//
کدخبر: ۲۵۲۴۸۴ //

پوررمضانعلی: جام‌های داخلی به پیشرفت شطرنج منجر می‌شود

سرمربی تیم ملی شطرنج بانوان کشورمان گفت: برگزاری جام‌های متعدد شطرنج در نقاط مختلف کشورمان باعث پیشرفت این رشته ورزشی شده است.

پوررمضانعلی: جام‌های داخلی به پیشرفت شطرنج منجر می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

امیررضا پوررمضانعلی با اشاره به تعطیلی مسابقات و اردوهای تیم ملی شطرنج اظهار کرد: مسابقات المپیاد جهانی شطرنج تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا تمرینات تیم ملی تعطیل بوده و شطرنج‌بازان از طریق فضای مجازی دوران آماده‌سازی را سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا باعث غافلگیری مردم شده است، افزود: رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی باعث ریشه‌کنی این ویروس منحوس می‌شود ولی شوربختانه‌ عده‌ای هم‌وطنان با مسافرت و عدم رعایت نکات بهداشتی باعث طولانی شدن دوره این بیماری می‌شود.

سرمربی تیم ملی شطرنج بانوان کشورمان با تأکید بر اینکه در سال ۹۸ به‌عنوان سرمربی و بازیکن نتایج درخشانی کسب کرده، گفت: کسب مقام چهارمی هجدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین و مقام دومی مسابقات شطرنج غرب آسیا به‌عنوان بازیکن و عنوان قهرمانی کتگوری D در المپیاد جهانی شطرنج ۲۰۱۸ به‌عنوان سرمربی تیم ملی شطرنج افغانستان در سال ۹۸ رقم خورد.

پوررمضانعلی با اشاره به اینکه کشورمان از شطرنج‌بازان توانمندی برخوردار است، بیان کرد: مسؤولین فدراسیون شطرنج و هیئت شطرنج استان گیلان با وجود تنگناهای مالی در عرصه مدیریت شطرنج موفق عمل کرده و شطرنج کشورمان در سال ۹۸ درخشان ظاهر شد.

وی با تأکید بر برگزاری تورنمنت‌های متعدد بین‌المللی در نقاط مختلف کشورمان گفت: برگزاری جام‌های متعدد در نقاط مختلف کشور باعث پیشرفت روزافزون رشته ورزشی شطرنج شده و این رشته معطوف به پایتخت نیست؛ در سال ۹۸ تنی چند از شاگردانم موفق به کسب عنوان استادی شده و این موضوع مایه مباهات بنده است.

استاد بزرگ شطرنج کشورمان با اشاره به رکوردشکنی هجدهمین دوره جام کاسپین علی‌رغم مشکلات اقتصادی تصریح کرد: بارش برف در آستانه بازی‌های جام کاسپین باعث شد این مسابقات با تأخیر برگزار شود ولی این تأخیر خللی در روند مسابقات نداشته و با حضور  ۹۰۲ ورزشکار رکورد بی‌نظیری در کشورمان ثبت شد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۴۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان