//
کدخبر: ۲۵۰۶۹۴ //
سهم من در بحران کرونا؛

پیام‌ها و کمک‌های ستارگان فوتبال برای مقابله با کرونا

در حالیکه بسیاری از رویدادهای ورزشی متاثر از شیوع ویروس کرونا لغو یا تعلیق شده، برخی از ستارگان فوتبال با پیام‌های انگیزشی یا کمک‌های مالی خود تلاش کرده‌اند در گذر از این بحران در کنار مردم باشند.

پیام‌ها و کمک‌های ستارگان فوتبال برای مقابله با کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

ویروس کووید19 از اواخر ماه دسامبر در شهر ووهان چین سربرآورد و ناگهان با شیوع سریع، ده ها هزاران نفر را گرفتار و این کشور  را با بحرانی بی‌سابقه روبه‌رو کرد. تا مدتی تنها کشورهای همسایه چین بودند که اقدامات جدی احتیاطی در پیش گرفتند و دیگر کشورها شیوع این ویروس را چندان جدی نمی‌گرفتند.

اما از اوایل ماه جاری ویروس کرونا به سرعت خود را به دیگر کشورها رساند به طوری که اکنون دست‌کم 150 کشور جهان موارد ابتلا به این ویروس را گزارش کرده‌اند و ده‌ها کشور با بحران جدی در مقابله با کووید19 مواجه شده و اقدامات جدی در پیش گرفته‌اند.

با شیوع ناگهانی ویروس کرونا در جهان، بازارهای سهام شرق آسیا تا غرب اروپا و نیویورک به صورت دومینویی فروریخت، قیمت نفت سقوط کرد و رویدادهای فرهنگی و ورزشی یک به یک لغو شدند.

کرونا در ابتدا در میان مردم عادی مبتلا و قربانی می‌گرفت و نام‌های مشهور فقط در پیام‌ها و توصیه‌ها دیده می‌شد، اما کم‌کم نام سیاستمداران و ستاره‌های فرهنگی و ورزشی هم به جمع مبتلایان به این ویروس مسری اضافه شد.

با مثبت شدن تست کرونای چند بازیکن و مربی سرشناس در بوندسلیگا، سری آ و لیگ جزیره، لغو مسابقات فوتبال در نقاط مختلف جهان و از جمله اروپا شدت گرفت. برگزاری لیگ برتر انگلستان، اسکاتلند و ولز اعلام کردند که این مسابقات لغو می‌شود.

رقابت‌های بوندسلیگای آلمان هم ممکن است در هفته بیست و ششم به پایان برسد و در آخر هیچ تیمی قهرمان نشود و سقوط هم نکند. رقابت‌های لوشامپیونای فرانسه نیز با تعطیلی روبرو شد. دو بازی دور رفت لیگ اروپا در مرحله یک هشتم نهایی بین نمایندگان ایتالیا و اسپانیا برگزار نشد.

هر دو مسابقه لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ ۲۷ اسفند لغو شد. همچنین روزنامه اکیپ خبر داده که به زودی سران یوفا بیانیه‌ای را صادر خواهند کرد مبنی بر اینکه مسابقات یورو ۲۰۲۰ یک سال به تعویق خواهد افتاد. ار طرفی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در آمریکای جنوبی نیز به زمان دیگری موکول شد.

اما در این میان گذشته از ستاره‌های فوتبال ایران،  برخی ستاره‌های فوتبال جهان هم که خود را در خانه قرنطینه کرده‌اند تا همگام با توصیه‌های مسئولان بهداشتی زنجیره شیوع کرونا را قطع کنند، با پیام‌های انگیزشی و کمک‌های مالی سعی کرده‌اند با مردم همدردی کنند.

«لیونل مسی» ستاره تیم فوتبال بارسلونا در صفحه توئیترش تصویری از خود در کنار خانواده‌اش منتشر کرده و پیامی با این مضمون نوشت: این روزها برای همه گیج‌کننده است. ما در حال زندگی می‌کنیم که نگران اتفاقی هستیم که در حال روی دادن است و از طرفی هم می‌خواهم با گذاشتن خودمان در جای کسانی که با از دست دادن عزیزانشان در شرایط بدتری هستند و یا در خطر مقدم بیمارستان‌های مشغول مبارزه با کرونا هستند، کمکی کرده باشیم.

مسی در پیام خود گفت که می‌خواهد به این افراد نیرو بدهد و تاکید کرد: سلامتی باید در اولویت باشد. اکنون لحظه‌ای استثنایی است و ما باید از توصیه‌های سازمان‌ها و مقام‌های بهداشتی پیروی کنیم... وقت آن است که مسئول باشیم و در خانه بمانیم. علاوه بر این، فرصتی عالی است که با خانواده خود باشیم که کمتر به دست می‌آید.

«کریستیانو رونالدو» ستاره پیشین رئال مادرید و بازیکنان فعلی یوونتوس هم در توئیتر با اشاره به روزهای سختی که کشورهای مبتلا به کرونا درگیر آن هستند، نوشت: امروز من نه به عنوان یک فوتبالیست، بلکه به عنوان یک پسر، پدر و یک انسان با شما صحبت می‌کنم که نگران اتفاق‌های اخیر است که بر همه جهان تاثیر گذاشته است. مهم است که همه ما از توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت و دولت‌های خودمان برای کنترل اوضاع کنونی پیروی کنیم.

رونالدو برای ابراز همدردی و همبستگی با مردم درگیر با این بیماری اضافه کرد: مایلم به همه کسانی که عزیزان خود را از دست دادند تسلیت بگویم و همبستگی خود را با آن‌هایی که در حال مقابله با این ویروس هستند، مثل هم‌تیمی خودم «دانیل روگانی» ابراز کنم. حمایت مستمر خودم را از نیروهای بهداشت و درمان که جان خود را برای کمک به دیگر به خطر انداخته‌اند اعلام می‌کنم.

«دیوید بکهام» ستاره پیشین فوتبال انگلیس هم که مثل مسی و رونالدو به همراه خانواده‌اش در خانه مانده، در صفحه اینستاگرام خود نوشت که در لحظات مثل این روزها انسان یاد چیزهایی می‌افتد که واقعا در زندگی مهم است. بکهام ادامه داد: سلامتی ما، عزیزانمان و کسانی که در جامعه ما نیاز به کمک دارند. در این لحظه‌ها ورزش یک ردیف عقب‌تر می‌نشیند. همه ما باید به توصیه‌های کارشناسان توجه کنیم و کار درست را انجام دهیم. سالم بمانید و مراقب خودتان و خانواده‌تان باشید.

«لورنزو اینسینیه» کاپیتان تیم فوتبال ناپولی ایتالیا هم اعلام کرد که بیش از 90 هزار یورو به بیمارستان‌های منطقه کامپانیا در ایتالیا کمک کرده تا در مقابله با ویروس کووید19 دچار کمبود مالی و امکانات نباشند. او از طرفداران خودش خواسته که در خانه بمانند و اینگونه به قطع زنجیره انتقال کرونا در ایتالیا کمک کنند.

ایتالیا در میان کشورهای اروپایی بیشترین تعداد مبتلا و بیشترین تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا را داشته است. دولت ایتالیا اعلام قرنطینه سراسری کرده و همه فروشگاه‌های به جز داروخانه‌های و فروشگاه‌های مواد غذایی را تعطیل اعلام کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۶۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان