//
کدخبر: ۲۶۷۶۵۳ //

استقلال؛ زخمی سوتِ داوران!

دیدار استقلال و فولاد یادآور اتفاقات تلخ دیدار‌های گذشته در طول این فصل بود تا یکی دیگر از شب‌های تلخ و سیاه را برای اعضای تیم و هواداران میلیونی استقلال رقم بزند.

استقلال؛ زخمی سوتِ داوران!
به گزارش فرتاک نیوز،

شاید امروز روح و روان بازیکنان و مربیان استقلال بیش از تن خسته‌شان زخمی اتفاقاتی است که در جریان دیدار تیم‌شان روبه‌روی فولاد خوزستان رخ داد!

سوت‌هایی که به زعم مردان استقلال، تیم آبی‌پوش تهرانی را در غربت سلاخی کرد و علاوه بر شیرازه تیم، مهم‌ترین ۳ امتیاز باقی مانده تا پایان راه لیگ نوزدهم را از چنگ‌شان درآورد تا استقلال بخت اندک خود برای دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ نوزدهم را به مراتب کمتر از قبل ببیند.

سیدمهدی سیدعلی داوری که با لبخندهایش کارت‌های قرمزش را به رخ بازیکنان استقلال و سرمربی‌شان می‌کشید. دیدار استقلال و فولاد یادآور اتفاقات تلخ دیدار‌های گذشته در طول این فصل بود تا یکی دیگر از شب‌های تلخ و سیاه را برای اعضای تیم و هواداران میلیونی استقلال رقم بزند.

۱- فولاد خوزستان (علیرضا فغانی)

هفتم شهریور ۱۳۹۸ تیم استقلال در تهران میزبان تیم فولاد خوزستان بود! تیمی که بازی اولش را در تبریز باخته بود در نخستین دیدار خانگی اش با آندره‌آ استراماچونی یک بر صفر از تیم جواد نکونام پیش بود. فرشید اسماعیلی استقلال را در دقیقه ۵۰ با یک ضربه سر از حریف خوزستانی پیش انداخته بود. داور بازی علیرضا فغانی بود که کم‌کم برای مهاجرت به استرالیا مهیا می‌شد.

او در دقیقه ۸۸ با نشان دادن پنج انگشت دستش به داور چهارم اعلام کرد بازی ۵ دقیقه وقت تلف شده دارد. استقلال یک بر صفر را تا همان دقیقه حفظ کرد و در حالی که منتظر شنیدن صدای سوت داور بود تا اولین پیروزی اش در فصل جدید را جشن بگیرد ولی داور اجازه ادامه بازی داد و امیرحسین باقرپور روی آخرین ارسال بازی و بی‌نظمی دفاع استقلال موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند! تا آب سردی روی تن استقلالی‌ها ریخته شود! ۳ امتیازی که استقلالی‌ها معتقد بودند داور آن را با یک امتیاز عوضش کرد!

استقلال؛ زخمی سوتِ داوران!

۲- نفت مسجد سلیمان (محمدرضا اکبریان)

اخراج بی‌دلیل فرشید اسماعیلی و پنالتی دیده نشده روی شیخ دیاباته از اتفاقات مهم داوری در آن بازی بود که در نهایت با نتیجه یک- یک به پایان رسید. استقلال در دقیقه ۱۷ با بغل پای نرم مهدی قایدی یک بر صفر از نفت مسجد سلیمان پیش افتاد. ۶ دقیقه بعد شیخ دیاباته درون محوطه جریمه نفت با خطا متوقف شد ولی محمدرضا اکبریان اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد! خطایی که همان شب تمام کارشناسان داوری رأی به پنالتی بودنش دادند. گر چه دقایقی بعد دیاباته را هم زدند و از زمین بیرون رفت و مصدوم شد.

بازی در دقیقه ۷۰، یک- یک شد، اما تیم استراماچونی به آب و آتش می‌زد تا گل دوم را بزند که در دقیقه ۸۷ محمدرضا اکبریان داور بازی با نشان دادن کارت زرد دوم به فرشید اسماعیلی شماره ۸ استقلال را از زمین اخراج کرد! خطایی که باز همه کارشناسان معتقد بودند فرشید مستحق دریافت کارت زرد در آن صحنه نبوده است! کارت قرمزی که اسماعیلی را از دیدار شهرآورد (هفته چهارم) محروم کرد! استقلال ۳ امتیاز را در دیدار با نفت از دست داد و در شهرآورد هم در نبود یکی از مهره‌های اصلی اش باخت!

استقلال؛ زخمی سوتِ داوران!

۳- سپاهان (محمدحسین زاهدی‌فر)

نهم آذرماه سال گذشته هم یکی از شب‌های عجیب داوری در فوتبال ایران بود. کمتر فوتبالی‌ای است که آبشار کی‌روش استنلی درون محوطه جریمه تیمش را ندیده باشد؛ جایی که روی بازیکن استقلال به هوا بلند شد و با دست جلوی چشم داور وسط، کمک خط نگهدار و داور پشت دروازه توپ را به بیرون از محوطه برگرداند ولی زاهدی‌فر دستور به ادامه بازی داد!

چهره استراماچونی در آن صحنه دیدنی‌ترین سوژه میدان برای عکاسان حاضر در ورزشگاه نقش جهان بود! شبی که استقلال باز هم ۳ امتیاز را با یک امتیاز (۲-۲) عوض کرد و باز هم در این روز‌ها که به آن امتیازاتش نیاز مبرم داشت باید حسرت اشتباهات داوری را بخورد. زاهدی‌فر پس از آن دیدار چندین هفته قضاوت لیگ برتری نداشت، چون همه داوران و کارشناسان رأی به محرز بودن خطای دست کی‌روش استنلی داده بودند!

استقلال؛ زخمی سوتِ داوران!

ناگفته نماند؛ مشکلات داوری این فصل استقلال به این سه، چهار مورد محدود نمی‌شود، اما استقلالی‌ها برای چندمین بار طی این فصل بابت اتفاقات داوری بازی برگشت با فولاد هم معترض هستند و با ارسال شکایت رسمی به کمیته داوران حتی پنج‌شنبه شب تهدید به کناره گیری از لیگ برتر کردند!

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۶۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان