//
کدخبر: ۲۶۱۲۶۷ //
دیگر راجع به ناهنجاری‌های فوتبال کسی حرفی نمی‌زند

روانخواه: از کمیته اخلاق انتظار بیشتری داشتم

سرمربی تیم نیروی زمینی معتقد است کمیته اخلاق نباید طوری رفتار کند که دیگر کسی نسبت به ناهنجاری‌های فوتبال حرفی نزند.

روانخواه: از کمیته اخلاق انتظار بیشتری داشتم

به گزارش فرتاک نیوز، امید رضا روانخواه سرمربی تیم فوتبال نیروی زمینی در گفتگو با برنامه" ورزش تعطیل نیست" درخصوص خبر محرومیتش توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «البته وقتی این خبر آمد تا حدی شوکه شدم درحالی‌که از 6 ماه قبل آمادگی ذهنی داشتم و اگر می‌گویم شوکه شدم به این خاطر است که تصورنمی کردم که این خبر را علنی کنند. واقعاً کسانی که با من کارمی کنند می‌دانند که جدا از بحث فوتبال و فنی اولویتم سلامت در کار است بااینکه من عضو کوچکی از فوتبال هستم.»

وی در ادامه افزود: «زمانی که در سپیدرود بودم، جدا شدنم از این تیم املا فوتبالی نبود. یک سری از بازیکنان بودند که می‌خواستند به‌صورت سفارشی قرارداد ببندند و همچنین عده‌ای قصد داشتند بازیکن پولی به تیم بیاورند، اما من مقابل آن‌ها ایستادم.

بعدازآن هم در برنامه‌ نود درخصوص شرط‌بندی در فوتبال صحبت کردم. درحالی‌که شما از هرکسی بپرسید به شما می‌گویند که این مسائل در فوتبال وجود دارد. من هیچ‌کسی را نمی‌خواستم محاکمه کنم و حتی از هیچ‌کسی هم‌اسم نبردم و خیال کردم که دارم از سر دلسوزی این حرف‌ها را می‌زنم. یعنی من احساسم این بود که وقتی منِ امید روانخواه که در بطن فوتبال هستم می‌آیم راجع به شرط‌بندی فوتبال و پول‌هایی که متأسفانه بعضی از باشگاه‌ها راجع به سهمیه زیر بیست‌وسه‌ساله‌ها می‌گیرند صحبت می‌کنم باعث می‌شود کسانی بیایند و جلوی این کار را بگیرند اما حالا می‌بینم که درست برعکس این موضوع اتفاق افتاد.

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال همچنین عنوان کرد: «بعد از چند ماه از تاریخ برنامه نود کمیته اخلاق من را دعوت کرد و بابت همه حرف‌هایم از من سند و مدرک خواستند که البته خواسته آن‌ها درست بود اما واقعاً من در شرایطی نیستم که به دنبال جمع‌کردن سند و مدرک باشم آن‌هم بابت چیزهای که هرروز می‌بینم و آن را لمس می‌کنم. من کارم چیز دیگری است و من فکرمی کنم در همه جای دنیا وقتی یک مربی در این موارد صحبت کند خودش سندی باشد برای شروع تحقیق درباره این مطالب و من به آن‌ها گفتم سند و مدرک من چیزهایی بود که در برنامه نود نشان داد.»

روانخواه با اشاره به جریمه‌های مالی خود تأکید کرد: «بعدازآن من قبول کردم که این حرف‌ها را زدم و گفتم سند مدرکی ندارم و به همین دلیل کمیته اخلاق من را بیست میلیون جریمه کرد که من به این رأی اعتراض کردم و آن اعتراض باعث شد که ده میلیون از جریمه‌ام کاهش یابد. من به اعضای کمیته اخلاق گفتم که من اگر تخلفی کردم که باید محروم شوم و اگر غیرازاین بوده باید به یک تذکر اکتفا کنند و اینکه من باید پولی پرداخت کنم برای یک مسئله اخلاقی واقعاً کار اصلاً درستی نیست. من معتقدم در قانون ما یک سری باگ‌هایی وجود دارد که شاید این‌گونه مسائل باید به وجود بیاید که ما بخواهیم آن‌ها را رفع کنیم. این قانون مثل این می‌ماند که یک نفر دوپینگ کند و به او بگویند شما باید یک مقدار پولی پرداخت کنید و بعدازاین فعالیت خود را ادامه دهید. من اگر جریمه‌ام در کمیته اخلاق بوده است انتظار دارم که به من بگویند تو از سر دلسوزی صحبت کردی اما از این به بعد این کار را بدون سند و مدرک انجام نده و یا اگر قصد داشتی حرفی دراین‌باره بزنی به‌جای صحبت در رسانه اول آن را ما مطرح کنید و مطمئناً من مسیر دوم را انتخاب می‌کنم اما اگر بخواهند به‌زور با من رفتار کنند و من را تحت‌فشار بگذارند اگر این ده میلیون را پرداخت کنم چند وقت دیگر در صورت مشاهده هرگونه خلاف دیگر آن را باکسی مطرح نخواهم کرد.»

سرمربی تیم نیروی زمینی در ارتباط با ادعای اینکه این موضوع را به باشگاه استقلال ربط دادند تصریح کرد: شما همان‌طور که در حکم من مشاهده کردید آمده است به دلیل مصاحبه‌های غیرواقعی و تشویش اذهان عمومی و اینکه این حکم را به باشگاه استقلال مربوط می‌کنند کار بسیار غیراخلاقی است که متأسفانه امروز صورت گرفت.»

وی درخصوص اینکه برنامه‌اش در آینده با این حکم چیست گفت: «این حکم باده میلیون تومان تمام می‌شود و من می‌توانم فعالیت فوتبالی‌ام را ادامه دهم، ولی من می‌گویم وقتی یک مربی راجع به یک ناهنجاری صحبت کند و بعد به این خاطر برای ادامه فعالیت فوتبالی‌ام رقمی تعیین شود این درست نیست. به نظر من ما مربی‌ها اگر حرفی می‌زنیم صرفاً از روی دلسوزی است و دنبال محکوم کردن کسی نیستیم. اگر به‌واسطه همین صحبت‌ها بتوانیم حتی دو نفر را هم شناسایی کنیم می‌توانیم این فوتبال را از این وضعیت کم‌کم نجات دهیم. الآن هم نمی‌توانم بیشتر از این صحبت کنم چراکه ممکن است برای من تبعاتی داشته باشد ولی من مشکلم مطمئناً حل می‌شود اما انتظار داشتم چون پای کمیته اخلاق در میان است اعضای این کمیته واکنش بهتری از خود نشان دهند.»

روانخواه همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برخی معتقدند او به دلیل ارتباط با خطیر و مسائل مربوط به استقلال محروم شده است، خاطرنشان کرد: «این موضوع اصلاً به آن موارد ربطی ندارد و حتی سید حسین حسینی صحبت‌هایی مطرح کرد که من جواب دادم. حسینی همشهری من است و در آن زمان در کمیته فنی استقلال بودم و به همین دلیل گفتم حسینی به منزل من بیاید و با خطیر صحبت کند. درواقع دلیل محرومیت من مصاحبه غیرواقع است و دلیل دیگری هم ندارد. من بازیکن سفارشی قبول نکردم و گفتم در فوتبال شرط‌بندی وجود دارد و به همین دلیل هم محروم شدم.»

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۲۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان