//
کدخبر: ۲۲۴۳۳۸ //

ده بازیکن ، تاثیر گذار در گلزنی های تیم کالدرون؛ عملکرد عالی ترابی در فاز هجومی پرسپولیس

مهدی ترابی بیشترین تاثیر را در گلزنی تیم کالدرون در لیگ نوزدهم تا به اینجای رقابت ها داشته است.

ده بازیکن ، تاثیر گذار در گلزنی های تیم کالدرون؛ عملکرد عالی ترابی در فاز هجومی پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،

دوشنبه شب در یک بازی حساس پرسپولیسی‌ها موفق شدند ششمین برد فصل خود در لیگ برتر را در زمین فولاد بدست آورند. شاگردان کالدرون در حالی با تک گل مهدی ترابی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید میزبان خود را شکست دادند که در ۴ بازی خارج از خانه این فصل خود در لیگ ۲ برد و ۲ باخت کسب کرده بودند. ترابی با گل ۳ امتیازی‌ای که در این بازی به ثمر رساند یکبار دیگر در این فصل نقش خود را در موفقیت پرسپولیس نشان داد. در این گزارش تاثیرگذاری بازیکنان پرسپولیس در گل‌های این فصل تیم کالدرون را بررسی کرده‌ایم.

تاثیرگذارترین

مهدی ترابی که یکی از بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود بیشترین تاثیر را در گل‌های این فصل پرسپولیس داشته. ترابی ۳ گل برای پرسپولیس زده که از این ۳ گل او، ۲ گلش مقابل پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان ۳ امتیازی بوده. ستاره‌ی پرسپولیسی‌ها در لیگ نوزدهم گل دیگرش را در بازی با پیکان به ثمر رساند که در آن بازی هم پرسپولیسی‌ها با نتیجه ۲ بر یک از سد میهمان خود گذشتند.

ترابی در پرگل‌ترین بازی این فصل پرسپولیس که با برد ۵ بر صفر در زمین شاهین شهرداری بوشهر همراه بود، ۲ پاس گل به هم تیمی‌های خود داد. علاوه بر ۳ گل و ۲ پاس گل این فصل ترابی، او در بازی با استقلال روی گل برتری پرسپولیسی‌ها نقش به سزایی داشت و پاس او به مهدی عبدی منجر به گل به خودی‌ای که حسین حسینی دروازه‌بان استقلال به خودشان زد، شد. در بازی هفته‌ی گذشته پرسپولیس مقابل ماشین سازی هم ترابی در دقایق پایانی بازی یک پنالتی برای پرسپولیسی‌ها گرفت که اگر علیپور می‌توانست آن را به گل تبدیل کند، الان شاگردان کالدرون ۲۱ امتیازی بودند.

مهدی ترابی با نقش آفرینی در ۵ برد از ۶ برد این فصل پرسپولیس در لیگ برتر، تاثیرگذارترین بازیکن کالدرون در لیگ نوزدهم تا پایان هفته‌ی دهم رقابت‌ها است.

وقتی بهترین گلزن انتظارات را برآورده نکرده

علی علیپور بهترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است. او این فصل امید اول گلزنی سرخپوشان پایتخت در لیگ هم است اما تا هفته‌ی هشتم و بازی مقابل شاهین پایش به گلزنی باز نشد. علیپور در بازی با شاهین موفق شد هت‌تریک کند تا پرسپولیس یک برد پر گل ۵ بر صفر در زمین این تیم بوشهری بدست آورد. علیپور علاوه بر ۳ گلی که مقابل شاهین به ثمر رساند، یک پاس گل هم در بازی با پیکان به مهدی ترابی داد تا روی ۴ گل این فصل پرسپولیسی‌ها در لیگ برتر تاثیرگذار باشد.

با وجود اینکه علیپور در کنار ترابی بهترین گلزنان این فصل پرسپولیس در لیگ هستند، گلزنی او تنها در یک بازی و از دست دادن دو پنالتی مقابل ماشین سازی تبریز در جام حذفی و لیگ حسابی هواداران پرسپولیس را از عملکرد او در یک سوم ابتدایی لیگ ناامید کرده و علیپور نتوانسته انتظارت را برآورده کند.

تاثیرگذاری روی دو گل برای هافبک ملی‌پوش

احمد نوراللهی که یکی از بازیکنان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات بود و در تیم مارک ویلموتس هم بازی می‌کند، روی دو گل این فصل پرسپولیس تاثیر گذار بوده است. این بازیکن در برد یک بر صفر پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان پاس تنها گل سرخپوشان را به محمد حسین کنعانی‌زادگان داد. او در برد ۲ بر یک پرسپولیس مقابل پیکان هم با یک حرکت خوب و آمدن به داخل محوطه جریمه پیکانی‌ها در دقیقه ۸۱ با ضربه سر گل برتری پرسپولیس را به ثمر رساند تا شاگردان کالدرون بعد از دو باخت مقابل سپاهان و شهرخودرو، با نتیجه ۲ بر یک از سد میهمان خود پیکان بگذرند و ۳ امتیاز شیرین را کسب کنند.

۳ بازیکن با یک گل زده در لیگ

وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان سه بازیکنی هستند که یک گل برای پرسپولیس در لیگ برتر به ثمر رسانده‌اند. البته امیری در بازی خارج از خانه پرسپولیس مقابل ماشین سازی در جام حذفی که با برد یک بر صفر سرخپوشان همراه بود در ثانیه‌های پایانی روی پاس بشار رسن، گل صعود پرسپولیس به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی را هم زده است.

در کنار مهدی ترابی که ۲ پاس گل در این فصل داده، امید عالیشاه هم که بهترین پاسور پرسپولیس در لیگ هجدهم بود، ۲ پاس گل به هم تیمی‌های خود در لیگ نوزدهم داده است. محمد نادری که در این فصل بازی کردن در چند پست را تجربه کرده، روی یک گل شاگردان کالدرون که در بازی با شاهین به ثمر رسید، تاثیرگذار بوده و پاس آن گل را به علی علیپور داده است.

علاوه بر ۸ بازیکنی که این فصل در لیگ برتر برای پرسپولیس گل زده یا پاس گل داده‌اند، اگر مهدی عبدی را هم که تعویض طلایی کالدرون در دربی بود و روی گل این تیم نقش به سزایی داشت را به این ۸ بازیکن اضافه کنیم، ۹ بازیکن کالدرون در گلزنی پرسپولیس در لیگ تاثیر داشته‌اند. در مجموع لیگ و جام حذفی هم با اضافه شدن بشار رسن به این لیست که پاس گل برتری پرسپولیس مقابل ماشین سازی در جام حذفی را به وحید امیری داد، ۱۰ بازیکن کالدرون در گلزنی این فصل پرسپولیس نقش داشته‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۳۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان