//
کدخبر: ۲۳۹۳۷۱ //

صعود عسگری به دیدار نهایی در روز نخست لیگ جهانی کاراته

با صعود بهمن عسگری به دیدار نهایی، پرونده نمایندگان ایران در روز نخست از رقابتهای کاراته وان پاریس با دو شانس کسب مدال بسته شد.

صعود عسگری به دیدار نهایی در روز نخست لیگ جهانی کاراته
به گزارش فرتاک نیوز،

 این کاراته کای شایسته کشورمان که در صدر جدول رنکینگ المپیکی وزن ۷۵- کیلوگرم جای دارد، در مرحله نیمه نهایی برابر «گونزالس» از شیلی ‌‬به پیروزی دست یافت و راهی مبارزه پایانی شد. وی روز یکشنبه برای کسب مدال طلا به دیدار «سوسی ساکایاما» از ژاپن می‌رود.

وی بعد از یک دور استراحت داشت، «توماس سور انکروینن» از فنلاند را هشت بر صفر، «ایوان کوربایف» از بلاروس و «کازنتسوف» از روسیه را با نتایج مشتابه ۳ بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی رسید. از پیش رو برداشت.

با صعود عگسری به دیدار نهایی، تیم ایران در وزن ۷۵- کیلوگرم مردان شانس مدال طلا و در وزن ۵۰- کیلوگرم زنان شانس کسب مدال برنز دارد. سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت با برتری مقابل «آندره آ استانکو» از رومانی (۵ بر یک)، «صوفیا بودریانه» از کشور فرانسه (۷ بر ۲) و «شارا هوبریچ» از آلمان (با رأی داوران) راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله ّبرابر «سراب اوزچلیک» از ترکیه دارنده طلا و برنز جهان، سه طلا، دو نقره و چهار برنز قهرمانی اروپا ۳ بر صفر بازنده شد تا برای کسب مدال برنز روز یکشنبه به مصاف «رادوا سعید» از مصر در دیدار رده بندی برود.

در مبارزات امروز علی اصغر آسیابری دیگر نماینده ایران در وزن ۷۵- کیلوگرم، بعد از برتری یک بر صفر مقابل «آینازاروف» از قزاقستان، ۲ بر یک به «عبدالرحمان سنه» از سنگال باخت و حذف شد.

طراوت خاکسار دور نخست استراحت داشت و سپس «ویداد آرو» از الجزایر را یک بر صفر شکست داد. وی دور سوم برابر «مایا چارر» از سوئیس باخت. این رقیب سوئیسی دور بعد باخت تا خاکسار از جدول مسابقات خارج شد.

همچنین امیر مهدیزاده در وزن ۶۷- کیلوگرم دور نخست با نتیجه یک به ۲ برابر «رافیض حسن اف» از آذربایجان شکست خورد. در همین وزن امیررضا میرزایی هم ۳ به ۶ به «برون براک» از کرواسی باخت. این دو کاراته کا از دور مسابقات حذف شدند.

فاطمه صادقی و نگین باقری در کاتای انفرادی و علی مسکینی نیز در کومیته وزن ۶۰- کیلوگرم از دور کنار رفتند.

برنامه روز دوم نمایندگان ایران؛

در ادامه این مسابقات فردا شنبه پنجم بهمن ماه در روز دوم، ذبیح الله پورشیب سرگروه تیم ملی ایران در وزن ۸۴- کیلوگرم دور نخست استراحت دارد و دور دوم به مصاف برنده تونس و مصر می‌رود. در وزن ۸۴+ کیلوگرم نیز سجاد گنج زاده بعد از یک دور اول استراحت به مصاف «برایان ایر» از امریکا، صالح اباذری دور اول استراحت، دور دوم با «لوکا کاستا» از بلژیک وهادی عرب، دور اول «ایوان لپیک» از بوسنی را پیش رو دارد

همچنین رزیتا علیپور هم در وزن ۶۱- کیلوگرم دور اول استراحت دارد در ادامه با برنده ژاپن و اکراین پیکار می‌کند. همچنین در وزن ۶۸+ کیلوگرم حمیده عباسعلی پس از استراحت در مرحله نخست، دور دوم با دانمارک و بلژیک مبارزه می‌کند. در کاتای انفرادی بانوان هم فاطمه صادقی در گروه دو با مراکش، ایتالیا، اسپانیا، پرو، سوئد و آمریکا همگروه است.

این رقابتها به مدت سه روز در پاریس ادامه خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۳۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان