//
کدخبر: ۲۶۵۵۵۰ //

بازی خطرناک چند تیم لیگ برتری با فوتبال ایران/ بهانه و مشکل‌تراشی با ارسال نامه به فیفا و AFC

چند تیم لیگ برتری در اقدامی عجیب به دنبال تهیه نامه‌ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هستند تا آنها را برای برگزاری لیگ تحت فشار قرار دهند.

 بازی خطرناک چند تیم لیگ برتری با فوتبال ایران/ بهانه و مشکل‌تراشی با ارسال نامه به فیفا و AFC

به گزارش فرتاک نیوز، لیگ برتر فوتبال کم کم به تاریخ آغاز مجدد خود در دوران پسا کرونا نزدیک می‌شود، موضوعی که به هیچ وجه باب میل چند باشگاه نیست و تلاش مدیران این باشگاه‌ها برای به تعطیلی کشاندن مسابقات همچنان و با تمام توان ادامه دارد. از مصاحبه‌های پی در پی مدیران، بازیکنان و کادرفنی باشگاه‌ها گرفته، تا نوشتن نامه به وزیر ورزش، همه و همه از جمله اقداماتی است که از چند ماه پیش از سوی برخی مدیران باشگاه‌های لیگ برتری آغاز شده و البته تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.

اکنون و در فاصله 10 روز مانده به شروع مسابقات،‌ زمزمه اقدامی عجیب از سوی برخی باشگاه‌های لیگ برتری به گوش‌ می‌رسد که می‌تواند فوتبال ایران را وارد چالشی جدید و سخت کند. ماجرا از این قرار است که چند باشگاه لیگ برتری که بارها مخالفت خود با شروع لیگ را اعلام کرده‌اند، قصد دارند این‌بار با تهیه طوماری اعتراض خود را به صورت رسمی به فیفا و AFC اعلام کنند. در این طومار که تاکنون به امضای مدیران، کادرفنی و بازیکنان چند باشگاه رسیده است، به ناتوانی باشگاه‌های ایرانی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره و تأکید شده که فدراسیون فوتبال ایران باید برای سلامت بازیکنان لیگ ضمانت بدهد!

نکارش و ارسال این نامه که در گذشته هم از سوی محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور به آن اشاره شده بود،‌ اکنون جدی‌تر از قبل در حال انجام است و چندین باشگاه هم پای آن را امضا کرده‌اند. این نامه که به نوعی به ناتوانی باشگاه‌های ایرانی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره می‌کند، در صورت ارسال به فیفا و AFC به نوعی سنگ آخر مخالفان در راه ادامه لیگ به شمار می‌رود، هرچند مراجع بین‌المللی در مسائل داخلی فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کنند.

در شرایطی که ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به عنوان مرجع صدور مجوز شروع فعالیت‌های حرفه‌ای در کشور از چند وقت پیش مجوز آغاز تمرینات تیم‌ها را صادر کرده و فوتبال نیز در بسیاری از کشورهای دنیا از سر گرفته شده،‌ بحث تضمین سلامت بازیکنان، اظهار نظری عجیب است که فقط از سوی چند باشگاه ایرانی به آن دامن زده می‌شود.

نکته دیگر اینکه تقریباً تمام باشگاه‌هایی که پای این طومار را امضا کرده‌اند، تمرینات خود را آغاز و حتی دیدار تدارکاتی نیز برگزار کرده‌اند و به نظر می‌رسد تهیه طومار اینچنینی و مشکل‌تراشی در شروع دوباره لیگ، بیشتر بهانه‌ای برای تحت فشار قرار دادن سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و راضی نگه داشتن طرفداران‌شان است.

این بازی خطرناک از سوی برخی تیم‌ها به معنی کشیده شدن هر موضوع داخلی فوتبال ایران به نهادهای بین‌المللی است که قطعاً اتفاق خوشایندی نیست. در شرایطی که فوتبال ایران این روزها با چالش اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات مواجه است، برخی تلاش می‌کنند بر سر هر موضوعی پای نهادهای بین‌المللی را باز کنند. تضمینی که برخی تیم‌ها خواهان آن هستند باید مدنظر خودشان باشد چرا که آنها به عنوان تیم میزبان باید پروتکل‌ها را رعایت کنند. البته در فوتبالی که برخی تیم‌ها دستکش یک‌بار مصرف که یک بسته صد تایی آن 5 هزار تومان است، را از فدراسیون فوتبال درخواست می‌کنند، چنین کارهایی هم دور از انتظار نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۵۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان