//
کدخبر: ۲۵۹۶۱۷ //
14 سال بعد از تراژدی فینال جام جهانی 2006

اعتراف ماتراتزی؛ چه شد که زیدان غیرتی شد

مارکو ماتراتزی چهارده سال بعد از درگیری‌اش با زیدان در فینال جام جهانی 2006 درباره علت حادثه توضیح داده و می‌گوید به زیدان چه گفته بوده.

اعتراف ماتراتزی؛ چه شد که زیدان غیرتی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

ضربه سر خشمگینانه زین‌الدین زیدان به سینه مارکو ماتراتزی در فینال جام جهانی 2006، اتفاقی که به اخراج زیزو از زمین و از دست رفتن جام برای فرانسوی‌ها منجر شد و برای همیشه در تاریخ جامهای جهانی و حافظه فوتبال دنیا ماندگار شد، چهارده سالگی خود را پشت سر می‌گذارد.

 

 

حالا ماتراتزی چهارده سال بعد از آن حادثه در یک لایو اینستاگرامی، روشی که اسطوره‌های فوتبال ایتالیا مثل دل‌پیرو، توتی، کاناوارو و بوفون در دوران قرنطینه کرونا به آن علاقه نشان داده و بارها با شرکت در لایوهای اینستاگرامی با هم و با هواداران خود صحبت کردند، حاضر شده و برای اولین بار به صراحت و از زبان خود از ماجرای درگیری معروفش با زیدان پرده برداشت.

 

مشهورترین اخراج تاریخ فینال‌های جام جهانی فوتبال باعث شد بهترین بازیکن فرانسه از میدان خارج شود. فرانسه و ایتالیا در نهایت در پایان وقتهای معمول به تساوی 1-1 رسیدند ولی ایتالیایی‌ها در ضربات پنالتی به پیروزی رسیده و جام جهانی را بالای سر بردند. اما حتی ایتالیایی‌ها هم قبول دارند که اگر شیطنت ماتراتزی و اخراج زیدان نبود، ممکن بود نتیجه‌ای به غیر از این رقم بخورد.

 

آنچه درگیری زیدان و ماتراتزی و اخراج زیرو را بیش از پیش برجسته کرده این است که زیدان در آن فینال، آخرین بازی خود را انجام می‌داد و فینال جام جهانی برایش حکم خداحافظی را داشت. خداحافظی‌ای که در نهایت به این شکل دراماتیک به پایان رسید.

ماتراتزی در این اعتراف اینستاگرامی دیرهنگام گفت:" ضربه سر زیدان؟ نه، انتظارش را نداشت. ما در جریان بازی با هم اصطکاک داشتیم. زیدان در وقت اول اضافه نزدیک بود به ما گل بزند و رینو گتوزو از من خواست با او یارگیری نفر به نفر داشته باشم. بعد از اولین برخورد شدیدی که داشتیم از زیدان عذرخواهی کردم ولی او واکنش بدی نشان داد. بعد از برخورد سوم دیگر اعصابم خرد شد. زیدان برگشت و گفت بعدا پیراهنم را بهت می‌دهم. من هم درجواب گفتم خواهرت را ترجیح می‌دهم". این همان تک‌جمله طلایی است که خشم زیدان را برمی‌انگیزد و باعث می‌شود او از شدت خشم همه چیز را فراموش کرده و به سمت ماتراتزی حمله‌ور شود.

در این لایو اینستاگرامی، فابیو کاناوارو، کاپیتان ایتالیا در آن جام جهانی هم درباره حادثه فینال صحبت می‌کند. او در این باره گفت:" من از آنها خیلی دور نبودم. وقتی برگشتم دیدم مارکو روی زمین افتاده. وقتی بالای سرش رفتم گفت زیدان با سر به من زد. مارکو البته کاری که باید بکند را کرد و خودش را به زمین انداخت. بله، خداحافظ و متشکریم. آنجا بود که کار تمام شد".

زیدان در سال 2017 در مصاحبه‌ای با تله‌فوت درباره آن حادثه و واکنشش گفته بود:" من به کاری که کردم افتخار نمی‌کنم. من به خاطر آن حرکت به خودم افتخار نمی‌کنم و همان موقع از همه جوانها، از مربی‌ها، از هواداران و خلاصه از همه عذرخواهی کرده بودم. ولی آن حادثه هم بخشی از دوران فوتبال من و زندگی من است. این یکی از آن اتفاق‌هایی است که خوشایند نیست ولی باید بپذیریم‌ و هضم‌شان کنیم".

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۶۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان