//
کدخبر: ۲۳۹۳۲ //

اتفاقی عجیب اما واقعی در فوتبال ایران

پارس جنوبی جم و سپیدرود فصل گذشته در لیگ دسته دوم حضور داشتند، این فصل در لیگ دسته اول و فصل آینده در لیگ برتر خواهند بود.

 اتفاقی عجیب اما واقعی در فوتبال ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول کشور به پایان رسید و سپیدرود رشت با یک پیروزی دراماتیک در یک بازی نزدیک و پر گل بعد از تیم پارس جم دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر شناخته شد. همچنین سه تیم خیبر خرم آباد، فولاد یزد و استقلال اهواز غزل خداحافظی از لیگ یک را خواندند و به راهی لیگ دسته دوم کشور شدند.

صعود دو تیم پارس جم جنوبی و سپیدرود به عنوان تیم‌های اول و دوم این سری از مسابقات شاید ابتدا به ساکن عجیب به نظر نرسد. چرا که این دو تیم از ابتدای فصل چهره مدعی صعود داشتند و مرتبا صدر جدول بین این دو تیم دست به دست می‌شد. اما نکته عجیب در صعود این دو تیم به لیگ برتر این است که هر دو تیم فصل گذشته را در لیگ دسته دوم کشور حضور داشتند و در حالی جواز حضور به لیگ برتر را دریافت کردند که اولین سال حضورشان در لیگ دسته اول را تجربه کردند.

معمولا تیم‌هایی که یک از یک دسته به دسته بالاتر صعود می‌کنند، در اولین سال حضور در لیگ بالا با هدف حفظ موقعیت و تثبیت در آن لیگ ظاهر می‌شوند و خیلی کم و به ندرت اتفاق می‌افتد که یک تیم بعد از صعود از یک رده به رده بالاتر، بلافاصله در همان سال اول بتواند از همان رده هم به رده بالاتر صعود کند.

حال این اتفاق در لیگ دسته اول کشور افتاد و عجیب این که این اتفاق به صورت همزمان برای دو تیم افتاد. پارس جنوبی جم و سپیدرود فصل گذشته در لیگ دسته دوم حضور داشتند، این فصل در لیگ دسته اول و فصل آینده در لیگ برتر خواهند بود.

 

منبع: افکار
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان