//
کدخبر: ۲۶۶۴۵۱ //

وعده ای که در انبوه مشکلات گم شد؛ خبری از VAR نیست

فدراسیون فوتبال ایران در روزهای پردردسر و شلوغی که شاید در تاریخش بی نظیر باشد یادش رفت که وعده داده بود بازی ها را با تجهیزات کمک داور ویدیوئی (VAR) برگزار کند.

وعده ای که در انبوه مشکلات گم شد؛ خبری از VAR نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

فدراسیون فوتبال ایران آنقدر مشکلات بزرگ اساسی دارد که فرصت فکر کردن به بسیاری از برنامه هایی که باید انجام می شد را ندارد.

نیازی نیست راه دور برویم در خیلی از کشورهای همسایه و نزدیک ، تعطیلات حاصل از شیوع ویروس کرونا فرصت طلایی برای برطرف کردن برخی نقص ها و اضافه کردن امکانات به فوتبالشان شد. قطری ها یک ورزشگاه فوق مجهز را افتتاح کردند، امارات در حال تجهیز ورزشگاه هایش به سیستم خنک کننده و بازسازی آن ها است و لیگ عربستان در آغاز مجدد مسابقات قرار است از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده کند. اما تعطیلاتی که می توانست بهترین زمان برای بازسازی و تجهیز و رفع نقصان ها باشد تا کنون صرف چالش هایی شده که هنوز حل نشده به نظر می رسند.

بی شک یکی از مهمترین مسایلی که از یاد رفته استفاده از کمک داور ویدئویی است. مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون پیش از فصل و در روزهایی که مسابقات به خاطر استانداردسازی! ورزشگاه ها به تعویق افتاده بود بارها از تلاش برای استفاده از VAR در فوتبال ایران خبر داد.

حتی این سیستم که گفته می شد توسط یک شرکت ایرانی تولید شده در مراسمی توسط علیرضا فغانی که آن زمان هنوز در فوتبال ایران سوت می زد تست شد. بعد از آن اعلام شد که VAR را ابتدا به صورت آفلاین تست می کنند و با رفع ایرادات به صورت کامل مورد استفاده قرار می گیرد. آخرین موضوع طرح استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در نیم فصل دوم بود اما این اتفاق رخ نداد و با وجود اینکه پرونده VAR فعلا از دسترس کاملا خارج شده به نظر فصل بعد هم خبری از آن نخواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۴۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان