//
کدخبر: ۲۶۸۹۳۸ //

مهدی: ما مسئول کمیته برگزاری مسابقات هستیم و درباره تعطیلی لیگ در جای دیگری تصمیم گیری می شود

سرپرست کمیته مسابقات لیگ در خصوص درخواست برخی‌ باشگاه‌ها برای 3 بر صفر اعلام شدن نتیاج بازی‌های امشب گفت:به خواسته تمام عزیزان احترام می گذاریم اما ارکان قضائی فدراسیون بایددرباره چنین موضوعی تصمیم بگیرند.

مهدی: ما مسئول کمیته برگزاری مسابقات هستیم و درباره  تعطیلی لیگ در جای دیگری تصمیم گیری می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 سهیل مهدی در کنفرانس خبری امروز در خصوص مثبت شدن تست کرونای جمعی از بازیکنان استقلال و فولاد اظهار داشت: این مسائل پزشکی هستند و ما کمیته برگزاری مسابقات هستیم. در مورد بحث رویه برگزاری مسابقات اظهارنظر می‌کنیم. من در جریان تصمیمات گرفته شده قرار دارم و از قول همکارانم نقل قول می‌کنم. در سازمان‌های پزشکی حاکم در این قضیه و امیدوارم اشتباه نکرده باشند. به طور کلی آزمایشگاهی که مورد تأیید وزارت بهداشت باشند از جمله آزمایشگاه دکتر ناجی که قابل احترام هستن و مسیح دانشوری که در ایام شیوع کرونا خیلی هم زحمت کشیده و مسؤولان پزشکی آن و جای خسته نباشید دارد. هر جایی که مورد تأیید سازمان پزشکی کشور باشد و تست‌ها از آنجا بیاید برای ما قابل احترام است.

مهدی تصریح کرد: منتها روالی وجود دارد که اگر به تعداد مجاز لیست بازیکنان اضافه شود، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما موظف هستیم از باشگاه‌ها خواهش کنیم بلافاصله آن افراد یک مسیر تست مجدد و کنترل صحت تست‌های انجام شده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پشت سر بگذارند. برای همین مسیر و رویه‌ای که وجود دارد این است که عزیزانی که مبتلا می‌شوند در یک فاصله 24 ساعته دو مرتبه از آنها تست گرفته می‌شود و با تست‌های اولیه مطابقت داده می‌شود.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ اضافه کرد: کلیه تصمیمات نهایتا در مورد این قضیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازمان پزشکی ما و اگر تخلفی صورت گرفته باشد در ارکان قضایی فدراسیون مانند کمیته انضباطی رسیدگی و رأی نهایی صادر می‌شود.

وی در مورد این که سرپرست تیم استقلال عنوان کرده باشگاه استقلال الگویی برای سایر تیم‌ها است، عنوان کرد: در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی علاوه بر باشگاه استقلال خیلی از باشگاه‌های ما کمک کردند و از آنها ممنون هستیم. به هر حال رعایت پروتکل مورد جدیدی در کلیه اصناف کشور است و کم و بیش اجرا می‌شود، اما یکی از جاهایی که خیلی خوب اجرا می‌شود به نسبت دستورالعمل‌هایی از جانب وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده، جامعه فوتبال است. سعید رمضانی، دکتر ستوده و دکتر نوروزی و کلیه ارکان باشگاه استقلال زحمات زیادی می‌کشند. بارها کنترل‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته‌اند.

وی تاکید کرد: علاوه بر باشگاه استقلال می‌توانم از باشگاه فولاد خوزستان، فولاد مبارکه سپاهان، پرسپولیس، تراکتور، نساجی و شهر خودرو و... نام ببرم. خیلی کمک ما کردند و تست‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دادند. اگر هم کاستی‌هایی بوده از طریق سفیران و افسران سلامت که در فدراسیون پزشکی ورزشی یا ستاد مقابله با کرونا در ورزش و سازمان پزشکی سازمان لیگ ایفمارک و کمیته پزشکی فدراسیون همگی بر این قضیه نظارت دارند و مواردی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که اگر از قلم افتاده باشد و یا جا مانده باشد و یا باشگاهی ناخواسته از آن عدول کرده، اصلاح می‌کنند. قاعدتا تذکرات و مکاتبات لازم صورت می‌گیرد، روزی نیست که تذکری به باشگاهی نداشته باشیم. سعی می‌کنیم همین طور که همه گفتند زندگی کردن با این ویروس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یاد بگیریم تا در فصل آینده خالی از اشکال بتوانیم مسابقات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار کنیم.

مهدی درباره ورود کمیته انضباطی به بحث برگزاری دیدار پارس جم با استقلال و بیانیه باشگاه پارس جم مبنی بر کناره گیری از رقابت ها در صورت حاضر نشدن استقلال در زمین گفت: اگر به هر دلیل موجه یا غیر موجهی، یک تیم فارغ از بحث کرونا در زمین حاضر نشود طبق قانون باید گزارش های لازم توسط ناظر بازی، داوران و هیئت فوتبال میزبان تهیه شده و تبدیل به یک پرونده شود. اگر دلایل خاصی مانند کرونا هم وجود داشته باشد، اظهارات باشگاه هم ثبت می شود و تمام این موارد برای تصمیم گیری از سازمان لیگ خارج شده و برای رسیدگی تقدیم ارکان قضائی فدراسیون می شود.

مهدی ادامه داد: باید نتایج تست های مجددی که من گفتم هم گرفته و به پرونده اضافه شود. تمام این موارد مانند ۳ بر صفر اعلام شدن بازی در ارکان قضائی فدراسیون بررسی می شود. اگر یک تیم در زمین حاضر نشود، آن بازی را نگه می داریم تا کمیته انضباطی درباره آن رای بدهد. 

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: اگر نتایج تست های جدید به شکلی باشد که یک تیم به قرنطینه برود، تمام بازی های آن تیم تا زمان برگشت شرایط  تیم به بازی ها به تعویق می افتد. البته سایر تیم ها باید بازی های خود را برگزار کنند.

وی درباره زمان تست راستی آزمایی بازیکنان فولاد و استقلال توضیح داد:  فدراسیون پزشکی ورزشی و کمیته پزشکی سازمان لیگ با باشگاه ها تماس گرفته و از آنها می خواهند تا در محل مشخصی تست بدهند. شاید هم نماینده آنها به محلی که مدنظر باشگاه ها است بروند و در این محل تست بگیرند. نمی خواهیم در این وضعیت به تیمی سخت گیری کنیم و به هر شکلی تیم ها راحت باشند، عمل می کنیم.

مهدی درباره ادعای باشگاه فولاد مبنی بر راه ندادن بازیکنان این تیم به هتل در قائمشهر گفت: من هم شنیده ام فولاد چنین مشکلاتی داشته است. امیدوارم همه همکاری کنند تا این مشکلات کمتر شود.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره درخواست مدیرعامل باشگاه نساجی برای ۳ بر صفر اعلام شدن دیدار این تیم با فولاد اظهار داشت: ما به خواسته تمام عزیزان احترام می گذاریم اما باید ارکان قضائی فدراسیون درباره چنین موضوعی تصمیم بگیرند. ما به عنوان سازمان تصمیم گیرنده مسابقات تصمیم گیرنده نیستیم.

مهدی درباره ادعای سرپرست تیم فولاد مبنی بر اینکه در صورت اصرار سازمان لیگ به برگزاری بازی این تیم با بازیکنان کرونایی به مصاف نساجی می رود، گفت: اجازه بدهید پاسخگوی چالش های رسانه ای نباشم.همه چیز رسمی و در قالب مکاتباتی که با ما انجام می شود، برخورد می کنیم و در خدمت باشگاه ها هستیم. اگر آنها درخواست رسمی داشته باشند ما هم رسمی جواب می دهیم. 

وی درباره احتمال تعطیلی لیگ برتر گفت: ما مسئول کمیته برگزاری مسابقات هستیم و درباره  تعطیلی لیگ در سازمان و جای دیگری تصمیم گیری می شود. قبل از عید وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی بازی ها را اعلام کرد، ما هم تابع تصمیم های بهداشتی بودیم. باید هیئت رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ برای تعطیلی مسابقات به نتیجه برسند و تا آن زمان ما به عنوان سازمان برگزاری مسابقات موظف هستیم بازی ها را برگزار کنیم.

مهدی در پاسخ به ابن سوال آیا ستاد مقابله با کرونا مجوز برگزاری دیدار استقلال با فولاد را در اهواز صادر کرده بود یا خیر، گفت: بله،چنین مجوری در اختیار ما قرار گرفت.

مهدی درباره ضمانت نامه سازمان لیگ برای اجرای پروتکل های بهداشتی گفت: ما دستورالعمل اجرایی برگزاری بازی ها را مدون کرده ایم اما برای انجام شدن یا نشدن این پروتکل ها باید مانند هر بحث دیگری که جامعه وجود دارد، آموزش های لازم هم داده شود.اگر یادتان باشد تا قبل از جرائم رانندگی کسی کمربند ایمنی نمی‌بست ولی آنها شدیدا موضوع را پیگیری کردند و الان شاهد هستیم که همه کمربند ایمنی را می‌بیندیم. از وقتی که گفتند از پل عابر عبور کنیم خیلی ها رعایت می‌کنند. حرف شما درست است،شاید خیلی از مواردی که در پروتکل‌ها خواستار اجرایش بودیم در خیلی از شهرها رعایت نشد.

وی تاکید کرد: این موضوع را افسران سلامت که در ورزشگاه‌ها حضور دارند در قالب چک لیست یادداشت کرده و سپس در قالب یک گزارش به ما ارائه می‌کنند.ما این را به باشگاه ابلاغ می‌کنیم و ممطمئن باشید این موارد حد و سقفی دارد که اگر یک باشگاه از آن عبور کند باشگاه مربوطه باید به ما پاسخگو باشد.

مهدی در خصوص اینکه بازیکنان استقلال بارها و بارها در عکس‌های دسته جمعی و شادی های بعد از گل شرکت کرده گفت: تمام این مسائل لحاظ می‌شود. شما هیچ مسابقه‌ای را در لیگ ندیدیم که افسران سلامت حتی یک تذکر در آن به ما ارائه نکرده باشند.رعایت پروتکل را ما صد در صد نداشتیم، اگرچه خیلی خوب اجرا شده اما تمام و کمال نیست. در جامعه خیلی نظرات را شنیدیم، خیلی‌ها می‌گویند چقدر خوب شد که مسابقات ادامه پیدا کرد.باید قضاوت را به جامعه بسپاریم، حرف شما هم درست است که چه الزامی است که بازی‌ها برگزار شود اما از طرف مقابل خیلی‌ها هم می‌گویند کار خوبی صورت گرفت که مسابقات ادامه پیدا کرد.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ تاکید کرد: من در مقام تصمیم گیری نیستم و فقط مسئول برگزاری بازی‌ها هستم و نظر من نقشی را ایفا نمی‌کند که بازی‌ها تعطیل شود یا نشود.

وی در خصوص اینکه یکی از مقامات مسئول ستاد مبارزه با کرونا در ورزش عنوان کرده مسابقات لیگ برتر حتما یک هفته تعطیل خواهد شد گفت:اگر اینطور بود ما تابع تصمیم آنها بودیم. مگر در اسفند ماه این ستاد تصمیم نگرفت که بازی‌ها لغو شود؟ مگر بازی ها به تعویق نیفتاد؟ما تابع تصمیم مسئولان بهداشت کشور هستیم و اگر آنها اعلام کنند مثلا طرح ترافیک از امروز جاری است آیا کسی می‌تواند از این قضیه عدول کند؟ اگر بگویند مجددا آرایشگاه‌ها به شرایط اولیه برگردد آیا کسی می‌تواند شرایط را نپذیرد؟ما هم مثل کلیه سازمان‌ها هستیم و فراتر از تصمیمات بهداشتی کشور هستیم چون فیفا این دستور را داده است. آنها گفته‌اند شما تابع تصمیمات وزارت بهداشت کشور خود باشید.

مهدی در پاسخ به این سوال که دکتر نمکی عنوان کرده بود مبادا در دقیقه 90 گل بخوریم، گفت: اجازه بدهید من این موضوع را قضاوت نکنم چون مصاحبه مربوط به شخص دیگری است.

وی در خصوص اینکه اگر استقلال و فولاد نتوانند شرایط عادی را طی کنند گفت: اجازه بدهید اول نتایج تست‌ها چه می‌شود بعد در مورد تقویم بازی‌ها صحبت خواهیم کرد. من نمی‌توانم فورا در مورد 2-3 هفته اتی مسابقات فکر کنم و جواب بدهم.16 تیم در لیگ حضور دارند و همکاران من بعد از بررسی همه چیز را منتشر خواهند کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۹۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان