//
کدخبر: ۲۳۴۲۶۰ //

به دنبال پوکر قهرمانی در پرسپولیس هستیم

محمد حسین کنعانی‌زادگان مدافع ملی‌پوش از عادت پرسپولیس به قهرمانی حرف می‌زند و کسب عنوان قهرمانی نیم فصل را برای تیمشان در راه هدفی که پیش رو گرفته‌اند بسیار امیدوارکننده می‌داند.

به دنبال پوکر قهرمانی در پرسپولیس هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد حسین کنعانی‌زادگان مدافع ملی‌پوش از عادت پرسپولیس به قهرمانی حرف می‌زند و کسب عنوان قهرمانی نیم فصل را برای تیمشان در راه هدفی که پیش رو گرفته‌اند بسیار امیدوارکننده می‌داند.

 کنعانی زادگان از شرایط خاص دیدارشان با نساجی و کسب عنوان بهترین خط دفاعی لیگ صحبت می‌کند و در پایان از رابطه بسیار نزدیک بازیکنان با کالدرون حرف می‌زند.

در بازی مقابل نساجی ۶۰ دقیقه خیلی خوب بودید، اما پس از آن به گونه‌ای بازی کردید که هر لحظه ممکن بود گل مساوی را از حریف‌تان دریافت کنید؟

ما در بازی عقب افتاده‌مان خیلی نیاز داشتیم که پیروز شویم و از صدر جا نمانیم و صدر را به نوعی پس بگیریم. به همین دلیل در بازی سخت‌مان مقابل حریف خیلی خوب و هجومی بازی را شروع کردیم از همین رو با تلاش خیلی زیاد به هدف‌مان رسیدیم. من از تیم نساجی و افکار آقای مهاجری شناخت کامل دارم و به تفکرات‌شان آشنا هستم، چون با ایشان در ماشین‌سازی کار کردم. این موضوع خیلی به من کمک کرد تا در کنار بقیه بازیکنان بهترین نمایش را ارائه دهیم و به سه امتیاز مهم دیگر برسیم و به برد‌های متوالی‌مان ادامه دهیم و با صدر به تعطیلات برویم. در نیمه دوم هم تا زمانی که بازیکن‌مان اخراج نشده بود، بازی را کاملاً در اختیار داشتیم، اما بعد از ده نفره شدن طبیعی بود که حریف شرایطش بهتر شود. با این وجود یکی دو فرصت بیشتر به نساجی ندادیم که آن‌ها هم با عملکرد رادو و دفع خوب بی‌نتیجه ماند ضمن اینکه ما یکی دو فرصت خوب هم در اواخر نیمه دوم حتی با وجود ده نفره شدن و حتی ۹ نفره شدن داشتیم که می‌توانستیم به تیم نساجی گل بزنیم که آن‌ها را از دست دادیم.

خدا را صد هزار مرتبه شکر که به قهرمانی نیم فصل رسیدیم. درست است که به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند و قهرمانی پایان فصل خیلی ارزش دارد، اما از آنجا که ما و هواداران‌مان به قهرمانی عادت کرده‌ایم به نوعی نمی‌توانیم ترک عادت کنیم. سطح پرسپولیس فقط قهرمانی و اول بودن و باقی ماندن در این رتبه است و ان‌شاءالله و به امید خدا سعی می‌کنیم عادت‌مان را ترک کنیم و قهرمانی‌مان را حفظ کرده و همان بالای بالا بمانیم.

با ۷ گل خورده آمار بهترین خط دفاعی را کسب کردید، در این رابطه و کلین شیت‌هایی که در بعضی از بازی‌ها کسب کردید چه صحبتی داری؟

آمار خوب فقط مختص به خط دفاعی‌مان نیست و از خط حمله شروع می‌شود و تا خط دروازه ادامه پیدا می‌کند و افتخاری برای کل تیم است. از کسب این عنوان خیلی خوشحالم و در کنار بزرگان دیگر تیم‌مان سعی می‌کنیم باز هم به آمار خوب‌مان ادامه دهیم و آن را حفظ کنیم و با بهترین شرایط فصل نوزدهم را هم به پایان برسانیم. من در این فصل در کنار سید جلال و شجاع و نادری و بقیه مدافعان خیلی خوب کار کردم و به حضورم در کنار این بازیکنان خوب افتخار می‌کنم و سعی کردم در کنار آن‌ها بهترین نمایش را ارائه دهم که خدا را شکر در کارم هم موفق بودم.

سیستم نوبتی و چرخشی استفاده از مدافعان اذیتت نکرد؟

من از همان اول فصل هم که به پرسپولیس وارد شدم می‌دانستم که به بهترین و پر طرفدارترین تیم ایران آمده‌ام از همین رو چه یک دقیقه بازی کردم و چه نود دقیقه، سعی کردم بهترین نمایش را ارائه دهم. سیستم چرخشی یا به قول شما نوبتی به افکار سرمربی تیم‌مان بستگی دارد و من و بقیه به عنوان بازیکن تیم تابع آن هستیم.

در بازی‌ها میل خیلی زیادی به گلزنی داری و به نظر دستور داری که در بعضی از مواقع برای گلزنی هم شانس‌ات را امتحان کنی؟

بله در بازی‌مان مقابل نساجی دو ضربه سر خوب زدم که از بدشانسی من و تیمم گل نشد. در بازی قبلی‌مان هم دخسوس توپم را از روی خط بیرون کشید. بله گل هم زده‌ام و سابقه گلزنی هم برای پرسپولیس دارم. یک مدافع خیلی فرصت گلزنی پیدا نمی‌کند، چون وظیفه اصلی‌اش خوب دفاع کردن است، اما همیشه حس خوبی از گلزنی دارم و از گلزنی لذت می‌برم.

در مورد کالدرون حرف بزنیم مربی که به نظر خودش را در دل بازیکنان پرسپولیس جا کرده؟

قبل از حضور کالدرون باشگاه با من صحبت کرده بود و مرا می‌خواست، اما صبر کردم تا سرمربی تیم به پرسپولیس بیاید و بعد از اظهارنظرشان من به تیم اضافه شوم که خدا را شکر همینطور هم شد و کالدرون هم مرا خواست و با نظر ایشان به پرسپولیس اضافه شدم. کالدرون مربی بسیار خوب و پر انرژی و زحمتکشی است. مربی که چند ساعت قبل از تمرین به محل تمرین می‌آید، وزنه می‌زند و خودش تمرین می‌کند و همه شرایط را برای تمرین عالی بازیکنان مهیا می‌سازد. کالدرون مربی است که اولین نفر سر تمرین آماده می‌شود و آخرین نفر محل تمرین را ترک می‌کند. کالدرون مربی محبوب و به قول ما ایرانی‌ها انسان بسیار خاکی و افتاده‌ای است که رابطه بسیار نزدیکی با بازیکنان دارد و رابطه نزدیکش با بازیکنان موجب شده تا خودش را در دل بازیکنان و حتی هواداران جا کند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود.

از باخت سپاهان مقابل نساجی به نظر خیلی خوشحال شدی؟

سپاهان تیم خیلی خوب و قوی است و ما برای این تیم و بقیه تیم‌ها احترام خاصی قائل هستیم، اما کالدرون به تک تک بازیکنان و در صحبت‌های گروهی‌اش همیشه تأکید کرده به خودمان و نتایج‌مان و بهترین عملکردمان فکر کنیم و کاری به بقیه تیم‌ها نداشته باشیم. ما هم به تبعیت و پیروی از حرف کالدرون به نتایج سپاهان و بقیه تیم‌ها کاری نداریم و فکر نمی‌کنیم و فقط به تیم بزرگ خودمان و بازی‌های‌مان و نتایجی که می‌توانیم به دست بیاوریم فکر می‌کنیم.

برای قهرمانی‌تان در این فصل چقدر به شکل جدی باید روی تیم پرسپولیس حساب باز کرد؟

کسب عناوین قهرمانی متوالی به هیچ وجه انگیزه ما را کم که نکرده هیچ بلکه ما را به کسب عنوان قهرمانی تشنه‌تر ساخته به همین دلیل با انگیزه زیادی دنبال قهرمانی در لیگ و جام حذفی و حتی لیگ قهرمانان آسیا هستیم تا افتخاراتی دیگر برای پرسپولیس بزرگ و هواداران‌مان که انصافاً لیاقت بهترین‌ها را دارند رقم بزنیم.

شانس‌های قهرمانی این فصل لیگ از نگاه بعضی از کارشناسان بیشتر پرسپولیس و سپاهان هستند. در این رابطه خودت شانس اصلی قهرمانی را پرسپولیس و تیم سپاهان می‌دانی یا اضلاع قهرمانی را بیشتر از دو ضلعی می‌دانی؟

من اضلاع قهرمانی را دو ضلعی نمی‌دانم، چون در فوتبال ممکن است حتی تیم پنجم ششم هم با جهشی به یکباره شرایطش را ارتقا داده و برای قهرمانی امیدوار شود. همه تیم‌ها خرج می‌کنند و زحمت می‌کشند تا بهترین عنوان ممکن را کسب کنند با این وجود پرسپولیس تیم بزرگی است و ما هم سعی می‌کنیم تا پوکر قهرمانی و چهارمین قهرمانی متوالی را برای هوادارانمان کسب کنیم تا به نوعی علاوه بر افتخار برای تیم‌مان تاریخ‌ساز هم شویم.

از پرسپولیس فعلاً جدا شویم و به تیم ملی بپردازیم، به نظرت بعد از ویلموتس باید با مربی خارجی مانند برانکو ادامه دهیم یا از مربی وطنی استفاده کنیم؟

ان‌شاءالله که سرمربی تیم ملی هر چه زودتر انتخاب شود تا اردو‌های خوب و برنامه‌هایمان برای دور برگشت آغاز شود. من معتقدم هر مربی هم که انتخاب می‌شود مهم این است که تیم ملی به موفقیت برسد و من به عنوان بازیکن نمی‌توانم بگویم چه مربی برای تیم ملی خوب است و چه مربی بد است.

قبول داری که ویلموتس در تیم ملی ایران اصلاً خوب کار نکرد و گزینه مناسبی برای تیم ملی ایران نبود؟

ویلموتس هم برای تیم ملی ایران زحمت خودش را کشید و به هر حال هر مربی روزی به تیم ملی می‌آید و روزی هم از تیم ملی می‌رود.

اما دو باخت حیثیتی تیم ملی، مردم کشورمان و فوتبالدوستان را از عملکرد ویلموتس ناراحت ساخت؟

بالاخره باخت بد است و همه از دو باخت ناراحت شدیم، اما ان‌شاءالله با مربی جدیدمان حتماً دو باخت را با حمایت هوادارانمان در ورزشگاه پر از تماشاگر در ورزشگاه آزادی جبران کرده و صعود می‌کنیم و دل هوادارانمان را با برد‌های شیرین و انتقام دو باخت دور رفت خنک می‌کنیم. ما در دو بازی با بحرین و عراق خیلی سختی کشیدیم، چون به پرچم و سرود ملی کشورمان بی‌احترامی و فحاشی شد. به همین دلیل با برد، انتقام همه آن بی‌احترامی‌ها را از بحرین و عراق می‌گیریم و با چهار برد به دور بعد صعود می‌کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۲۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان