//
کدخبر: ۲۲۷۹۶۱ //

شباهت ترسناک جان توشاک و ویلموتس

در همه سال‌هایی که حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران رواج پیدا کرده، با چند خطر و آفت این مدل از همکاری آشنا شده بودیم.

شباهت ترسناک جان توشاک و ویلموتس
به گزارش فرتاک نیوز،

مثلا می‌دانستیم مربی خارجی به قول معروف «هندوانه دربسته» است و شاید حتی با وجود کارنامه خوب و قابل اعتنا، به هر دلیلی در کشور ما جواب ندهد. همچنین می‌دانستیم احتمال دارد مربی خوب خارجی با امکانات ضعیف فوتبال ایران کنار نیاید و دردسر درست شود یا اینکه دلال‌ها، مربی بنجل را به قیمت بالا به مدیران فوتبال ما قالب کنند. اینها و برخی سوءاستفاده‌های مالی یا حتی اخلاقی، تنها آفت‌هایی بود که فکر می‌کردیم جذب مربی خارجی می‌تواند داشته باشد. حالا اما یکی، دو تجربه نزدیک به هم ثابت کرده تمام داستان همین نیست و ممکن است حتی مشکلات غیرقابل پیش‌بینی دیگری هم در این مسیر به‌وجود بیاید. در حقیقت تجربه بسیار تلخ همکاری با جان توشاک و مارک ویلموتس ثابت کرد این امکان وجود دارد که ما مربی موجه و رزومه‌دار به کشورمان بیاوریم، اما او دل به‌کار ندهد و صرفا دنبال پول باشد.
جان توشاک ابتدای لیگ هجدهم در شرایطی روی نیمکت تراکتورسازی نشست که کارنامه او به‌شدت اغواکننده بود. حضور سرمربی پیشین رئال مادرید و تیم ملی ولز در فوتبال باشگاهی ایران می‌توانست یک اتفاق مثبت و بزرگ برای این حوزه باشد، اما وقتی توشاک کار را شروع کرد، روشن شد مطلقا هیچ انگیزه‌ای برای به پیش بردن تراکتور ندارد. از دوران کوتاه همکاری او با تیم تبریزی روایت‌های غیررسمی عجیبی نقل می‌شود که عموما نشان‌دهنده بی‌انگیزگی مفرط مربی ولزی است. موضوع پیچیده نیست؛ توشاک فقط آمده بود با استفاده از اسم و رسمش پول مفت بگیرد و برود که موفق هم شد. آنجا البته ما یک محمدرضا زنوزی مطلق داریم که پشتش به کوه ثروت گرم است، بنابراین فورا با توشاک تسویه شد و لااقل مشکل حقوقی پیش نیامد، اما قصه تیم ملی و ویلموتس فرق می‌کند. بدون تعارف روزی که فدراسیون این مربی بلژیکی را انتخاب کرد، خیلی از منتقدان راضی بودند، چون سازنده نسل طلایی تیم ملی بلژیک حداقل روی کاغذ گزینه خوبی برای ما به‌نظر می‌رسید، با این حال خیلی زود بی‌خیالی و بی‌تفاوتی حیرت‌انگیز او نمایان شد؛ به‌طوری که حتی بعید می‌دانیم آقای ویلموتس مثلا بازی همگروه‌های ایران بین بحرین و عراق را دیده یا از نتیجه آن آگاه باشد! 
کاری که توشاک و ویلموتس با فوتبال ایران کردند، شبیه رفتار کاسبان مهریه است؛ برخی دخترانی که فقط به قصد تیغ زدن تن به ازدواج می‌دهند و 2 روز بعد از عقد هم برای وصول مهریه اقدام قضایی می‌کنند. از حالا به بعد لابد موقع جذب مربی خارجی باید حواس‌مان به این موضوع هم باشد؛ اینکه طرف یک مقدار هم با نیت کار کردن آمده باشد، نه فقط کندن و بردن!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۹۶۱ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    کاسبان مهریه تا آخر عمرشون تو رفاه هستن فکر اینم نمیکنن سکه چندین برابر بشه اون مربی ولی یه بار میکنه میره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان