//
کدخبر: ۲۲۶۰۸۷ //

ایران و امارات، ضعیف‌ترین تیم‌های سرگروه مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات ضعیف‌ترین تیم‌های سرگروه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تا بدین جای کار بوده اند.

ایران و امارات، ضعیف‌ترین تیم‌های سرگروه مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
به گزارش فرتاک نیوز،

دور رفت رقابت‌های مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیروز (پنج‌شنبه) با برگزاری ۱۶ بازی در گروه‌های هشت گانه برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران با شکست ۲ بر یک مقابل عراق در رده سوم گروه C این رقابت‌ها باقی ماند.

این نتیجه سبب شد شاگردان مارک ویلموتس که با باخت به تیم سرتکو کاتانچ صدرنشینی در رنکینگ قاره کهن را از دست می‌دهند، بدترین آمار را بین هشت تیم سرگروه مقدماتی جام جهانی ثبت کنند.

ایران، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، قطر، عربستان سعودی، امارات و چین هشت تیم سرگروه بودند که در میان آن‌ها استرالیا و ژاپن با کسب ۱۲ امتیاز کامل از ۴ بازی شان در دور رفت مقتدرانه صدرنشین گروه‌های B و F هستند.

قطر هم که به دلیل میزبانی حضورش در جام جهانی قطعی است با کسب ۱۰ امتیاز در پایان دور رفت در جدول گروه E ایستاد.

عربستان و کره جنوبی با ۲ برد و ۲ تساوی هشت امتیازی و صدرنشین گروه‌های D و H هستند.

چین در گروه A با شکست ۲ بر یک از سوریه ۷ امتیازی مانده و در جایگاه دوم این گروه ماند.

در این میان امارات و ایران با ۲ برد و ۲ باخت در پایان دور رفت ۶ امتیازی و تیم سوم گروه شان هستند. این تیم‌ها که پس از جام ملت‌های آسیا سرمربیان مشهور و بزرگ اروپایی شان یعنی آلبرتو زاکه رونی (سرمربی سابق امارات) و کارلوس کی روش (سرمربی سابق ایران) را تغییر داده و جای آن‌ها بار دیگر از مربیان اروپایی یعنی برت فن مارویک هلندی و مارک ویلموتس بلژیکی استفاده کردند اکنون وضعیت بسیار سختی برای صعود از این مرحله دارند.

همچنین تیم ملی کشورمان درحالی دومین باخت خود در ۲ ماه اخیر را در چارچوب مقدماتی جام جهانی را تحمل کرد که در هفت سال اخیر تنها یک بار در این رقابت‌ها شکست خورده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۶۰۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان