع لیگ، طی نامه‌ای از سازمان لیگ خواستیم که به خاطر آسیب‌دیدگی‌های شدید بازیکنان بتوانیم از بازیکنان امید استفاده کنیم که پاسخی دریافت نشد اما اکنون که می‌بینند 12 نفر از تیم ما تست‌ کرونای‌شان مثبت شده است، می‌گویند از 5 بازیکن امید خود استفاده کنیم، پنج بازیکنی که 2 نفرشان در تیم ما کرونا گرفته‌اند.

**با کارگزار مشکلمان را حل می‌کنیم

سعادتمند در رابطه با بحث اختلاف با کارگزار قبلی باشگاه عنوان کرد: در حال اقاله بوده و حل می‌کنیم.

**حکم معاون حقوقی باشگاه را صادر کردیم

وی در پایان در واکنش به اظهارات مقدم، معاون حقوقی باشگاه که گفته بود به دلیل اینکه حکم او در باشگاه صادر نشده، از ماجرای پرونده شفر و استراماچونی بی‌خبر است، گفت: چنین چیزی نیست و حکم او را صادر کرده‌ایم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۱۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان