//
کدخبر: ۲۶۲۰۷۷ //

درست دفاع کنیم، پرونده ویلوتمس را می بریم

محمود شیعی می گوید امیدوار است پیش نویس اساسنامه ارسالی به فیفا بدون تغییرات آنچنانی مورد قبول قرار بگیرد.

درست دفاع کنیم، پرونده ویلوتمس را می بریم
به گزارش فرتاک نیوز،

 فدراسیون فوتبال این روز‌ها با چالش‌های مختلفی مانند اصلاح اساسنامه، برگزاری مجمع انتخاباتی، شکایت مارک ویلموتس و مسائلی از این دست مواجه است. در همین راستا محمود شیعی، یکی از اعضای تاثیرگذار هیئت رئیسه فدراسیون در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران شرکت کرده که این مصاحبه را در ادامه می خوانید.

برای مسائل روز نظیر اساسنامه به فدراسیون آمده ام
اولین سوال از شیعی در رابطه با جلسه امروزش با سایر اعضای هیئت مدیره بود که او اینطور توضیح داد: « درباره پیگیری برخی مسائل روز فدراسیون مانند اصلاح اساسنامه به فدراسیون آمدم. البته قبل از آن هم دیداری با حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون در سازمان لیگ داشتم. صحبت‌های روزمره درباره فوتبال انجام شد.»

برای اساسنامه منتظر نظر فیفا هستیم
از شیعی پرسیده شد که فرآیند اصلاح اساسنامه در چه مرحله ای قرار دارد که او گفت: « در جلسه هفته قبل هیئت رئیسه فدراسیون درباره اساسنامه بحث شد و آنچه از سوی مهدی نبی، دبیر کل محترم فدراسیون جمع بندی شد، برای فیفا ارسال شده است. حالا هم منتظر هستیم نقطه نظرات فیفا برای ما ارسال شود و بار دیگر جمع بندی‌های لازم را با اعضای مجمع، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و اصحاب نظر داشته باشیم و کار را نهایی کنیم.»

امیدواریم پیش نویس با کمترین تغییر قبول شود
شیعی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان امیدوار بود فیفا در همان گام اول پیش نویس اساسنامه را تایید کند و سپس اقدام‌های لازم برای برگزاری مجمع تصویب اساسنامه و مجمع انتخاباتی فدراسیون انجام شود، بیان کرد:«  فکر می‌کنم در پیش نویس اساسنامه خواسته‌های فیفا خیلی مدنظر قرار گرفته و دیده شده است. بسیار امیدوار هستیم این پیش نویس با کمترین ایراد از سوی فیفا به فدراسیون بازگردد. اگر هم فیفا نقطه نظر خاصی داشته باشد، بار دیگر اعضای هیئت رئیسه تشکیل جلسه داده و درباره آن بحث می‌کنند. البته احمدرضا براتی و همکاران او در کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون برای تدوین پیش نویس جمع بندی خوبی از نقطه نظرات کارشناسان ایرانی، مقررات داخلی و موارد مدنطر فیفا داشته اند. امیدوارم با کمترین رفت و آمد این پیش نویس نهایی شود و بتوانیم در خدمت مجمع باشیم.»

نبی در این مقطع به فوتبال ما کمک می کند
مدیرعامل سابق باشگاه پیکان در رابطه با ارزیابی اش درباره فعالیت‌های مهدی محمدنبی برای سامان دادن به وضعیت فدراسیون پس از انتخاب او به عنوان دبیرکل اینطور واکنش نشان داد و اضافه کرد: « نبی فرد با تجربه‌ای است که به اصطلاح سالیان متمادی دبیرکل فدراسیون بوده و زوایای مختلف را می‌شناسد. او روی قوانین مملکتی اشراف کامل دارد و فردی است که حضورش در فدراسیون در این مقطع به فوتبال ما کمک می‌کند. امیدواریم با برنامه ریزی‌هایی که نبی در فدراسیون انجام می‌دهد، بتوانیم بیشتر از ظرفیت او استفاده کنیم.»

مازیار ناظمی، مدیرکل سابق روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان پس از جدایی کارلوس کی روش با مطرح کردن نام مربیانی مانند زین الدین زیدان، ژوزه مورینیو و یورگن کلینزمن به عنوان گزینه‌هایی که در صف مذاکره برای برعهده گرفتن سرمربی تیم ملی هستند جنجال ساز شد، اما به نظر می‌رسد برخلاف ادعای او با انتخاب مارک ویلموتس و شکایتی که او برای اخذ غرامت ۶ میلیون یورویی از فدراسیون مطرح کرد، فوتبال ایران به غروب خود نزدیک‌تر شده است. عضو هیئت رئیسه فدراسیون در واکنش به این موضوع اینطور پاسخ داد:« درباره پرونده مارک ویلموتس هیچ چیز قطعی نیست و باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد. پس از آن می‌توانیم درباره مسائل رخ داده و اینکه چرا به اینجا رسیدیم بهتر اظهار نظر کنیم.»

ادعای ویلموتس در مورد کلاهبرداری فدراسیون درست نیست
شیعی در واکنش به سوال بعدی و این موضوع که ویلموتس فدراسیون فوتبال ایران را به کلاهبرداری متهم کرده و در شکایت خود به فیفا گفته، فدراسیون ایران برخلاف توافق‌هایی که در بروکسل انجام شده برخی بند‌ها را بدون اطلاع او در قرارداد کرده است، گفت:«  من بعید می‌دانم این ادعا صحت داشته باشد. چراکه چارچوب قرارداد از لحاظ حقوقی مشخص است و اگر به واقع این بحث‌ها صحت دارد، باید از سوی تیم حقوقی ما پیگیری شود. بعید می‌دانم ادعای ویلموتس مستند باشد چراکه به هرحال او و فدراسیون برای امضای قرارداد، تیم حقوقی داشته اند و با جمع بندی موارد مختلف به جمع بندی رسیده اند.»

دو وکیل ایرانی و یک سوئیسی از پرونده ما دفاع می کنند
از شیعی پرسیده شد که آیا می توان امیدوار بود فدراسیون فوتبال برنده پرونده دعوی با ویلموتس باشد که او در این زمینه اظهار داشت:« طبق صحبتی که با دوستان داشته ام ۲ نفر از وکلای ما (رضا شاه منصوری و علی ملیح زاده) هم در این پرونده کنار وکیل سوئیسی هستند و هماهنگ موارد مختلف را پیش می‌برند. اینگونه نیست که او به تنهایی کاری انجام بدهد بلکه وکلای ایرانی هم در مسائل حقوقی تبحر دارند و جمع بندی‌های لازم را انجام می‌دهند. در کل اعضای تیم حقوقی ما در کنار هم بحث‌های پرونده را پیش برده و لوایح را ارائه می‌کنند.»

اگر دفاع خوبی داشته باشیم، پرونده ویلموتس را می بریم
سوال بعدی از شیعی درباره پیش بینی اش از نتیجه پرونده سرمربی بلژیکی سابق ایران بود و او گفت:«  طبق آنچه من از بند‌های قرارداد ویلموتس دیده ام، اگر دفاع خوبی در این پرونده داشته باشیم مشکلی برای ما پیش نمی‌آید.»

خیلی ها هم بودند که کی روش را دوست نداشتند
سوال پایانی از عضو هیئت رئیسه فدراسیون این بود که کارلوس کی روش در جدید‌ترین مصاحبه اش اعلام کرده برای ایران و بازیکنان فوتبال ایران ابراز دلتنگی کرده و آیا این حس در او نیز وجود دارد یا خیر که شیعی عنوان کرد: « خیلی‌ها کی روش را دوست داشته و برخی‌ها هم او را دوست نداشتند.»

من آن وسط هستم
آخرین سوال با توجه به حرف های اسلامیان در آخرین مصاحبه اش که گفته بود تعداد اندکی مخالف کی روش بودند، جالب توجه است و شیعی در پاسخ به این سوال که خودش را در میان کدام دسته می داند، اینطور واکنش نشان داد:« من آن وسط هستم (باخنده).»

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۰۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان