//
کدخبر: ۲۶۴۸۱۸ //

بیش از ۷۰ درصد تست کرونای تیم‌های دسته اولی منفی شده است؛

محمودزاده: اطلاعات بهداشتی تیم های لیگ یکی در گروه واتساپی کنترل می شود

بیش از ۷۰ درصد تست کرونای تیم‌های دسته اولی منفی شده است؛
به گزارش فرتاک نیوز،

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال گفت : قرار شد گروهی در نرم‌افزار واتساپ برای پزشکان 18 تیم دسته اولی تشکیل شود تا اطلاعات به صورت لحظه به لحظه با مسئولان بهداشتی، فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مبارزه با کرونا مبادله شود و اگر نقصی در رعایت پروتکل‌ها وجود دارد، برطرف شود.

 

فریبرز محمودزاده درباره وضعیت تست‌های کرونا در تیم‌های لیگ دسته اول فوتبال اظهار داشت: هر چند روز یک بار با باشگاه‌ها در تماس هستیم و نتایجی که درباره تست‌های کرونای این تیم‌ها اعلام شد، حداقل مربوط به دو هفته قبل است. پس از هماهنگی سهیل مهدی با مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی برای حضور نمایندگان آنها در تمرینات تیم‌های لیگ یکی، این امر تسریع شد و در این خصوص باید از این فدراسیون تشکر کنیم.

 

وی در ادامه افزود: تیم‌های دسته اولی، تمرینات خود را زیر نظر پزشکان خود و با رعایت پروتکل‌های پزشکی آغاز کردند و نماینده‌های هیئت پزشکی استان‌ها که نماینده تام‌الاختیار فدراسیون پزشکی ورزشی هستند، در تمرینات تیم‌ها حاضر شدند. همچنین قرار شد گروهی در نرم‌افزار واتساپ برای پزشکان 18 تیم دسته اولی تشکیل شود تا اطلاعات به صورت لحظه به لحظه با مسئولان بهداشتی، فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مبارزه با کرونا مبادله شود و اگر نقصی در رعایت پروتکل‌ها وجود دارد، برطرف شود.

 

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال با بیان اینکه تیم‌ها با هیئت‌های پزشکی استان‌های خود در ارتباط هستند گفت: باشگاه‌ها تست‌های اعضای تیم خود را به این هیئت‌ها ارسال کردند که در روزهای آینده، جواب‌های تست دوم کرونا به باشگاه‌ها فرستاده خواهد شد. تیم‌ها تلاش می‌کنند کارهای خود را با تمام ظرفیت‌های بهداشتی و پزشکی پیش ببرند.

 

محمودزاده با اشاره به تغییر نتایج تست‌های برخی تیم‌های دسته اولی تصریح کرد: تست بسیاری از بازیکنان تیم‌های لیگ برتری ابتدا مثبت اعلام شد که پس از تست PCR، نتیجه آن منفی شد. این شرایط را در لیگ دسته اول هم داشتیم و مطابق رصد ما، تست 70 تا 80 درصد تیم‌ها منفی شده است. برخی از نتایج هم مثبت بود که در تست دوم، منتظر پاسخ هستند. آزمایش‌ها تا آخر هفته به ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی ارسال خواهد شد.

با هماهنگی هیئت پزشکی استان‌ها پیش‌بینی می‌کنیم لیگ یک نیز مانند لیگ برتر، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فاز تمرین و مسابقات آغاز شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۸۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان