//
کدخبر: ۲۳۴۶۷۳ //

اعتراف عجیب یک استقلالی: پرسپولیس قهرمان می‌شود

سرمربی تیم قهرمان نیم فصل اول فوتبال بانوان که با اقتدار به این عنوان رسید، از دلایل موفقیتش می گوید او گفت: استقلالی‌ام ولی پرسپولیس قهرمان می‌شود.

اعتراف عجیب یک استقلالی: پرسپولیس قهرمان می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مرضیه جعفری سرمربی تیم فوتبال شهرداری بم که تیمش با کسب حداکثر امتیازات از ۱۱ مسابقه نیم فصل اول، با ۳۳ امتیاز قهرمان نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر بانوان شد، در گفتگو با ما در رابطه با شرایط لیگ اینگونه حرف هایش را آغاز کرد:

    طی امسال و دو سه سال اخیر، شرایط لیگ به گونه ای پیش رفته، که تیم ها نزدیک به هم هستند. هر پنج تیم اول خوب تغذیه می شوند و خوب بازیکن می گیرند و این کار را برای ما سخت کرده است. خدا را شکر می کنم که نیم فصل اول حداکثر امتیازات را گرفتیم، چون واقعا تیم هایی مثل سپاهان، کردستان، شهرداری سیرجان و … تیم های خوبی هستند. در طول نیم فصل، هر بازی برای ما حکم فینال را داشت و بچه ها تمام سعی‌شان را می کردند و توانستیم از ۱۱ بازی تمام امتیازات را بگیریم.

مرضیه جعفری در واکنش به این موضوع که چطور توانسته بازیکنانش را برای تمامی بازی های با انگیزه به میدان بفرستد، اینگونه توضیح داد:

    فکر می کنم ذات من اینطوری است و همیشه دوست دارم پیروز باشم. همیشه به بچه هایم می گویم باید ببریم. فصل پیش سه تا بازی مانده به پایان فصل قهرمان شدیم و بازی های آخر تشریفاتی شده بود. یادم می آید بازی آخر از ذوب آهن عقب افتادیم و وقتی بازیکنانم به زمین آمدند، به آنها گفتم اگر شما این بازی را ببازید، قهرمانی فصل برایم بی ارزش است و خدا را شکر بازی را هم بردیم.

ضمن اینکه تیم شما از بهمن ماه ۱۳۹۶ نباخته است. مرضیه جعفری سرمربی تیم فوتبال شهرداربم به این موضوع اینگونه واکنش نشان داد و افزود:

    بله ما نزدیک به سه سال و ۴۰ بازی است که نباخته ایم. این هم به این دلیل است که من همیشه به بازیکنانم می گویم باید ببرید.

مرضیه جعفری در رابطه با شرایط این روزهای فوتبال بانوان توضیح داد:

    در مورد هزینه که باید بگوییم هزینه کل لیگ فوتبال بانوان، اندازه یک باشگاه آقایان هم نمی شود. این را هم در نظر بگیرید که اگر بانوان فوتبال بازی نکنند، کار دیگری ندارند و خودشان باید تمام مخارج زندگی‌شان را تامین کنند. با این حال فکر می کنم الان شرایط بهتر شده است. فوتبال علاوه بر اینکه ورزش است، بعد سیاسی هم دارد و با توجه به پتانسیلی که بانوان دارند، قطعا می توانیم حرف هایی برای گفتن در رقابت های جهانی داشته باشیم و در آسیا هم مدعی باشیم؛ البته برای تحقق این امر به برنامه ریزی مدون نیاز داریم، نه توجهات مقطعی.

از مرضیه جعفری سرمربی تیم شهرداری بم که نزدیک به ۲۰ سال سابقه حضور در این باشگاه را دارد، در مورد میزان مصدومیت در فوتبال بانوان پرسیدیم که او عنوان کرد:

    خب مصدومیت در فوتبال بانوان زیاد است ولی خدا را شکر این فصل ما مصدوم آنچنانی نداشتیم. دلیل اصلی مصدومیت ها هم شرایط بد زمین ها است که اصلا در فوتبال بانوان شرایط خوبی ندارند.

از مرضیه جعفری در رابطه با شرایط لیگ مردان کشور نیز پرسیدیم و اینکه از نظر او چه تیمی شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. او در واکنش به این سوال، با تمجید از استراماچونی و کالدرون اضافه کرد:

    پرسپولیس و استقلال مربیان خوبی جذب کرده اند. این مربیان جدا از اینکه علم خوبی دارند، به نظرم از لحاظ انضباطی هم شرایط خوبی در تیم هایشان ایجاد کرده اند که می تواند به فوتبال ما کمک کند. من خودم استقلالی هستم ولی به نظرم پرسپولیس یا سپاهان قهرمان می شوند؛ البته اگر کالدرون برگردد.

مرضیه جعفری با اشاره به نمایش های تیم محبوبش و در واکنش به این سوال که رفتن استراماچونی باعث ناراحتی او شده یا خیر، گفت:

    بله. خب استقلال با استراماچونی خیلی قشنگ فوتبال بازی می کرد و چندین سال بود که من چنین بازی هایی از استقلال ندیده بودم. یکی از نکات مهمی که جدا از مسائل تاکتیکی به تیم وارد کرد، نظم و انضباط بود.

از جعفری به عنوان آخرین سوال در این رابطه پرسیدیم که از چه سیستم هایی بیشتر استفاده می کند. او در این مورد بیان کرد:

    من معمولا از سیستم ۲-۴-۴ لوزی استفاده می کنم ولی اگر حریف خیلی قوی نباشد از سیستم ۲-۵-۳ یا ۳-۴-۳ هم استفاده می کنم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۶۷۳ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    آنچه عیان است چه حاجت به بیان است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان