//
کدخبر: ۲۶۱۴۳۷ //

اعلام سهمیه کشورهای آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا

روزنامه الرایه قطر در شماره امروز خود به تشریح رده‌بندى لیگ‌هاى کشورهاى آسیایى و سهمیه کشورها در مسابقات سال ۲۰۲۱ لیگ قهرمان پرداخت.

اعلام سهمیه کشورهای آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا
به گزارش فرتاک نیوز،

در این گزارش آمده است: با وجود شیوع بحران کرونا در جهان، کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه توسعه رقابت‌هاى لیگ قهرمانان و برگزارى این مسابقات با حضور 40 تیم را دنبال مى‌کند.

این تصمیم در جلسه 27 اکتبر گذشته کمیته اجرایى در ویتنام اتخاذ شده است.

الرایه پیش از این هم اعلام کرده بود که قطر به صدر جدول سهمیه‌ها در منطقه غرب رسیده و چهار نماینده در فصل آتى خواهد داشت که سه تیم قطرى مستقیماً در مرحله گروهى و یک تیم در پلى‌آف حاضر مى‌شوند.

چین، ژاپن و عربستان سعودى تنها کشورهایى هستند که سهمیه مشابه قطر را خواهند داشت.

در غرب آسیا ایران و امارات با سهمیه 2+2 در لیگ قهرمانان فصل ٢� ٢١ حاضر مى‌شوند. عراق با سهمیه 1+2 ازبکستان 1+1 و همچنین اردن، هند، تاجیکستان و ترکمنستان با یک سهمیه ثابت در این مسابقات شرکت مى‌کنند.

کشورهاى لبنان و سوریه نیز یک نماینده در پلى‌آف لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت.

در ادامه گزارش الرایه آمده است: سهمیه قطر پس از صدرنشینى در رده‌بندى کشورهاى غرب آسیا با کسب 97.664 امتیاز افزایش یافته در حالى که چین با 100 امتیاز در صدر قرار دارد. قطر پیشرفت چشمگیرى داشته در حالى که سال گذشته ششمین کشور آسیا بود.

در این رده‌بندى و در منطقه غرب بعد از قطر، فوتبال عربستان با 88.449 امتیاز دوم است و ایران با 81.724 امتیاز در مکان سوم قرار دارد.

با این اوصاف مجموع تیم‌هاى حاضر در فصل آتى لیگ قهرمانان به 54 تیم مى‌رسد که بعد از بازى‌هاى پلى‌آف 40 تیم در مرحله گروهى حاضر مى‌شوند و در 10 گروه چهار تیمى رقابت مى‌کنند.

5

6

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۴۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان