//
کدخبر: ۲۶۳۸۲۲ //

اعتراض نمادین مهاجم بوروسیا مونشن‌گلادباخ به نژادپرستی دولت ترامپ

مهاجم فرانسوی تیم فوتبال بوروسیا مونشن‌گلادباخ در بازی عصر امروز این تیم حرکتی نمادین در اعتراض به نژادپرستی در آمریکا انجام داد.

اعتراض نمادین مهاجم بوروسیا مونشن‌گلادباخ به نژادپرستی دولت ترامپ
به گزارش فرتاک نیوز،

 تیم‌های فوتبال بوروسیا مونشن‌گلادباخ و یونیون برلین از ساعت 18 امروز (یکشنبه) در چارچوب هفته بیست‌ونهم بوندس‌لیگای آلمان در ورزشگاه بوروسیا پارک به مصاف هم رفته‌اند که این بازی تا دقیقه 75 با برتری 3 بر یک مونشن‌گلادباخ در جریان است.

مارکوس توران، مهاجم فرانسوی بوروسیا مونشن‌گلادباخ و پسر 22 ساله لیلیان تورانِ سرشناس که گل‌های دوم و سوم تیم میزبان را در دقایق 41 و 59 به ثمر رساند، پس از به ثمر رساندن گل اول خود، شادی گل خود را با زانو زدن نمادین روی زمین انجام داد تا به نوعی اعتراضش به کشته شدن یک شهروند سیاهپوست در ایالات متحده توسط پلیس آمریکا را نشان دهد. حرکت نمادین زانو زدن یک اعتراض به حقوق مدنی است که در سال 2016 توسط کالین کپرنیک، بازیکن فوتبال آمریکایی آغاز شد.

بوندس‌لیگا آلمان , تیم فوتبال مونشن گلادباخ آلمان ,

ورزشکاران مختلف در روزهای اخیر به شیوه‌های مختلف همبستگی و اعتراض خود به قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی که دوشنبه هفته گذشته توسط پلیس این کشور کشته شد، نشان داده‌اند. این شهروند آمریکایی پس از اینکه توسط پلیس این کشور بازداشت شد، به خاطر فشاری که به مدت هشت دقیقه توسط زانوی یک افسر پلیس به نام درک چائووین 44 ساله به گلویش آمد، جان خود را در شهر مینئاپولیس واقع در ایالت مینه‌سوتا از دست داد.

این اتفاق معترضین آمریکایی را به خیابان‌های  سراسر ایالات متحده کشانده و در 30 شهر درگیری‌ها به حدی بوده که نیروهای نظامی آمریکا به دستور دونالدو ترامپ برای سرکوب معترضین به خیابا‌ن‌ها آمده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۸۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان